
Vánoční nákupy si zajistěte v předstihu, zásilkové služby nebudou stíhat

Přepravní společnosti vstupují do nové předvánoční sezony. Počet přepravených zásilek v týdnech před Štědrým dnem roste dvojnásobně. Budou dosahovat až trojnásobku obvyklého denního objemu. Letošní rok bude podle CEO Zaslat.cz Miroslava Michalka výjimečný. Reálně hrozí, že zásilkové služby nemusí stíhat objednávky. Dárky tak nakupujte v předstihu.
“Proti pandemická opatření vyvolala po celém světě enormní poptávku po balíkové přepravě. V jarních měsících jsme přepravili o 95 % zásilek více, než obvykle ve stejném období. A letošní Vánoce nebudou výjimkou. S rostoucími čísly nemocných lidí a přibývajícími opatřeními, se lidé opět uchylují více do svých domovů, méně cestují a ve spojení tak se svými blízkými zůstávají na dálku, a to třeba i díky balíkům,” vysvětluje Michalko enormní zájem.
Podle Michalka se bude před Vánocemi opakovat situace z letošního jara, ale ve větším měřítku.
“Depa mají svoji kapacitu, ta největší zvládnou odbavit desetitisíce zásilek za hodinu. Přesto, balíků bylo tolik, že zejména v západní Evropě docházelo kvůli zahlcení centrálních překladišť dopravců, i k několika denním zpožděním,” zmiňuje Michalko.
Zatímco v obvyklém provozu je bez zpoždění doručené přes 95 % zásilek, během vrcholu jarních protikoronavirových opatření toto číslo mírně vzrostlo
CEO Zaslat.cz Miroslav Michalka
Nejčastější problém zpoždění zásilek
Někteří partnerští dopravci se i kvůli zahlcení překladišť v Německu, Nizozemí nebo Francii snaží udržovat přímé linky do nejexponovanějších cílových destinací, jako je Velká Británie.
Zpoždění zásilek byl podle statistik Zaslat.cz nejčastější problém při doručení v dubnu a květnu letošního roku.
“Zatímco v obvyklém provozu je bez zpoždění doručené přes 95 % zásilek, během vrcholu jarních protikoronavirových opatření toto číslo mírně vzrostlo,” vyčíslil Michalko.
Nový dopravci rozšiřují možnosti zákazníků Zaslat.cz
Po jarním náporu ani Zaslat.cz nezahálelo. Rozšiřuje vlastní tým i síť partnerských dopravců. Do konce listopadu rozšíří nabídku partnerských dopravců o další dvě společnosti.
“Rozšíření souvisí s tím, co se děje ve světě kvůli pandemii. Lidé posílají čím dál víc zásilek. Rozšířením nabídky partnerů tak v podstatě zvyšujeme své kapacity. Úměrně tomu jsme rozšířili i náš vlastní tým,” vysvětluje Michalko.
Zaslat.cz nově začíná spolupracovat s dopravcem FedEx a TNT, kteří mají nabídnout alternativu k současným službám i rozšířit možnosti zasílání balíků, zejména do východní Evropy.
Výběr z širšího portfolia partnerů
Kromě toho Zaslat rozšiřuje i spolupráci se stávajícími partnery. S americkou expresní společností UPS je nově možné posílat zásilky přes portál Zaslat.cz i vnitrostátně.
“Je to delší alternativa, když má zákazník špatnou zkušenost s jedním dopravcem, nebo se chce vyhnout třeba zpoždění, které dopravce avizoval, může si v naší nabídce vybrat jiného z našich partnerů, který dopravu zásilky zajistí,” doplňuje Michalko.
Také by vás mohlo zajímat:
ESA BIC přivítala další startupy včetně podvodní stanice pro kosmonauty
Zdroj: Zaslat