Vyberte možnost Stránka

Vánoce ovlivnily mediální výstupy prezidentských kandidátů

Vánoce ovlivnily mediální výstupy prezidentských kandidátů

Do prvního kola prezidentských voleb zbývají necelé dva týdny a kandidáti vstoupili do horké části kampaně. Počet mediálních zmínek výrazně ovlivnily proběhlé vánoční svátky, které přinesly menší množství výstupů. V rámci témat rezonovaly nejen výsledky aktuálních volebních průzkumů, ale také prosincová návštěva Andreje Babiše u školáků a test jeho vědomostí, projednávání kauzy Čapí hnízdo či otázky spojené s působením Danuše Nerudové na Mendelově univerzitě. Jak se vše promítlo do aktuálního mediálního obrazu kandidátů?


Devítka kandidátů nasbírala celkem 9 657 zmínek, přičemž Andrej Babiš si připsal 27,4 %, Danuše Nerudová 16,2 % a Petr Pavel na třetím místě pak 13,5 %. Ostatní kandidáti se drží pod desetiprocentní hranicí, ale jejich podíly mírně vzrostly a zmírnil se tak náskok první trojice nejmedializovanějších kandidátů.

Zdroj: Mediální obraz

Vánoce přinesly útlum i v rámci komunikace na sociálních sítích a pokles počtu výstupů – rozložení sil se však výrazněji nezměnilo. Nejsilnější trojici kandidátů vede Andrej Babiš (58,7 %).

Zdroj: Mediální obraz

Druhá Danuše Nerudová se drží nad dvacetiprocentní hranicí (21,3 %) a Petr Pavel získal 13,3 %. Ostatní kandidáti na sítích zaostávají a pouze Pavel Fischer a Josef Středula se dostali nad dvouprocentní hranici.

Zdroj: Mediální obraz

O autorovi