„Poslední dobou vnímáme zvýšenou poptávku po elektrifikaci,“ říká I. Szabó z Unis

Společnost Unis nabízí vývoj a výrobu Softwaru a Hardwaru v oblastech leteckého, mikroprocesorového a automobilového průmyslu. Tuto oblast pak konkrétně zajišťuje divize Letecká a pokročilé řízení. Zaměřuje se zejména na letadla malé a střední kategorie a business jety. Vyvíjí ale i inteligentní snímače pro odvětví Internetu věcí (IoT – Internet of Things). Tato divize vznikla jako „Spinn-off“ sekce Leteckého a pokročilého řízení. Zajišťuje pak plnou podporu vývoje, testování a výrobního procesu v oblasti inteligentních senzorů a poskytování služeb v IoT, včetně cloudové infrastruktury a uživatelských aplikací. Zástupce této firmy jsme zpovídali na Konferenci Brno zaměřené na budoucnost leteckého průmyslu. 

 

István Szabó, ředitel Unis

„Pro náš obor a pro vývoj řídících systémů leteckých motorů vnímáme jako klíčové oblasti právě zvyšování modularity vyvinutých a vyvíjených zařízení. Dále testování pomocí MiL, HiL a SiL přístupů, což jsou Model in the loop, Software in the loop a Hardware in the loop testování. V neposlední řadě vnímáme model base design jako klíčové pro efektivní vývoj nových řídících systémů.“

 

Jak vnímáte legislativu Evropské unie, je pro vás vstřícná?

Legislativa je dobře nastavena. Neříkám, že je přísná, je přehledná – to je možná to nejdůležitější.“

 

Jaká je podle vás budoucnost elektrifikace letecké dopravy?

„Poslední dobou vnímáme zvýšenou poptávku po elektrifikaci. Naše společnost se zabývá vývojem řídících systémů pro hydraulické agregáty a řídící systémy pro letecké motory. Elektrifikaci tak vnímáme jako velice intenzivní. V tuto chvíli naši zákazníci i naše společnost jsou docela dobře připraveni na tento přechod. U zákazníků sledujeme přesně definované požadavky nejenom na přechod elektrického řízení, ale také požadavky týkající se Condition-based maintanancu (CBM), což je servis na základě provozního stavu těchto dodávaných zařízení.

 

Jak je pro vás přínosná Konference Brno?

„Osobně jsem na konferenci poprvé. Nicméně pan majitel Kovář na konferenci jednou byl. Myslím si, že je to velice přínosné.“


Co to jsou MiL, HiL a SiL simulace

Model-in-the-loop – model ve smyčce  (MiL) – Tato simulace je určena k posouzení správnosti požadavků a algoritmů očekávaného řešení. Své uplatnění nachází v optimalizaci konstrukce stroje nebo technologie.

Hardware-in-the-loop – hardware ve smyčce (HiL) – Jde o simulaci, která představuje moderní přístup k testování elektronických řídících jednotek. Konkrétně se pak jedná o testování v rámci virtuálního modelu.

Software-in-the-loop – software ve smyčce (SiL) – V rámci jednoho počítače dochází k simulaci matematického modelu. Výstupem má být ověření výpočetní náročnosti. Má dojít rovněž k nastavení správného výkonu řídícího hardwaru.


 

Elektrifikace leteckého průmyslu je další velké téma, na které jako Tývka.cz rozhodně nezapomínáme. I v budoucnu se budeme snažit sbírat z této oblasti co možná nejvíce informací.

 

 

Zdroj: Tývka.cz

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.