Vyberte možnost Stránka

Digitální marketing 2024: Jak se přizpůsobit novým trendům

Digitální marketing 2024: Jak se přizpůsobit novým trendům

V prostředí digitálního marketingu se objevují trendy rychleji než vaše příběhy na Instagramu. Stejně tak rychle v konečném důsledku i mizí. Pojďme si shrnout trendy, které je potřeba sledovat v aktuálním roce.


Společnosti si musí uvědomit, jakým směrem vynakládat investice, čas a zdroje. Následující body vám mohou pomoci.

1. Umělá inteligence jako zaměstnanec

Rok 2023 lze považovat za rok umělé inteligence. Většina lidí ji ovšem používala v rámci experimentování a nezačlenili ji do podnikání nebo k reálnému získání finančních prostředků. Rok 2024 se může v tomto ohledu otočit o 180° s ohledem na implementování AI do byznysu především pak v oblasti sociálních médií.

  • Efektivní využití v personalizaci obsahu

Analyzování a měření marketingových výstupů v čase je oblast, již umělá inteligence může z velké části zefektivnit i s ohledem na konec souborů cookies na webových stránkách.

  • Analyzování chování influencerů

Využití umělé inteligence pro rozvoj strategie sociálních médií se stává klíčovým prvkem pro úspěšného marketéra. Analýza sentimentu a identifikace vhodných influencerů prostřednictvím této technologie umožňují vytváření strategií, které nespoléhají jen na údaje první strany, ale také na hlubší porozumění preferencím a chování cílového publika. Tímto způsobem lze dosáhnout vysoce přizpůsobených a relevantních zážitků pro uživatele, což je klíčové v prostředí, kde osobní interakce hrají stále větší roli.

  • Kreativní spolupracovník

Umělá inteligence ušetří velké množství času a nákladů díky generativnímu navrhování poutavých titulků, vizuálů a co výkonných příspěvků. Je stále důležité nezapomínat na lidské zdroje jak v rámci grafiky, tak psaní příspěvků.

  • Větší zapojení chatbotů

Příchod chatbotů otevřel novou éru interaktivních zážitků na sociálních sítích. Brandy i nadále rozšiřují svoji přítomnost na sociálních platformách. Práci jim mohou ve velkém usnadnit právě chytří asistenti – konkrétně pak s poskytováním personalizované podpory v reálném čase. Tento trend není pouze odpovědí na stoupající poptávku zákazníků po okamžité reakci. Rovněž umožňuje značkám budovat hlubší a významnější vztahy se svým publikem. Očekávejme, že budoucnost sociálních médií bude charakterizována interaktivními, personalizovanými zážitky, kde chatboti hrají klíčovou roli v poskytování podpory a odpovídání na potřeby uživatelů.

  • Vaše důvěryhodnost

Umělá inteligence jistě přináší efektivitu v oblasti marketingu na sociálních sítích. Je nezbytné sledovat autenticitu obsahu, která musí zůstat pro zákazníky důvěryhodná.

2. Obchod na sociálních sítích ovládne maloobchod

Nakupování v aplikacích společně s integrovanými platebními metodami přebírají platformy sociálních médií klíčovou úlohu v rámci maloobchodu.

  • Rozšířená a virtuální realita

Sociální sítě implementují do svých funkcí rozšířenou a virtuální realitu. To usnadňuje ve velké míře nákup produktů a zboží.

  • Zpětná vazba od zákazníků

Důležité je okamžité obdržení zpětné vazby a možnost komunikace v reálném čase. Může jít o zefektivnění krizové komunikace.

3. Video vládne propagaci

Krátká a úderná videa jsou stále klíčem k udržení interakce s uživateli.

  • Začlenění značky do digitálního života

Cílem každé firmy by mělo být začlenění brandu do běžného života konzumentů. V tom ve valné většině přispívá video obsah. Nebojte se ukázat lidskou stránku.

  • Ambasadoři značek

Klíčem k úspěchu je provázání s influencery, kteří nejen oslovují, ale skutečně odpovídají vaší cílové skupině. Vyberte ty, kteří sdílí hodnoty a poslání vaší značky, což zaručí autentičnost propojení. Ambasadoři mohou být tváří vašeho produktu či služby, přinášejí do komunikace s publikem osobní rozměr a důvěryhodnost. Tato strategie vytváří nejen věrné zastánce značky, ale i silné spojení mezi vaším produktem a publikem.

Zdroj: Tývka.cz

O autorovi