
Řemeslníci se nemohou bát e-commerce

Řemeslníci a především ti tradiční stojí aktuálně před otázkou, jak přežít aktuální koronavirovou krizi. Mnoha podnikatelům to naopak může pomoci rozšířit možnosti a konečně se přesunou do oblasti e-commerce.
Krize postihla také tradiční řemeslné výrobce, kteří čelí problémům nejen s klesající poptávkou, ale také s dodávkou zboží svým věrným zákazníkům.
Mnoho jinak bezpochyby schopných řemeslných výrobců možná své podnikání ukončí – a to jen proto, že se doposud domnívali, že pro záležitosti, jako jsou online prodej a social media marketing, nejsou pro jejich produkty vhodné.
Nepřikládali jim tak velkou váhu a účelově je opomíjeli. Anebo možná jen nevěděli, jak začít.
Pokřívené vnímání online trhu
Někteří řemeslní výrobci vnímají online prodej a virtuální komunikaci se zákazníky jako degradaci osobního prodeje produktů, vyráběných v dílnách ručně, z poctivých materiálů a tradičními postupy.
Zákazníci si přece chtějí takový produkt osahat, promluvit si o něm přímo s jeho výrobcem nebo si domluvit úpravu na zakázku. Takový způsob prodeje přece nejde do online světa přenést. A nebo ano?
Brašnářství Tlustý už téměř 8 let a na více než 68 000 kusů jedinečných produktů, dodaných zákazníkům po celém světě, ukazuje, že to možné je. Říká se, že výborný produkt si své zákazníky najde. To samozřejmě platí – ale nanejvýš tak v rámci města nebo okresu.
Dostupnost nejenom v ČR, ale i po celém světě
Každá nepředvídaná událost, které vůbec nemusí dosahovat rozměrů současné pandemie a nadcházející ekonomické recese, může mít pro řemeslného výrobce fatální důsledky.
V Brašnářství Tlustý proto od samého počátku pečlivě budujeme a neustále vylepšujeme online prodej, prostřednictvím něhož se ručně dělané výrobky dostávají k zákazníkům po celém světě.
Naše dílna v pražských Vršovicích od počátku osobně komunikuje se zákazníky online prostřednictvím videohovorů přes WhatsApp nebo Facebook Messenger a využívá všechny moderní nástroje pro řízení a komunikaci jako jiné společnosti, které podnikají narozdíl od nás v IT prostředí.
Investice do online prodeje se vyplatí
„V Brašnářství Tlustý nasloucháme požadavkům zákazníků, snažíme se jim být vždy na dosah a vytváříme si s nimi opravdový vztah. Díky tomu se nám podařilo si vybudovat věrnou komunitu spokojených zákazníků, která neustále roste,“ říká jednatel Brašnářství Tlustý Ivan Petrův.
To s sebou přináší i nutnost umět reagovat na dotazy zákazníků na mnoha kanálech- včetně několika sociálních sítí (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube).
na jedné straně používáme stroje, které pracovaly již v továrně Tomáše Bati, abychom při marketingu a prodeji využívali software vyvíjený argentinskými či chorvatskými programátory
Brašnářství Tlustý Ivan Petrův
Právě ve vysokému standardu komunikace spočívá úspěch internetových firem.
A v současné době je nejlépe vidět, jak se investice do online prodeje a digitálního marketingu vyplácí – bez ohledu na pandemii koronaviru jedou objednávky na vánoční sezónu na plné obrátky a brzy se zaplní i kalendář výroby větších, časově náročnějších produktů.
Propojení tradičních postupů s digitalizací
Pokud nechceme, aby tradiční řemeslné dílny živořily nebo rovnou zanikaly, je potřeba, aby se dali dohromady lidé, které umí skvělý produkt nejen vyrobit, ale také prodat. A rozhodně se nebát spojení tradičních postupů, digitalizace a online prodeje.
„Vzniká pak zajímavá symbióza, kdy v Brašnářství Tlustý na jedné straně používáme stroje, které pracovaly již v továrně Tomáše Bati, abychom při marketingu a prodeji využívali software vyvíjený argentinskými či chorvatskými programátory,“ říká Petrův.
Z každého milionu obratu Brašnářství Tlustý investuje 100 tisíc do online reklamy a další peníze do vylepšování online prodejní platformy.
Pomoc v době koronaviru
„Digitalizace přináší také další výhodu v podstatně pružnější reakci na nečekané události. Díky tomu letos na jaře rychle spojily síly Brašnářství Tlustý s Destilerií Balatka a vznikl společný projekt Stopvir,“ sdělil Petrův.
Obě firmy využily uvolněnou pracovní sílu k výrobě nedostatkových ochranných prostředků, jako jsou dezinfekce, roušky a provizorní obličejové štíty.
Rychlá reakce nám pomohla udržet zaměstnance a získat nové zákazníky.
Také by vás mohlo zajímat:
Sharry je chytrá platforma pro moderní budovy
Zdroj: FYI