„Virtuplex je největší virtuální laboratoř v Evropě,“ říká Vít Boháček

Na letošním Startup Festivalu měla svůj stánek i firma Ipsos. Jde o technologickou společnost, která se zabývá marketingovým výzkumem. Navázala rovněž i strategické partnerství se společností Virtuplex. Jde přitom o největší laboratoř pro virtuální realitu v Evropě. Jakožto firma si tak můžete ve virtuální realitě například navrhnout rozčlenění vybavení v prodejně. 

 

Markéta Kneblíková, PR Manažer Ipsos

Markéta Kneblíková

 

„Snažíme se co nejvíce orientovat na využívání technologií a to je právě i důvod, proč jsme se spojili jakožto strategický partner s Virtuplexem neboli virtuální laboratoří. Snažíme se vyloženě posouvat dál, protože všichni víme, že bez technologií se neobejde žádný obor a marketingový výzkum nevyjímaje.“

 

Vít Boháček, projekt manažer Virtuplex

„Virtuplex je startup jako takový. Je to vlastně strategický partner společnosti Ipsos. Zabýváme se využitím virtuální reality v komerční sféře. Ruku v ruce s tím je to jedna z prvních společností s tímto konceptem. Ať už se jedná o testování, návrh pobočky nebo nějaký event, tak všechno se dá zorganizovat ve virtuální realitě. Je to o tom, že klienti k nám přijíždějí a my jim umožníme vstup do virtuální reality. Je vhodný pro případy, kdy potřebujete udělat redesign nové pobočky. To znamená, že potřebuji nové stoly, natřít stěny, přesně toto všechno je možné u nás. S tím, že u nás je to, když to řeknu lidově – kliknutí na počítači. Architekt tak nemusí připravovat model. Dnes už se k tomu využívá virtuální realita. Pokud se chci jen tak pobavit s kolegy a udělat například nějaký teambulding, tak i k tomu se virtuální realita dá samozřejmě použít. To ale není naším primárním byznys cílem. Tím je právě testování designu poboček.“

Využívá se tato technologie už ve světě?

„Jsou velké nadnárodní firmy s odděleními, které se tímto způsobem zabývají – tedy za použití virtuální reality. Nicméně to ještě není tak běžné. Pokud víme, tak Virtuplex je největší virtuální laboratoř v Evropě.“

Jak se k tomu staví výrobci?

„Virtuální realita je posledním rokem velký trend. Začíná se inkorporovat do stálých procesů velkých společností – například v dříve zmiňovaném designu nebo testování. Normálně se to stává oficiální cestou a schvalovacím procesem, jak něco otestovat.“

Proč si mám objednat právě váš produkt?

„Máme na to několik use casů. Největší přidanou hodnotou je to, že ve chvíli, kdy si já navrhnu pobočku a chci v ní provést změny, tak je to spojené s velkým množstvím práce – ergo nákladů. Ve virtuální realitě zásadně snížíte vaše náklady tím způsobem, že modely máte již připravené. Pouze je pak přehodíte v té scéně a nemusíte tak přestavovat celou budovu. Stačí jen změnit nastavení na desktopu.“

Jaká je budoucnost virtuální reality?

„Software a technologie virtuální reality se upřímně mění den ode dne a to ať už vstupem 5G sítě na český trh, novými čočkami, přenosovou technologií, softwarem jako takovým atak dále. Každý z těchto krůčků se přibližuje stále lepší úrovni a dosahuje lepších výsledků. Před dvěma až třemi roky zpět jsme tu měli jen 2,3K rozlišení, nyní už máme 5K. Je to jako, když jsme začínali se starými mobily. Byly pomalé a neměly příliš dobré rozlišení. To saní je nyní u virtuální reality.“

 

Již v minulosti jsme informovali o rozšířené realitě například v oblasti realit nebo i zdravotnictví

 

Zdroj: Tývka.cz

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.