Vyberte možnost Stránka

Škoda se přesouvá do elektromobility a posiluje v zahraničí

Škoda se přesouvá do elektromobility a posiluje v zahraničí

I za velmi složité situace na trhu dodala Škoda Auto v roce 2022 svým zákazníkům přes 730 000 vozů. Automobilka učinila řadu důležitých kroků pro posílení své pozice v budoucnosti, a to především rozšířením působnosti na zahraničních trzích, novým plánem rychlejšího uvádění plně elektrických modelů a zcela novým pojetím designu.


Díky úspěšné strategii značka Škoda více než zdvojnásobila odbyt v Indii (meziroční nárůst 127,7 %) a dále se zaměřuje na svou strategii internacionalizace.

Vstoupí na rostoucí vietnamský trh, bude strategicky řídit velkoobjemové značky v regionu ASEAN, upevní pozici v jihovýchodní Asii a rozšíří obchodní aktivity na Blízkém východě.

Zdroj: Škoda Auto

Na domácí půdě se automobilka ještě více zaměřuje na zavádění elektrického pohonu: v květnu 2022 Škoda Auto zahájila výrobu bateriových systémů pro modely na platformě MEB a letos spustí druhou linku, která zvýší celkovou kapacitu na 1 500 jednotek denně.

Kromě toho zahájila Škoda Auto ofenzívu v oblasti elektromobility: do elektrifikace investuje 5,6 miliardy eur do roku 2027 a do roku 2026 představí tři zcela nové plně elektrické vozy, přičemž další budou následovat. Cílem je do roku 2030 zvýšit podíl elektromobilů na dodávkách v Evropě na více než 70 %.

Zdroj: Škoda Auto

O autorovi