Škoda představila designové individualizace interiéru modelu Enyaq iV

Škoda Auto představila nový směr designových individualizací interiéru pro model ENYAQ iV. Ten bude mít světovou premiéru na začátku září v Praze. Interiér prvního čistě elektrického SUV české automobilky se inspiruje světy moderního bydlení. Nahrazují tak dosavadní výbavové stupně a vyznačují se použitím přírodních, ekologicky zpracovaných a recyklovaných materiálů. Novou vnitřní výbavu vozu ENYAQ iV popisuje ve video rozhovoru vidoucí oddělení Design Interiéru a Color & Trim Škoda Norbert Weber.

 

Enyaq iV je prvním vozem značky Škoda na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB). Čím se interiér tohoto zcela nového vozu liší od interiéru modelů se spalovacím motorem?

Enyaq iV profituje z dlouhého rozvoru platformy MEB, který v poměru k rozměrům karoserie umožňuje mimořádně velkorysou nabídku vnitřního prostoru. K tomu patří i rovná podlaha bez středového tunelu, který známe z vozů se spalovacími motory. Tuto koncepční zvláštnost jsme využili k tomu, abychom vytvořili opticky ještě vzdušnější interiér a pocit opravdu velkorysé prostornosti. To se týká také nové palubní desky, která je rozdělena do několika úrovní,“ řekl Weber.

 

Mluvíte o novém konceptu designu interiéru ve voze Enyaq iV. Co si pod tím můžeme detailněji představit?

„Nový designový koncept vozu Enyaq iV kombinuje velkorysou prostornost a tzv. lounge-feeling. Namísto obvyklých výbavových verzí a četných dodatečných výbav nabízíme poprvé u modelu Enyaq iV i naše nové designové individualizace, připomínající světy moderního bydlení, jejichž barvy a materiály jsou spolu dokonale sladěné. Dále nabízíme přehledně strukturované balíčky s volitelnou výbavou pro různé tematické oblasti, několik individuálních prvků s volbou výbavy jsou k dispozici pro všechny modely. Zákazníkům tak nabízíme možnost volby, která bude jednoduchá, ale i přesto velice individuální,“ uvedl Weber.

 

Co představuje největší prostorové změny v architektuře interiéru vozu Enyaq iV?

„Řadu možností nám tu nabízí absence středového tunelu, daná koncepcí pohonu. Vpředu jsme tento prostor využili jako dodatečnou odkládací plochu pod středovým panelem, rozděleným do několika úrovní. Cestujícím na zadních sedadlech přijde vhod dodatečný prostor pro nohy před prostředním sedadlem, stejně jako mimořádně velkorysý prostor pro nohy, díky dlouhému rozvoru. Vedle této vynikající prostornosti pro posádku nabízí Enyaq iV také zavazadlový prostor o objemu 585 litrů,“sdělil Weber.

 

Nové a ekologické materiály

Jak byste popsal design interiéru modelu Enyaq iV?

 „Jako přehledný, vzdušný, inovativní a ekologický. Přehledný díky snadné konfiguraci designových individualizací a tematických balíčků, vzdušný na základě velkorysé nabídky prostoru a pocitu prostornosti. Inovativní díky prvkům, jako je třináctipalcový centrální displej a nový průhledový displej včetně rozšířené reality a ekologický díky použití přírodních a recyklovaných materiálů,“ řekl Weber.

 

Které v oblasti automobilů nové a ekologické materiály a které nové barvy budou použity?

Potahy sedaček v jedné z designových individualizací jsou například ze 40 procent vyrobeny ze střižní vlny a nesou vlněnou pečeť společnosti Woolmark Company. Zbylých 60 procent látky je vyrobeno z polyesteru, vzniklého recyklací PET lahví. Tyto potahy mají jedinečné haptické vlastnosti a příjemné sedací klima. Dalším příkladem je mimořádně ekologicky vyráběná kůže, k jejímuž vyčinění se namísto chemikálií zčásti používá extrakt z listů olivovníku,“ informoval Weber.

 

Které jsou hlavní designové prvky v interiéru modelu Enyaq iV?

„Líbí se mi zejména dekorační lišta, které se horizontálně táhne přes celou přístrojovou desku modelu Enyaq iV až do výplní dveří a posiluje tak dojem prostornosti. Krom toho pod centrálním displejem kopíruje tvary přední masky vozů značky Škoda a současně slouží i jako opora ruky při ovládání dotykové obrazovky. Je obklopena velice měkkým materiálem, který se rozkládá v celém interiéru a navazuje pocit, že sedíte doma na gauči v obývacím pokoji,“uvedl Weber.

 

Také by vás mohlo zajímat:

Zlato aneb hrozí nafouknutí zlaté bubliny?

Společnosti kladou větší důraz na hygienu

 

Zdroj: Škoda Auto

Komentáře