„Snažíme se, aby menstruace nebyla tabu,“ říká spoluzakladatelka projektu Snuggs
Menstruace je pro mnoho lidí citlivým tématem. Jde přitom o přirozenou věc, o které by se lidi neměli bát hovořit. O odstranění této bariéry se snaží český startup Snuggs. Ten v čele se spoluzakladatelkou projektu Lindou Šejdovou vyvíjí ve spolupráci s experty z univerzity na nanovlákna menstruační kalhotky. Právě tato sympatická slečna nám poskytla zajímavý a inspirativní rozhovor.
Jaký je rozdíl oproti konkurenci, v čem jste jiní?
Naši konkurenti používají materiály, které jsou běžné. Jde například o bavlnu. My jsme se rozhodli použít inovativní materiály a zkombinovat to právě s nanovlákny. Tím pádem jsou naše kalhotky komfortnější, prodyšnější a tenčí. To znamená, že se žena cítí více komfortní.
Jaký je rozdíl mezi klasickou vložkou a vašimi kalhotkami?
Vložky musí člověk několikrát denně vyměnit. Oproti tomu naše kalhotky stačí vyměnit jednou, maximálně dvakrát za den. Ženy se tak v našich kalhotkách cítí více komfortně, elegantnější a také více sebevědoměji.
Prostřednictvím jakých kanálů se zviditelňujete?
Hodně nám pomáhá PR, protože se dotýkáme témat, jako je menstruace, ekologie a podobně. Takže se o to média hodně zajímají. Hodně nám také pomáhá to, že si holky a naši zákazníci o tom povídají. Říkají si to mezi sebou a tím získáváme další klienty.
Pomáhá PR aktivita k tomu, aby se toto citlivé téma tabuizovalo a nestyděli se o tom ženy nebo muži hovořit?
Určitě, je to i náš cíl. Chceme docílit toho, aby toto téma nebylo tabu a aby se ženy o tom nebály mluvit. Právě jak jste zmínil, aby se ani muži nebáli tohoto tématu dotknout.
Zúčastnili jste se soutěže Women Startup Competition. Co vám tato soutěž dala?
Pomohlo nám to v rámci PR. Začaly se o nás více zajímat média. Také jsme se začali bavit více s partnery a většími firmami. Hlavně nám to pomohlo v získání testerek a holek, které toto téma zajímá a staly se našimi zákazníky. Měli jsme možnost hovořit asi se šesti mentory v rámci tohoto programu. Ti nám dali spoustu rad a hlavně kontaktů na lidi, se kterými se můžeme spojit.
Na co se plánujete zaměřit v budoucnosti?
Naším cílem je určitě inovovat v rámci menstruace. Víme, že se tam větší inovace neudála za posledních sto let. Také je nám jasné, že je hrozně malá škála produktů, které jsou pro ženy v tuto dobu dostupné. Žena si může koupit pouze vložku, tampon nebo případně menstruační kalíšek, který je na trhu také velmi nově. My chceme docílit toho, aby si žena mohla vybrat z větší škály produktů. Chceme se také zaměřit na další témata, jako je menstruační bolest a podobně.
Co byste doporučila lidem, kteří chtějí začít podnikat, aby se jim podařilo dosáhnout úspěchu?
Určitě se obklopit experty z oboru, kteří tomu tématu rozumí- pokud tedy těmi experty nejsou sami. Důležité je se obklopit i lidmi, kteří mají zkušenosti z podnikání, se zakládáním startupů, případně s vedením větších firem a nechat se těmito lidmi mentorovat.
Jak byste charakterizovala startup?
Startup je už nyní velmi používané slovo, možná někdy i na místech, kdy to už není vhodné. Asi bych to velmi lidsky charakterizovala jako firmu, která začíná a na své fungování v začátcích potřebuje peníze od investora případně z crowdfundingové kampaně. Potřebuje také peníze na to, aby mohla akcelerovat svůj růst.
Rozhovor se spoluzakladatelkou firmy Snuggs Lindou Šejdovou si můžete přehrát v našem videu. Pokud se Vám produkt líbí, tak se podívejte na webové stránky www.getsnuggs.com.
Také by vás mohlo zajímat:
„Energii čerpám od svého týmu,“ říká vítězka Women Startup Competition
Realitní makléř ztrácí čas rutinním vyplňováním, vyřešit to má startup Abes
Zdroj: Tývka.cz