Seniorem s radostí chce vrátit seniorům důstojné místo

Startup Seniorem s radostí se umístil v rámci letošního ročníku Women Startup Competition na třetím místě. Jde o projekt, který se snaží vrátit seniorům důstojné místo ve společnosti. Aktivity tohoto projektu jsou určeny pro jedince, kteří nejsou vázání hlavním pracovním úvazkem. 

 

Hana Mezerová, CBO Seniorem s radostí

„Je to projekt, který se soustředí na lidi 65+, kteří nemají aktivní vyžití. Hledají uplatnění mezi populací nebo přivýdělek. Máme tři hlavní cíle a tři hlavní produkty. Jedním z nich je modelingová agentura pro seniory, kdy nabízíme seniory firmám. Společnosti nás poptávají na to, aby s námi fotili pro nějaké značky. Ať to jsou třeba kontroverzní kampaně pro skatové značky a podobně nebo třeba na spodní prádlo, jógové oblečení, ale zároveň i třeba klobouky a další. Máme další dvě části. V jedné máme seniory, které zapojujeme do firem, uvnitř kterých vypomáhají. Když to společnosti umožňují, tak mohou venčit třeba psy. Rovněž mohou pomáhat na part-time job jako asistenti. V další máme kurzy seniorů, ve kterých se můžete naučit péct s babičkou vánočku nebo vařit španělského ptáčka, což je něco, co já osobně uvítám.“

„Celé to vymyslela naše CEO a founder Jana Najbrtová. Ta si všimla seniorů, jak sedí na lavičkách a nemají co dělat nebo jak v obchodě řeší, co si koupí. Vymyslela tak pro ně cvičení jógy zdarma, udělala první kurz, to se celé rozrostlo. Loni jsme si řekly, že máme seniory, kteří cvičí jógu, ale i seniory, kteří zároveň řeší, že nemohou dělat nic jiného. Nemají na to například finance nebo možnosti. Přemýšleli jsme tak, co by je mohlo bavit. Díky tomu, že máme v týmu jednu kolegyni, která pracuje s modelkami, tak jsme vymyslely zaměření na modely. Tato oblast se uchytila. Pak jsme se ptaly, co můžeme udělat dalšího. Jsou senioři, kteří se bojí, tak jsme pátraly a bavily jsme se s nimi. Zjistily jsme například, že mají odrostlá vnoučata a že by chtěli hlídat děti. Dále nám řekli, že by chtěli předávat to, co umí. Jejich vnoučata nebo jejich rodiče je třeba nechtějí poslouchat. Rodinu mohou mít například někde za oceánem. Jsou tu tak osamocení a chtějí předat to, co umí.“

 

Jak se vám daří seniory oslovovat? Mají zpočátku strach?

„Jsou dva typy seniorů. Jedním jsou ti, kteří nás sami vyhledávají, kteří jsou aktivní a chtějí něco dělat. Jde třeba o seniory, kteří to chtějí dělat zadarmo a pro radost. Pak je druhý typ seniorů, kteří se bojí. Bojí se nám důvěřovat, ozvat se nám a podobně. Na tuto oblast se chceme aktuálně zaměřit. Myslíme si, že jde pro nás o důležitou oblast. Myslíme si, že nemají to využití a můžeme je mnohem víc propojit.

 

Jak je tedy konkrétně oslovujete?

„Mohou se přihlásit sami na webu. Tam máme kontaktní formulář. Rovněž nám mohou zavolat na telefonní číslo. Chodíme na dny pro seniory, což je velká akce, kde je hodně seniorů. Na ni jsme jich loni oslovily velké množství. Momentálně máme pořad na Šlágr TV, přes který nás mohou senioři také oslovit. Publikujeme do časopisů, jako jsou Blesk, Žena a život, Marianne a do časopisů, které jsou pro seniory zajímavější. Aktuálně chceme cílit na praktické doktory. Cílem je oslovovat seniory přes ně a zajistit, aby tam měli například náš letáček, který bude referovat o tom, že jsme tady a že senior se k nám může připojit. Chceme cílit i na jejich vnoučata. Instagram pro seniory není v dnešní době něco, co by používali. Pro jejich vnoučata nebo děti je to platforma, kterou využívají. I přes ně tak máme možnost zapojit do naší iniciativy jejich prarodiče.

 

Seniorem s radostí proniká i za hranice ČR

Jaké jsou vaše cíle? Chcete překročit hranice České republiky, nebo chcete zůstat na lokálním trhu?

„Do jisté míry si myslíme, že jsme objevily díru na trhu nejenom v České republice. Co se týče jógy, tak tam jsme již hranice překročily. Už jsme na Novém Zélandu, v Polsku, Mexiku a na Slovensku. S agenturou chceme cílit dál a chceme to posunout do dalších zemí a vymyslet, jak to do nich aplikovat. Myslíme si, že modeling a obecně oblast naučit se o seniorech něco nového, není ani v jiných zemích tolik uchopená.“

 

Co pro vás znamenalo zúčastnit se Women Startup Competition?

„ Zaprvé to bylo pro naši celou agentura velká zkušenost v tom, že jsme musely reagovat rychle, efektivně, komunikovat mezi sebou a zapojit všechny síly. To byla velká výzva, která nás posunula dál. Pro mě osobně to byla velká výzva i v tom, že to bylo celé v angličtině. Jak říkám ‚My English isn´t perfect, but I am‚, to je má oblíbená věta. Další výzvou pro nás byla skutečnost, že jsme se musely zamyslet nad naším byznys plánem. Všechny jsme humanitně zaměřené a byznys plán bylo pro nás ještě v loňském roce neznámé slovo. Teď jsme si to zase osvěžily a uvědomily si, že můžeme dělat dobrou věc, ale musíme ji mít promyšlenou i z jiných úhlů pohledu.“

 

Co byste doporučila mladým podnikatelům nebo startupistům, aby dosáhli kýženého úspěchu?

„Doporučila bych jim, aby se toho nebáli, ať do toho jdou na plno, ať přemýšlí nad tím, co chtějí a ať přemýšlí nad svým cílem a vytyčí si ho víc speciálně a jednoznačně. Když máte více jednoznačnosti a víte, kterým směrem půjdete, tak lépe do toho investujete energii, kterou máte ještě jako mladý. Pro nás je hrozně důležité vidět, že je taková podpora pro mladé lidi, ale musíte se po ní dívat, musíte ji hledat, musíte vnímat, že tady je a musíte vědět, co tou podporou chcete získat. To vás učí přemýšlet jinak. Takže pojďme prostě přemýšlet jinak a pojďme přemýšlet nad tím, co v životě chcete. V podnikání se nebojte. Myslím si, že strach je něco, co nás brzdí neustále.“

 

Seniorem s radostí nerozděluje lidi podle věku. Rozhodujícím faktorem je nevázanost na pracovní úvazek. Pokud se tak i vy chcete stát součástí kolektivu aktivních lidí, můžete navštívit cvičební lekce nebo vzdělávací kurzy.

 

Mohlo by vás také zajímat: 

Women Startup Competition ovládl vesmírný projekt Spacemanic

Podpořili jsme už přes 300 startupů, říká Karolína Krámková z CzechInvest

 

Zdroj: Tývka.cz 

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.