Věnujeme se startupům, které dávají smysl, říká Jan Černošek z Pixelmate

 Společnost Pixelmate je digitální agentura, která vyvíjí komplexní digitální produkty pro startupy ale i pro firmy a velké korporace. Konkrétně jde o mobilní aplikace, webové platformy a software na míru. Tyto oblasti dokáže v současné době propojit i marketingově. Více jsme tuto firmu již zpovídali na letošním Startup Festivalu. 

 

Jan Černošek, Business Consultant Pixelmate

„Je nám momentálně šest let. V týmu je nás kolem 45 členů. Prvním produktem byly mobilní aplikace. Tehdy tady bylo opravdu velmi málo vývojářských studií, které dokázaly vyrobit skutečně funkční mobilní nativní aplikaci. To byl přitom náš první produkt, na kterém jsme vyrostli. Postupem času, jak sama firma rostla, jsme začali přibírat produkty, jako jsou webové aplikace, standardní prémiové weby a samozřejmě i nějaký ten software na míru. To znamená, že jsme si do našeho portfolia přibrali další divize. Dneska se soustředíme i na marketing. Produkt totiž dokonale známe a umíme tomu klientovi nabídnout zase efektivní řešení na té straně marketingu.“

 

Kdo jsou vaši zákazníci?

„Jsou to startupy, které za námi přicházejí a nemají přesnou ideu o tom, co chtějí udělat. My sedíme již od té specifikační fáze, pomáháme jim vymyslet byznys model a vyvinout produkt, který bude skutečně fungovat a jenž  jim vydělá peníze. Dále jsou to větší firmy, které mají přesnější ideu o specifikaci toho produktu, který potřebují vyvinout. Pro ně tak vyvíjíme už konkrétní produkt, ať už může jít o web, mobilní aplikaci nebo software na míru.“

 

Čím se odlišujete od konkurence? 

„Dnes je trh s aplikacemi takový, že vzniká desítky tisíc aplikací denně, ať už na App Store nebo na Google Play. My se potřebujeme odlišit. Často za námi přicházejí zákazníci, kteří srovnávají svůj byznysový záměr například s Instagramem, za kterým stojí obrovský tým složený ze stovek vývojářů, UX designérů atak podobně a my i v této konkurenci musíme vyvinout minimální životaschopný produkt, který bude mít na tom trhu šanci. Je to tak často o tom odlišení se. Musíme naleznout nějakou value proposition na lokálním trhu, tu využít a zacílit ji na dobrou cílovou skupinu. Každá mobilní aplikace musí perfektně fungovat z UX stránky, z technické stránky a musí být ready na to, aby se mohla škálovat a rozvíjet do budoucna s případným potenciálem jít na zahraniční trhy.“

 

Jaká je budoucnost vaší práce?

„Pokud mám přiblížit vývojářskou práci a práci z pohledu digitálního inovátora, tak ta může být různá. Samozřejmě se i naše procesy digitalizují, používáme stále dokonalejší frameworky, které nám ulehčují práci. Na druhou stranu se z uživatelského hlediska jedná o vyšší nároky. Stále více využíváme machine learning a rozšířenou realitu.

Momentálně sledujeme trh a čekáme, kam se technologie posunou a v jakých sektorech budou hojně využívány. Často jsou tyto pojmy používány jako buzzwordy. My se doopravdy soustředíme na core business, abychom klientovi pomohli vydělat peníze, ušetřit pomocí nějaké efektivity jeho prostředky nebo mu udělat na trhu konkurenční výhodu.“

 

Co mám udělat pro to, abyste mi vyvinuli aplikaci?

„Zajděte k nám na kávu, sedneme si, řekneme si nějaké představy a povíme si, jaký na to máte budget. Na oplátku vám dáme rady a možnosti, co jsme za ten váš budget schopni vyvinout a zda to vůbec dává smysl. Pokud ano, tak se pustíme do nějaké specifikační fáze. Dnes se nám dennodenně stává, že odmítáme poptávky a odmítáme idee, které z našeho pohledu smysl nedávají. Tak jako osm z deseti startupů dnes nepřežije déle než několik let, tak se i toto snažíme filtrovat a věnovat se nápadům, které smysl dávají.“

 

Pixelmate má ve svém portfoliu společnosti, jako jsou Samsung, Česká televize, Bosch, Home Credit, Cemix, Národní muzeum a další. Pokud máte myšlenku na skvělý produkt a chybí vám firma, která vám pomůže s vývojem aplikace, tak zkuste právě Pixelmate.

 

Zdroj: Tývka.cz

 

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.