Vyberte možnost Stránka

„Vypadly nám trhy a jarmarky, soustředíme se tak na e-commerce“ říká Patočková z Patobox

„Vypadly nám trhy a jarmarky, soustředíme se tak na e-commerce“ říká Patočková z Patobox

Patobox je česká firma, který vyrábí ekologické skládací přepravky. V minulosti jsme s nimi natáčeli rozhovor. V době koronavirové jsme se s nimi nemohli sejít osobně. Z toho důvodu jsme vyzpovídali marketingovou ředitelku firmy Evu Patočkovou prostřednictvím e-mailové komunikace. Česká společnost rovněz nedávno navázala spolupráci s e-shopem nabízející ekologické produkty Econea.


Jak hodnotíte uplynulý rok i z hlediska koronavirové pandemie?

Uplynulý rok byl nesmírně těžký pro všechny z nás. My jsme v této době začali i s naším podnikáním a ani ve snu by nás nenapadlo, že by mohla přijít krize tohoto rozměru. Řada našich plánů a představ – např. jak budeme naše přepravky představovat lidem na trzích a jarmarcích, vzala vzhledem k opatřením za své. Museli jsme se přizpůsobit situaci a přesunout naši energii a úsilí především na naše webové stránky a e-shop.

Co se u vás po novém roce změnilo?

Stále jsme nuceni fungovat primárně z e-shopu, snažíme se také více komunikovat na sociálních sítích. Mimo to začínáme aktivněji vyhledávat nové distributory našich výrobků. Pro Českou republiku již hlavního distributora máme – od konce loňského roku spolupracujeme s ekologickým e-shopem Econea. Nyní hledáme vhodné distributory pro okolní státy, kde bychom rádi naše přepravky také nabídli.

Patobox
Zdroj: www.patobox.eu

Voděodolná úprava a kompaktnější velikost

Máte nějaké doporučení drobnějších živnostníků, jak v této těžké době obstát?

Stále být optimistou a věřit tomu, co člověk dělá. Dělat to s láskou, pokorou a tak, jak člověk nejlépe dovede. Být v kontaktu se svými zákazníky.

Co se týče vašich produktů, jaké máte novinky?

K naší přepravce PatoBox STANDARD přibyla její zmenšená verze – přepravka PatoBox MINI, která se skvěle hodí do interiéru, na menší nákupy, apod.

Na konci loňského roku jsme také začali nabízet příslušenství k našim přepravkám. Jedná se o textilní proklady s voděodolnou úpravou, které nejsou pouze designovým prvkem, ale rovněž chrání dřevěné dno a usnadňují údržbu přepravky. Dále pak víka na obě velikosti přepravek. Víka jsou ideálním doplňkem např. přepravek používaných v interiéru nebo k uskladnění věcí, které chrání před okolními vlivy. Použití víka také umožňuje stabilnější stohování více přepravek na sebe.

Co naopak chystáte do letošního roku?

V letošním roce jsme přišli s novou barevnou variantou přepravky PatoBox MINI – žlutou.

Rozšířili jsme náš sortiment o novou variantu – přepravku PatoBox Deluxe. Jedná se o luxusní verzi v atraktivní červené barvě, která je vyhrazená pouze pro tuto variantu. Přepravka je gravírovaná a veškeré dřevěné komponenty jsou lakované pro ještě snadnější údržbu. Je dodávána s příslušenstvím v podobě víka a textilního prokladu.

Co se týče lakování, nabízíme jej také u našich ostatních přepravek, kdy si dodatečné lakování může zákazník objednat za příplatek jako individualizaci přepravky.

Rádi bychom představili ještě jednu novou barevnou variantu, ale barvu neprozradíme, bude to překvapení.

Mimo jiné máme také v plánu optimalizovat velikost přepravky STANDARD – půjde o zmenšení v řádech několika málo centimetrů tak, aby se přepravka lépe vešla do všech typů nákupních košíků.

Patobox
Zdroj: www.patobox.cz

Zákazník je vždy na prvním místě

V minulosti jsme se bavili o tom, že se snažíte hodně naslouchat zákazníkům. Jak tahle komunikace se zákazníky u vás vůbec funguje?

Snažíme se se zákazníky komunikovat prostřednictvím našich sociálních sítí. Například jsme je zapojili při rozhodování o konečné podobě červené varianty naší přepravky, u které nám naši fanoušci pomohli vybrat kombinaci typu loga a barvy spojovacího materiálu z několika variant. Vítěznou variantu jsme posléze začali vyrábět a zařadili jsme ji do našeho sortimentu.

Dalším příkladem je uvedení přepravky MINI, kdy nám především ženy sice chválily náš nápad a přepravky se jim líbily, nicméně první verze – přepravka STANDARD – byla na menší běžný nákup pro ně příliš velká. Udělali jsme tedy zmenšenou verzi přepravky, která si našla řadu příznivců nejen mezi ženami. I mnoho mužů si ji nakonec oblíbilo díky její kompaktní velikosti, která je mimo jiné ideální i na nákup piva, vejde se do ní přesně 20 lahví.


I v našem každodenním životě se snažíme používat a kupovat české výrobky

Marketingová ředitelka Patobox Eva Patočková

Nabízíme také možnost individualizace přepravek, kdy si zákazník může nechat vygravírovat nápis nebo obrázek dle svého přání. Pokud nám zákazník dodá obrázek nebo nápis s uvedením fontu, vyrobíme pro něho přepravku přesně dle jeho požadavků. Této možnosti využívali zákazníci nejčastěji v období před Vánoci, kdy objednávali přepravku jako dárek pro svého blízkého. Řada z nich ale nedodala konkrétní návrh, protože měli jen rámcovou představu, co by na přepravku chtěli. V tomto případě jsme pak často se zákazníkem konzultovali obrázek, který jsme pomáhali navrhnout. Světlo světa pak spatřily přepravky s lesními zvířátky, pejsky či origami.

Samozřejmě jsme rádi za každou zpětnou vazbu od našich zákazníků. Máme radost, pokud nám zákazníci zašlou fotografii použití přepravky nebo když se k nám někteří vrací, když například chtějí obdarovat svého blízkého nebo nás doporučí svému známému.

Michal Patočka se svoji Manželkou Evou a synkem

Nabízíte český výrobek, podporujete i vy jako Patočkovi české výrobce, farmáře atak dále?

Určitě ano. I v našem každodenním životě se snažíme používat a kupovat české výrobky. Například pravidelně odebíráme zeleninovo-ovocné bedýnky od lokálních farmářů prostřednictvím České selky. Před Vánoci jsme se zapojili do iniciativy Darujeme české Vánoce, kde jsme i my sami načerpali řadu inspirace. A tak se u nás loňské Vánoce nesly převážně v duchu nákupu výrobků od místních tvůrců a řemeslníků, jako například dřevěné hračky pro syna nebo lahůdky pro naše rodiče.

Všech českých tvůrců si velmi vážíme a budeme je vždy rádi podporovat.

Také by vás mohlo zajímat:

Infografika: Boj o Měsíc pokračuje, zapojuje se mnoho zemí včetně komerční sféry

Zdroj: Tývka.cz

O autorovi

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.