Vyberte možnost Stránka

Volkswagen představil první studii elektrického SUV

Volkswagen představil první studii elektrického SUV

Německá automobilka Volkswagen uspořádala po zrušení Ženevského autosalonu webovou prezentaci, ve které vůbec poprvé představila konkrétní podobu svého prvního elektrického SUV. Nový model ID.4 se představí na trhu v rámci vybraných trhů už letos. Českého se dočká začátkem roku 2021. Po modelu ID.33 tak došlo k odhalení v pořadí druhého elektromobilu vybudovaného na nové modulární platformě MEB (Modularer E-Antriebskasten).

 

„Podobně jako ID.3 bude i ID.4 uveden na trh jako vozidlo s neutrální bilancí emisí CO2,” řekl provozní ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstätter. Dodal, že ID.4 se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a USA.

Volkswagen představil studii SUV s nulovými emisemi a aerodynamickým zevnějškem. ​​​​​​​

„Dobrá aerodynamika snižuje aerodynamický odpor vzduchu a prodlužuje dojezd modelu ID.4 v závislosti na variantě pohonu až na 500 kilometrů,” uvedl Brandstätter.

ID.4 bude vybaven pohonem zadních kol. Později jej doplní další verze s elektrickým pohonem všech kol.

Pod podlahou interiéru je uložena vysokonapěťová sada akumulátorů, která přispívá k nízkému těžišti a vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy. Jde o předpoklady, která mají zajistit optimální dynamiku.

Volkswagen slibuje v rámci platformy MEB i u varianty ID.4 prostorný interiér, který umožní kompaktní konstrukce elektrického pohonu. Přístrojová deska u nového SUV bude digitalizovaná a doplněná o intuitivní ovládání, které zprostředkují ve většině případů dotykové plochy a inteligentní hlasové ovládání.

Modely ID.4 a ID3 mají Volkswagenu pomoci dosáhnout neutrální bilance emisí CO2, která půjde ruku v ruce s pařížskými cíli pro ochranu klimatu do roku 2050.

Volkswagen si slibuje, že do roku 2025 klesnou flotilové emise CO2 o jednu třetinu. V současné době německá automobilka investuje jednu miliardu eur do elektrifikace produktové řady a hybridizace stále většího počtu vozidel.

Elektrické pohony mají být společně s novými částečně hybridními a externě nabíjitelnými hybridními pohony v modelových řadách s vysokými počty vyrobených vozů, přispívat ke snižování flotilových emisí. Mezi ně například patří model Golf.

 

Nejvýkonnější model Volkswagenu Touareg R4

V rámci webové prezentaci se tak Volkswagen věnoval nejen modelům ID. Zaměřil se i na nové vozy Volkswagen s hybridním pohonem. Do této kategorie patří například nový Touareg R4. Nejvýkonnější model Volkswagenu pohání hospodárný externě nabíjitelný hybridní systém.

Kombinace elektromotoru o výkonu 100 kW (136 k) a přeplňovaného zážehového motoru V6 TSI s výkonem 250 kW (340 k) poskytuje celkový nejvyšší výkon 340 kW (462 k). Kapacita akumulátorů umožní většině řidičů dojíždějících do zaměstnání překonávat každodenní vzdálenosti s nulovými emisemi. Touareg R může přitom jet v režimu s výhradně elektrickým pohonem E-Mode rychlostí až 140 km/h.

Volkswagen nezapomněl ani na svůj nový Golf GTE5. Hybridní pohon mu umožňuje externí nabíjení pro sportovní výkony. Dvě zdroje hnací síly zprostředkují elektromotor o výkonu 85 KW  (115 k) a přeplňovaný zážehový čtyřválec TSI vyladěný na 110 KW (150 k)Elektromotor a TSI nabízejí dohromady celkový nejvyšší výkon 180 kW (245 k).

 

Volkswagen nezapomněl ani na model Golf

Během využití výhradně elektrického pohonu dosahuje nový Golf GTE nejvyšší rychlosti 130 km/h.

Další novinkou, kterou Volkswagen představil, je model Golf GTD6. Disponuje inovativním systémem Twindosing, který oproti svému předchůdci snižuje emise oxidů dusíku. Premiéru oslavila i osmá generace modelu Golf GTI7. Německá automobilka již vyrobila přes 2,3 milionů tohoto vozu.

Nejnovější verzi pohání čtyřválec 2,0 litru s přímým vstřikováním benzinu, přeplňováním turbodmychadlem a nejvyšším výkonem 180 kW (245 k). Maximální točivý moment je 370 N.m. Čtyřválec se dodává sériově ve spojení s 6stupňovou manuálně řazenou převodovkou. Na přání je pro nové GTI k dispozici 7stupňová dvouspojková převodovka DSG.

 

Mohlo by vás také zajímat:

Tesla válcuje v ceně akcií Volkswagen, je dvakrát hodnotnější

Volkswagen s centrem pro letectví a kosmonautiku sbírá data pro autonomní jízdu

 

Zdroj: Volkswagen 

O autorovi