Vyberte možnost Stránka

„Snažíme se, aby menstruace nebyla tabu,“ říká spoluzakladatelka projektu Snuggs

„Snažíme se, aby menstruace nebyla tabu,“ říká spoluzakladatelka projektu Snuggs

Menstruace je pro mnoho lidí citlivým tématem. Jde přitom o přirozenou věc, o které by se lidi neměli bát hovořit. O odstranění této bariéry se snaží český startup Snuggs. Ten v čele se spoluzakladatelkou projektu Lindou Šejdovou vyvíjí ve spolupráci s experty z univerzity na nanovlákna menstruační kalhotky. Právě tato sympatická slečna nám poskytla zajímavý a inspirativní rozhovor. 

 

Jaký je rozdíl oproti konkurenci, v čem jste jiní?
Naši konkurenti používají materiály, které jsou běžné. Jde například o bavlnu. My jsme se rozhodli použít inovativní materiály a zkombinovat to právě s nanovlákny. Tím pádem jsou naše kalhotky komfortnější, prodyšnější a tenčí. To znamená, že se žena cítí více komfortní.

 

Jaký je rozdíl mezi klasickou vložkou a vašimi kalhotkami?
Vložky musí člověk několikrát denně vyměnit. Oproti tomu naše kalhotky stačí vyměnit jednou, maximálně dvakrát za den. Ženy se tak v našich kalhotkách cítí více komfortně, elegantnější a také více sebevědoměji.

 

Prostřednictvím jakých kanálů se zviditelňujete?

Hodně nám pomáhá PR, protože se dotýkáme témat, jako je menstruace, ekologie a podobně. Takže se o to média hodně zajímají. Hodně nám také pomáhá to, že si holky a naši zákazníci o tom povídají. Říkají si to mezi sebou a tím získáváme další klienty.

 

Pomáhá PR aktivita k tomu, aby se toto citlivé téma tabuizovalo a nestyděli se o tom ženy nebo muži hovořit?
Určitě, je to i náš cíl. Chceme docílit toho, aby toto téma nebylo tabu a aby se ženy o tom nebály mluvit. Právě jak jste zmínil, aby se ani muži nebáli tohoto tématu dotknout.

 

Zúčastnili jste se soutěže Women Startup Competition. Co vám tato soutěž dala?
Pomohlo nám to v rámci PR. Začaly se o nás více zajímat média. Také jsme se začali bavit více s partnery a většími firmami. Hlavně nám to pomohlo v získání testerek a holek, které toto téma zajímá a staly se našimi zákazníky. Měli jsme možnost hovořit asi se šesti mentory v rámci tohoto programu. Ti nám dali spoustu rad a hlavně kontaktů na lidi, se kterými se můžeme spojit.

 

Na co se plánujete zaměřit v budoucnosti?
Naším cílem je určitě inovovat v rámci menstruace. Víme, že se tam větší inovace neudála za posledních sto let. Také je nám jasné, že je hrozně malá škála produktů, které jsou pro ženy v tuto dobu dostupné. Žena si může koupit pouze vložku, tampon nebo případně menstruační kalíšek, který je na trhu také velmi nově. My chceme docílit toho, aby si žena mohla vybrat z větší škály produktů. Chceme se také zaměřit na další témata, jako je menstruační bolest a podobně.

 

Co byste doporučila lidem, kteří chtějí začít podnikat, aby se jim podařilo dosáhnout úspěchu?
Určitě se obklopit experty z oboru, kteří tomu tématu rozumí- pokud tedy těmi experty nejsou sami. Důležité je se obklopit i lidmi, kteří mají zkušenosti z podnikání, se zakládáním startupů, případně s vedením větších firem a nechat se těmito lidmi mentorovat.

 

Jak byste charakterizovala startup?
Startup je už nyní velmi používané slovo, možná někdy i na místech, kdy to už není vhodné. Asi bych to velmi lidsky charakterizovala jako firmu, která začíná a na své fungování v začátcích potřebuje peníze od investora případně z crowdfundingové kampaně. Potřebuje také peníze na to, aby mohla akcelerovat svůj růst.

 

Rozhovor se spoluzakladatelkou firmy Snuggs Lindou Šejdovou si můžete přehrát v našem videu. Pokud se Vám produkt líbí, tak se podívejte na webové stránky www.getsnuggs.com.

 

Také by vás mohlo zajímat:

„Energii čerpám od svého týmu,“ říká vítězka Women Startup Competition

Realitní makléř ztrácí čas rutinním vyplňováním, vyřešit to má startup Abes

 

Zdroj: Tývka.cz

O autorovi

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.