Koronavirus přináší firmám nové příležitosti
Koronavirus vehnal chaos do celé světové ekonomiky. Tvrdý zásah pocítily oblasti, mezi nimiž figurují turistický ruch ruku v ruce s leteckou dopravu, průmysl, sportovní soutěže a bez úhony nezůstaly ani velké události. Olympijské hry v Tokiu například vůbec poprvé v historii posouvají svůj termín. Společnosti by ale neměly panikařit. Měly by naopak volný čas využít na plánovaní strategie a uskutečnění změn, které jim i během krize přinesou profit.
1. Vyřešte věci, které vám komplikují podnikání
Je nezbytné se zaměřit na faktory, které vám aktuálně stěžují podnikání. Jejich vyřešení vám může přinést benefity do budoucna. Problémy mohou představovat výpadky ze strany dodavatelů, strachování se z efektivity pracovníků v rámci home office. Vyhodnocujte práci týmu v rámci častějších telekonferencí. Vrásky na čele může přinést i znemožnění cestování do zahraničí, propadající se poptávka, ztenčující se zásoby a další. Pokuste se najít jinou cestu, kterou může představovat i nový český dodavatel. Pomoci by vám v tom mohl třeba i projekt kooperace.cz.
Pokud máte vyřešené všechny problémy na vlastním hřišti, pak můžete přesunout pozornost na zákazníka.
2. Vžijte se do zákazníků a poznejte jejich touhy
Klíčové je rozklíčování otázky, jaký vliv má koronavirus na zákazníky. Ptejte se na to, jak jim můžete pomoci a jakým způsobem upravit nebo rozšířit produkty, tak aby byly pro ně atraktivnější. Jednodušší to mají firmy, které nabízejí například logistické řešení. Mimo rozvážkové a kurýrské služby mohou zapojit do svého portfolia i například školení, jak se pohybovat v prostředí s postiženým světovým dodavatelským řetězcem.
S ohledem na home office jsou ve velké výhodě společnosti nabízející videokonference. Ty mohou opět nabídnout rozsáhlou paletu školení ruku v ruce se zapojením outsourcovaných mentorů nebo firem zaměřených na inovace. Ty pak mohou následně přinášet nové metody, jak vzdáleně pracovat. Samozřejmě se daří online obchodům zaměřených na potraviny a drogeristiku nebo online kurzy.
3. Investujte peníze do online reklamy
Přizpůsobte ceny svých produktů nebo služeb zákazníkům a nastavte marketing podle toho, co si žádají.
Mnoho firem jako první opatření uskuteční škrty v marketingu a reklamě. Některá média již tuto skutečnost pocítila na vlastní kůži. Je to ale správná cesta? Nikoli. Je zapotřebí se zamyslet nad tím, do jakých oblastí se vyplatí investovat peníze a energii. Logické je, že outdoorová reklama nemá momentálně smysl. Vyplatí se ale investovat do online reklamy.
V současnosti totiž online média zaznamenávají značné nárůsty návštěvnosti. Lidé konzumují ve velkém obsah o COVID-19. Žijí ale v omezeném režimu a je nutné si uvědomit, že je zajímá i jiný obsah. Výhodou je i skutečnost, že reklama je díky velkému zájmu levnější.
4. Koronavirus = digitalizace
I přes přísné restrikce trh se službami s zbožím zcela neutichne. Pro obchodníky a firmy stále zůstávají otevřené dveře. Konzumní společnost neumírá. Je nutné se ale zamyslet nad inovacemi, vyjít z komfortní zóny a přemýšlet nad tím, jak svůj produkt posunout dál. Mnoho firem se aktuálně přesouvá do online prostředí a své kamenné prodejny tak nahrazuje e-shopy.
Možná je tato nešťastná událost přesně tím momentem, který společnost potřebuje. Obchodování a podnikání se tak ještě ve větší míře přesune do online světa a digitální éra nabude ještě zřetelnějších obrysů. Lidé budou ve větší míře pracovat z domova a rozšíří se sdílené kancelářské prostory. Až se situace uklidní, tak firmy budou muset škrtat. Jedním z ušetřených nákladů může být právě pronájem drahých kancelářských prostor. Ve svém důsledku se tak omezí cestování za prací, ubudou emise a dominantní se stane sdílené přepravní služby.
Také by vás mohlo zajímat:
Zdroj: Tývka.cz