„Výhodou našich plen je zdraví miminka, ekologie a servis,“ říká Petržela z Delamedoplen.cz

České startupy nezapomínají ani na nejmenší. Zajímavým příkladem je startup Dělámedoplen. Tato firma nabízí prodej látkových plen, ale i specializovaný servis s nimi spojený. V rámci naší internetové televize jsme zpovídali spoluzakladatele projektu Tomáše Petrželu.

Jaké jsou výhody látkových plen oproti těm jednorázovým? 

„Ty výhody jsou v podstatě tři základní. Ta hlavní a nejdůležitější je zdraví miminka, protože citlivá část přirození a zadečku miminka je v kontaktu s látkou a přírodním materiálem nebo z mikrovlákna funkčním materiálem a není ve styku se superabsorbentem a chemií, která je obsažena v těch jednorázových plenách. S tím je spojena prodyšnost pleny, kdy látková plena je krásně prodyšná, udrží krásně tu moč, ale propustí vzduch, takže krásně dýchá. Kdežto ta jednorázová se uzamkne, zalepí a ten zadeček nedýchá. Takže ta pokožka se může oprudit, musí se častěji mazat atak dále. Druhou výhodou je ekologie a ekologická zátěž, kdy použitím jednorázových plen vyhodíte každý den osm až deset kusů, které jednak na skládce pořád absorbují vlhkost. Ta plínka jak už jsem říkal, je plná superabsorbentů a je z části vyrobena z plastu, který tady bude ještě dalších dvě stě až tři sta let. Ta třetí výhoda může být finanční, kdy vy u těch jednorázových koupíte, vyhodíte, koupíte, vyhodíte. Házíte je de facto z okna, protože je musíte neustále kupovat. Když si koupíte látkové pleny, tak je můžete opakovaně používat, prát a je tam finanční úspora. Stolici u naši služby řešíme tak, že maminkám nebo našim rodičům, abychom je nediskriminovali dáváme takzvanou separační plenu, což je taková bambusová viskóza něco jako toaletní papír nebo ubrousek, který zachytí to nejhorší, to nejhrubší. To vlastně rodič vezme a může to vyhodit. Je to stoprocentně rozložitelné. Takže to může hodit do koše a to nejhorší je pryč.“

Jak funguje váš servis plen?
„Servis plen máme nastavený tak, že třikrát týdně k rodičům jezdíme a vyměníme špinavé pleny za čisté. Rodiče se nemusí vůbec o nic starat, protože pro ně je to práce tak, jako s jednorázovými plenami. Oni jenom přebalí a hodí nám to do přepravní nádoby. My si to třikrát týdně vyzvedneme a postaráme se o to, aby plena byla vypraná čistá a aby byla předána v takovém stavu, v jakém by měla a zaručíme to, že se ke každému miminku dostanou stejné pleny. Anička tak dostane plínky Aničky a Pepíček Pepíčka.“

Co nabízíte nad rámec vašeho servisu?
„Potom nabízíme pro rodiče, kteří nechtějí využít naše služby, ale jsou přesvědčeni o výhodách látkových plen a chtějí přebalovat v látkových plenách, tak nabízíme látkové pleny ke koupi. Různé designy a různé látkové pleny si mohou najít na našem e-shopu a k tomu se snažíme rodičům doporučovat netoxické prací prostředky tak, aby když tu látku koupenou mají, prali v netoxickém pracím prostředku.“

Jaké jsou podle vás mezery vašeho startupu?


„Rozdělil bych to do tří úrovní. Myslím si, že by nám hodně pomohla nějaká odborná konzultace. S tím, že my jsme malý tým, tak nejsme odborníkem ve všem. My dáme ruku do ohně za naši službu a za naše pleny, za náš servis a za naše konzultace, ale nějaká další odborná pomoc třeba s marketingem, s propagací nebo postupně s nastavením logistiky atak dále, tak to bychom určitě uvítali. To jsou oblasti, ve kterých bychom tu podporu pro náš rozvoj a fungování uvítali. Druhá úroveň si myslím, že nějaká potřeba zaměstnanců. Na plný úvazek nebo brigádních tak trochu cítíme, že je to problém, co se týče, najít někoho, kdo by splňoval požadavky, byl spolehlivý a tak dále. Je tam spousta atributů, co by měl ten člověk splňovat. Je to otázku pracovní síly. Třetí úrovní může být partner nebo nějaký investor, který by nám s tím pomohl. Úplně tímto směrem není se nyní vydávat, nicméně kdyby přišel nějaký partner, vložil do toho větší kapitál, mohlo by být to rozšíření naší služby rychlejší nějakým způsobem hladší a snadnější.“

Co byste doporučil začínajícím podnikatelům?
„My jsme s naším projektem ve startupové fázi. Nicméně nějakou podnikatelskou zkušenost mám a mé doporučení by bylo asi trpělivost, vydržet u toho, snažit se hledat spíš způsoby než důvody a hledat cesty, jak se dostat k odběratelům potažmo k partnerům, investorům, k zaměstnancům a vydržet u toho. Já jsem zastáncem takového toho konzervativnějšího typu podnikání, kdy by ten podnikatel do té své činnosti klidně měl investovat třináct šestnáct hodin denně a fakt si máknout. Myslím si, že podnikání je dřina, ať už je to cokoliv.“

 

 

Zdroj: Tývka.cz

Komentáře