Vyberte možnost Stránka

Evropské aerolinky se připravují na ještě menší poptávku

Evropské aerolinky se připravují na ještě menší poptávku

Evropské aerolinky čekají na to, že lidé budou létat o dost méně než před vypuknutím koronavirové pandemie. Již nyní se postavily před největší výzvu své moderní historie. Více o tom ve svém komentáři hovořil hlavní ekonom Czech Fund Lukáš Kovanda. 

 

Minulý týden evropské aerolinky informovaly, že budou redukovat počet svých zaměstnanců. O práci přijde tak desetitisíce lidí. Dohromady pak dopravci Ryanair, Lufthansa, British Airways, Scandinavian Airlines a Air France-KLM zruší 32 tisíc pracovních míst. Dalších aerolinek se škrty nevyhnou a budou dříve zmiňované aerolinky následovat.

Snižování stavů bude probíhat několika způsoby, které by měly zmírnit jeho tíživý sociální dopad, například přeřazováním pracovníků z plných úvazků na částečné, rozsáhlými stop-stavy nebo realizací předčasných odchodů do starobního důchodu,“ řekl Kovanda.

Lufthansa zkrátila některým svým zaměstnancům pracovní dobu. Konkrétně pak jde o 80 tisíc lidí z celkových 130 tisíců. Letový rozvrh německých největších aerolinek se s ohledem na zajišťované linek vrátil podle Kovandy zhruba na úroveň roku 1955.

Denně společnost ruší tři tisíce letů a 92 procent letecké flotily je neaktivní.

 

Tuzemské aerolinky Smartwing se neobejdou bez pomoci vlády

Letečtí experti varují před tím, že další měsíce přinesou mnohem intenzivnější propouštění. Letecký průmysl se nevyhne bez pomoci vlád.

Aerolinie British Airways například minulý týden varovaly před tím, že budou muset propustit přes čtvrtinu svých zaměstnanců.

Podle International Air Transport Association se celosvětové tržby civilní letecké dopravy propadnou až o 55 %. Toto procentuální vyjádření odpovídá 314 miliardám dolarů.

„Vlády se zřejmě výrazně vloží do situace a budou aerolinky masivně zachraňovat. Lufthanasa intenzivně vyjednává s německou vládou o finanční pomoci. Pomoc už získala od švýcarské vlády, jedná také s vládou rakouskou a belgickou. V problémech je také tuzemský dopravce Smartwings, ani on se zřejmě neobejde bez pomoci vlády,“ dodal Kovanda.

 

Také by vás mohlo zajímat:

 

Zdroj: Komentář Lukáše Kovandy

O autorovi