Podíl mobile only uživatelů roste, na to myslí startup s rozšířenou realitou Agmenty

Společnost Agmenty je zajímavý český startup, který se pohybuje v oblasti rozšířené reality. Cílí především na nábytkářské nebo podlahářské firmy. Na míru jim vytváří mobilní aplikace a přizpůsobuje na klíč pro zákazníka funkce a jedinečné prvky. Pomocí chytrého telefonu si pak naskenujete prostor bytu a prostřednictvím augmentované reality se podíváte, jak daný výrobek bude v místnosti vypadat. 

 

Denis Lefter, Founder Agmenty 

Jak funguje u vás rozšířená realita?

„Je to velmi jednoduché tím, že všechno je ve vašem smartphonu. Zákazník tak nemusí používat brýle pro virtuální realitu nebo další speciální nástroje. Jednoduchým způsobem ale otevře mobil, najde nějaký kávovar, najede na kuchyň, oskenuje povrch desky, na které se později objeví kávovar. Potenciální zákazník pak může měnit modely, barvy a porovnat, jaký kávovar se mu líbí více atak dále. Funguje to přes kameru smartphonu. Používáme na to ARCore a ARKit, což jsou standardní nástroje od Googlu a Applu. Je důležité vědět o takzvaných mobile only uživatelích. To znamená, že spousta lidí nemá vůbec přístup na desktop. Jsou to například maminky a spousta dalších lidí. Podíl těchto uživatelů roste nepřetržitě. Jsou to prostě lidé, kteří nemají doma počítač. To znamená, že tito uživatelé budou pro vyhledávání zboží používat mobilní telefon nebo tablet. Aktuálně se tak nabízí otázka kvality mobilního webu. Proto je náš produkt cílený na tu kvalitu. To je nutné vědět.“

V čem se vaše aplikace odlišuje od konkurence?

„V první řadě konkurujeme s mobilním webem, což znamená, že spousta zákazníků vyhledává zboží přes mobilní telefon a nábytkářské firmy mají mobilní weby. Zásadní problém je v tom, že mobilní weby jsou pomalejší a odezva spojená s rychlostí není úplně pohodlná. Naše aplikace funguje velmi rychle a ve velké míře se liší od toho mobilního webu.“

 

Pro Agmenty je důležitý mentoring 

Kdo je váš zákazník?

„Jsou to nábytkářské, podlahářské, firmy s osvětlením a podobně. Naši aplikaci lze implementovat ale do mnohem širší oblasti. Může jít například o hodinky, brýle nebo boty. Jde o všechno, na co lze vytvořit 3D model. Můžete prodávat kupříkladu i kávovary. Zákazník si tak může otevřít aplikaci a podívat se, jak kávovar bude vypadat na jejich kuchyni.“

 

Sháníte investora?

Investor je vždycky dobrý. Pro nás jsou ale aktuálně podstatné kontakty a partneři, kteří nám pomohou s prodejem produktu. Jde tak o přímé spojení na firmy a naše zákazníky. Důležitý je pro nás i mentoring, jak produkt upravit a zlepšit, aby se lépe prodával. To je aktuálně náš hlavní cíl.“

 

Jak jsme již v minulosti informovali, tak rozšířená realita se stává nedílnou součástí našich životů. Nasvědčuje tomu i počet nově vznikajících projektů, které na tuto oblast cílí. Dostává se do průmyslu, kde pomáhá při školení nových pracovníků, používají ji budoucí chirurgové při učení, dostává se do sportu, ale i do oblasti realitního trhu. V budoucnu se můžete těšit na další příspěvky o technologiích a firmách spojených právě s rozšířenou realitou. 

 

Zdroj: Tývka.cz

 

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.