„Startupy začínají vkládat peníze do služeb od PR agentur,“ říká Ondřej Hampl z Accedo Group

Máte skvělý produkt, ale nevíte, jak jej dostat do povědomí široké veřejnosti? Jedním z kroků může být efektivní správa sociálních sítí. Snazší je ale najmout si odborníky na komunikaci s médii, kterými jsou PR agentury. Ty vám pomohou vymyslet efektivní komunikaci, která vám získá nové zákazníky.  

 

Ondřej Hampl, managing partner ACCEDO group 

„Jsme původně pobočka rakouské PR agentury. V současné době jsme již samostatná jednotka, pohybujeme se především na českém, slovenském a částečně na polském trhu. Nejsme specializovaná agentura na nějaký určitý segment. Naše portfolio klientů je naprosto roztříštěné od potravinářských firem přes průmyslové společnosti nebo banky. Výraznou roli v poslední dvou tří letech hrají právě startupy.“

 

Jak vnímáte české startupy?

„Primárně mohu mluvit o startupech, které jsou v našem portfoliu. Vnímáme to, že v posledních dvou letech už menší české firmy začínají mít peníze a investují část svých marketingových rozpočtů do PR agentur a do toho, aby se dostaly do širšího povědomí médií. Z tohoto pohledu využívají služby podobných firem, jako je ta naše firma. To dříve nebylo, v minulosti to byly spíše nadnárodní firmy, velké společnosti nebo jejich pobočky. Dnes už to jsou i menší firmy, které na tyto služby peníze mají nebo jsou ochotný je investovat.“

 

Pakliže bychom byli startupovou společností, jak bychom měli při spolupráci postupovat, co byste mi nabídli?

„Po tom prvotním kontaktu se většinou snažíme s klientem najít to, co je jiné, co je unikátní a ten příběh, který jsme pak schopni prodat do médií. Pokud chcete zaujmout novináře z České televize, z Hospodářských novin, z Eura, z Forbes, tak musíte prostě přijít s něčím, co je jiné, lepší a zajímavé.“

 

Co je dnes ve vašem oboru nejdůležitějším artiklem?

„Je to zase ta unikátnost. Pak je to o lidech, kteří o tom umí vyprávět. Pokud máte dobrého speakera, který je schopný kdykoli zvednout telefon a zareagovat na požadavek ČTK, televize, rozhlasu a srozumitelně to vysvětlit i typu média, které není na vysoké úrovni složitých technologických problémů, tak tento člověk je pak schopen se prosadit i v masmédiích typu TV Nova nebo Mladá Fronta Dnes a dostat se k velké skupině potenciálních zákazníků.“

 

Komunikace směrem k médiím je stěžejním bodem vedoucím k úspěchu. V první řadě pak nemusí stačit vymyslet skvělý výrobek. Důležité je ho dostat i k cílovému zákazníkovi. 

 

Zdroj: Tývka.cz 

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.