Reklamy letošního Super Bowlu parodovaly kultovní filmy

Finále americké fotbalové ligy NFL Super Bowl je největší sportovní událostí na světě. Letos 3. února proti sobě nastoupily týmy Kansas City Chiefs a San Francisco. Finále ovládly po padesáti letech v poměru 31:20 první jmenovaní. Nejde ale výhradně o sportovní záležitost. Jedná se totiž o svátek pro celou komerční oblast. Reklamy si totiž každoročně připravují speciálně pro tuto událost spoty.

 

Jednou z nejznámějších a historicky nejúspěšnějších reklam, které se promítaly během Super Bowlu, byl spot na počítač Macintosh. Promítal se během finále Super Bowlu v roce 1984. Tehdy si ji prosadil zakladatel Applu Steve Jobs. Reklamu režíroval Riddley Scott. Nutno poznamenat, že cena reklamního času dosahuje astronomických cifer. V rámci prvního ročníku Super Bowlu v roce 1967 v Los Angeles firmy zaplatily za 30 vteřinový spot 37 500 dolarů. V letošním roce cena atakovala hranici 5,6 milionu dolarů. Představujeme vám nejzajímavější reklamy z letošního roku.

 

NEXT 100 – NFL Super Bowl reklama

Zprvu bychom měli začít se samotnou oficiální reklamou Super Bowlu, která oslavuje 100 let od založení samotné nejvyšší soutěže amerického fotbalu. Hlavní hvězdou celé reklamy je Maxwell Young. Podle mnohých jde o nejtalentovanější sportovní dítě zeměkoule. V reklamě figurují i hvězdy letošního Super Bowlu Travis Kelce z Kansasu, quarterback ze San Francisca Jimmy Goroppolo a další.

 

Na Hromnice o den více – Jeep

Automobilka Jeep ve své nové reklamě zavzpomínala na kultovní snímek Na Hromnice o den více. Hlavní roli Philla Connorse si opět střihl, kdo jiný než Bill Murray. Vše se podobalo starému scénáři až na jednu nepatrnou drobnost. Přibyl nový Jeep Gladiator a Phill si tak vychutnával každý den po boku nadupaného „tereňáka“ a roztomilého sviště.

 

Mountain Dew a Kubrickovo Osvícení 

Inspiraci z filmu nalezla i firma Mountain Dew. Konkrétně si vybrala další kultovní snímek tentokrát od Stanleyho Kubricka Osvícení.  V rámci ní se můžete těšit na slavnou scénu se sekerou. Více se dozvíte už v samotné reklamě.

 

Nesmrtelné Whassup – Budweiser / Uber

Moderní technologie hýbou světem. Na to nezapomíná americký pivovar Budweiser. Ve spolupráci s alternativní taxislužbou Uber vzkřísila svoji legendární reklamu Whassup. Tuto kampaň spustil pivovar Anheuser-Busch přitom již v roce 1999. Koncept založený na reklamních spotech vymyšlených Charlesem Stonem III nejspíš nikdy neomrzí.

 

„Smaht Pahk“ – Hyundai Sonata

Moderní technologie související s autonomním řízením ve své vtipné reklamě propaguje i automobilka Hyundai.

V Super Bowlu se objevila i reklama automobilky Audi, ve které se objevila Arya ze Hry o trůny. Více jsme informovali ZDE.

 

Be the one – Microsoft

Technologická gigant Microsoft se rozhodl v rámci letošního Super Bowlu inspirovat. Vypráví tak příběh o asistence trenéra Katie Sowersové, která má na starosti v týmu San Francisco 49ers útok. Historicky jde o první ženskou trenérku, která se v této roli dostala do finále NFL. V rámci Super Bowlu se tak firmy neprezentují výhradně vtipnými videi. To byl ostatně i případ u reklamy Applu v roce 1984.

 

Josh Jacobs – Kia

Inspirativní reklamu si připravila i automobilka Kia. Do ní si vybrala running backa Raiders Joshe Jacobse. Ten se v ní projíždí v SUV a představuje si, jaké rady by dal sobě samému, pokud by byl mladší. Jacobs vyrostl jako bezdomovec. Reklama má tak inspirovat nejenom mladé sportovce v tom, aby se ničeho nevzdávali.

 

Loretta – Google

Další technologická společnost Google zase hraje na city. Postarší muž tak komunikuje s Google asistentem a vzpomíná na svoji milovanou Lorettu.

 

Super Bowl Now, Vypereme později – Tide

 

V rámci reklam na Super Bowl nemůže chybět již tradičně ani prací prášek Tide. Mrkněte na jeho novou reklamu. Vyprání své košile se pak hlavní propagonista reklamy dočká až po skončení Super Bowlu.

 

Před Alexou – Amazon

Vtipnou reklamu si připravil i Amazon, který se zamyslel nad tím, jak společnost fungovala před chytrou asistentkou Alexou. No posuďte sami. V reklamě například figuruje americký prezident Richard Nixon. Amazon pak vzpomíná na aféru Water Gate, která byla zfilmovaná ve snímku Všichni prezidentovi muži v čele s Dustinem Hoffmanem a Robertem Redfordem.

 

Walmart navazuje na reklamu z minulého roku

Loni společnost Walmart informovala o nové službě pickup. Pracovníci Walmartu pak jejím prostřednictvím doručí nákup až k vozu zákazníka. Služba je tak žhavá, že se o ní dozvědí i hrdinové ze sci-fi filmů. Mrkněte, o koho jde letos.

All People Are Tax People – TurboTax

Lze vůbec vymyslet vtipnou reklamu pro firmu nabízející aplikaci na placení daní? Odpověď zní ano – můžete se přesvědčit v následující reklamě. Reklamu doprovází nakažlivá písnička ruku v ruce s bláznivým tancem.

 

Uvnitř hlavy Post Malona – Bud Light 

 

Tým okolo piva Bud Light si připravil reklamu s americkým rapperem Post Malonem. Ten se nikdy svojí oblibou k tomuto pivu netajil. V reklamě se podíváme do rapperovi hlavy, ve které se operátoři jeho mozku hádají o to, zdali ochutná novou příchuť Bud Lightu. To má pak své následky. Bud Light představil i druhou verzi reklamy, no posuďte sami, jaká se vám více líbí.

 

Nejlepší věc od krájeného chleba – Little Caesars

Poslíček dováží pizzu a zákaznice mu odpoví „Nejlepší věc od krájeného chleba“. To se dostává do společnosti pojmenované právě „Sliced Bread“. To ředitele firmy dostává do panické hrůzy.

 

Pohodlí domova – Rocket Mortgage

Jednu z reklam si střihl i hvězda filmu Aquaman Jason Momoa. Ta se pak konkrétně zaměřuje na pohodlí domova. Momoa nejprve odhodí boty, poté si sundá svaly a ve finále si sundá i odkryje, jaké nedostatky skrývá pod parukou.

 

MC Hammer v reklamě na Cheetos 

V reklamě na nový popcorn od firmy Cheetos si zahrál i slavný zpěvák MC Hammer. Celá reklama je postavena na jeho nejznámější skladbě „U Can´t Touch This“. Co na reklamu říkáte?

Donald Trump – kampaň na prezidenta

Svoji prezidentskou kampaň dvěma spoty na Super Bowl podpořila i současná hlava státu Donald Trump. No mrkněte sami…

 

 

Zdroj: Tývka.cz

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.