Německá automobilka Volkswagen uspořádala po zrušení Ženevského autosalonu webovou prezentaci, ve které vůbec poprvé představila konkrétní podobu svého prvního elektrického SUV. Nový model ID.4 se představí na trhu v rámci vybraných trhů už letos. Českého se dočká začátkem roku 2021. Po modelu ID.33 tak došlo k odhalení v pořadí druhého elektromobilu vybudovaného na nové modulární platformě MEB (Modularer E-Antriebskasten).

 

„Podobně jako ID.3 bude i ID.4 uveden na trh jako vozidlo s neutrální bilancí emisí CO2,“ řekl provozní ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstätter. Dodal, že ID.4 se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a USA.

Volkswagen představil studii SUV s nulovými emisemi a aerodynamickým zevnějškem. ​​​​​​​

„Dobrá aerodynamika snižuje aerodynamický odpor vzduchu a prodlužuje dojezd modelu ID.4 v závislosti na variantě pohonu až na 500 kilometrů,“ uvedl Brandstätter.

ID.4 bude vybaven pohonem zadních kol. Později jej doplní další verze s elektrickým pohonem všech kol.

Pod podlahou interiéru je uložena vysokonapěťová sada akumulátorů, která přispívá k nízkému těžišti a vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy. Jde o předpoklady, která mají zajistit optimální dynamiku.

Volkswagen slibuje v rámci platformy MEB i u varianty ID.4 prostorný interiér, který umožní kompaktní konstrukce elektrického pohonu. Přístrojová deska u nového SUV bude digitalizovaná a doplněná o intuitivní ovládání, které zprostředkují ve většině případů dotykové plochy a inteligentní hlasové ovládání.

Modely ID.4 a ID3 mají Volkswagenu pomoci dosáhnout neutrální bilance emisí CO2, která půjde ruku v ruce s pařížskými cíli pro ochranu klimatu do roku 2050.

Volkswagen si slibuje, že do roku 2025 klesnou flotilové emise CO2 o jednu třetinu. V současné době německá automobilka investuje jednu miliardu eur do elektrifikace produktové řady a hybridizace stále většího počtu vozidel.

Elektrické pohony mají být společně s novými částečně hybridními a externě nabíjitelnými hybridními pohony v modelových řadách s vysokými počty vyrobených vozů, přispívat ke snižování flotilových emisí. Mezi ně například patří model Golf.

 

Nejvýkonnější model Volkswagenu Touareg R4

V rámci webové prezentaci se tak Volkswagen věnoval nejen modelům ID. Zaměřil se i na nové vozy Volkswagen s hybridním pohonem. Do této kategorie patří například nový Touareg R4. Nejvýkonnější model Volkswagenu pohání hospodárný externě nabíjitelný hybridní systém.

Kombinace elektromotoru o výkonu 100 kW (136 k) a přeplňovaného zážehového motoru V6 TSI s výkonem 250 kW (340 k) poskytuje celkový nejvyšší výkon 340 kW (462 k). Kapacita akumulátorů umožní většině řidičů dojíždějících do zaměstnání překonávat každodenní vzdálenosti s nulovými emisemi. Touareg R může přitom jet v režimu s výhradně elektrickým pohonem E-Mode rychlostí až 140 km/h.

Volkswagen nezapomněl ani na svůj nový Golf GTE5. Hybridní pohon mu umožňuje externí nabíjení pro sportovní výkony. Dvě zdroje hnací síly zprostředkují elektromotor o výkonu 85 KW  (115 k) a přeplňovaný zážehový čtyřválec TSI vyladěný na 110 KW (150 k)Elektromotor a TSI nabízejí dohromady celkový nejvyšší výkon 180 kW (245 k).

 

Volkswagen nezapomněl ani na model Golf

Během využití výhradně elektrického pohonu dosahuje nový Golf GTE nejvyšší rychlosti 130 km/h.

Další novinkou, kterou Volkswagen představil, je model Golf GTD6. Disponuje inovativním systémem Twindosing, který oproti svému předchůdci snižuje emise oxidů dusíku. Premiéru oslavila i osmá generace modelu Golf GTI7. Německá automobilka již vyrobila přes 2,3 milionů tohoto vozu.

Nejnovější verzi pohání čtyřválec 2,0 litru s přímým vstřikováním benzinu, přeplňováním turbodmychadlem a nejvyšším výkonem 180 kW (245 k). Maximální točivý moment je 370 N.m. Čtyřválec se dodává sériově ve spojení s 6stupňovou manuálně řazenou převodovkou. Na přání je pro nové GTI k dispozici 7stupňová dvouspojková převodovka DSG.

 

Mohlo by vás také zajímat:

Tesla válcuje v ceně akcií Volkswagen, je dvakrát hodnotnější

Volkswagen s centrem pro letectví a kosmonautiku sbírá data pro autonomní jízdu

 

Zdroj: Volkswagen