Volkswagen s centrem pro letectví a kosmonautiku sbírá data pro autonomní jízdu

Na německé dálnici A39 mezi dálničními křižovatkami Wolfsburg-Königslutter a Cremlingen probíhá pod režií německého koncernu Volkswagen a Německým centrem pro letectví a kosmonautiku (DLR) projekt pro budoucnost nazývaný jako „Zkušební zóna Dolní Sasko“. Konkrétně pak došlo ke zprovoznění sedmikilometrového zkušebního úseku pro anonymizované sledování dopravy. Kamery tak monitorují jízdu různých účastníků silniční dopravy. Volkswagen společně s DLR doufá v získáních nových poznatků pro autonomní jízdu.

 

Záznamovou techniku nainstalovalo loni Centrum DLR po celé délce zkušebního úseku. Tato technologie dokáže přesně určit polohu všech automobilů. Díky tomu pak sleduje veškerou dopravu.

Volkswagen získaná data použije k inovování softwaru pro autonomní jízdu. Zkušební zóna představuje otevřenou výzkumnou a vývojovou platformu, jež poskytuje jedinečnou kombinaci různých možnostií testů a zkoušek. Například jde o simulaci různých dopravních toků.

Data z každodenního provozu jsou pro další výzkum autonomní jízdy nezbytná. Zkušební zóna Dolní Sasko nám umožní získávat tato data ze zcela reálného prostředí a navíc je můžeme doplňovat simulacemi,“ řekl člen představenstva firmy Volkswagen Frank Welsch.

 

Velké množství variant testů a zkoušek

Důležité je zopakovat informaci, že data ze sledovaného úseku jsou anonymní. Z toho vyplývá, že se vyhodnocují jen takzvané trajektori. Nejde pak o specifická data o jednotlivých automobilech. Nedochází tak k zachycení registrační značky nebo tváře řidiče.

Trajektorie popisují pouze pohyb vozidla. Kromě záznamové techniky byla pro potřeby vývoje instalována také technologie pWLAN. Ta umožňuje přímou komunikaci mezi jednotlivými vozidly a mezi vozidly a dopravní infrastrukturou. Touto tzv. technologií „Car2X“ je již sériově vybaven nový Golf a v budoucnosti bude uplatněna v modelu ID.31.

Ke zprovoznění „zkušební zóny Dolní Sasko“ oficiálně došlo 8. ledna 2020. Slavnostní události se zúčastnili dolnosaský ministr pro hospodářství, práci, dopravu a digitalizaci a místopředseda vlády Bernd Althusmann, dolnosaský ministr pro vědu a kulturu Björn Thümler a poslanec Thomas Jarzombek, který je také koordinátorem spolkové vlády pro německé letectví, kosmonautiku a digitalizaci.

Projekt centra DLR podporuje dolnosaské ministerstvo pro hospodářství, práci, dopravu a digitalizaci a dolnosaské ministerstvo pro vědu a kulturu. Data, získávaná na úseku dálnice A39, používají kromě Volkswagenu také společnosti Continental AG, Wolfsburg AG, IAV GmbH, OECON GmbH, ADAC Niedersachsen/Sachsen-Anhalt e.V., NordSys GmbH a Siemens AG.

 

Zdroj: Audi, Tývka.cz

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.