Vyberte možnost Stránka

Startup Kitty Hawk představil nový elektroletoun, je tichý a ideální do města

Startup Kitty Hawk představil nový elektroletoun, je tichý a ideální do města

Generální ředitel startupu Kitty Hawk Sebastian Thrun představil utajovaný projekt elektro letadla s osmi rotory a křídly s rozpětím 6 metrů. Letoun s elektrickým pohonem získal název Heaviside. Známé je také pod zkratkou HVSD. Pojmenováno bylo konkrétně po elektrotechnikovi Oliverovi Heavisidovi. V rámci slavnostního představení v krajině připomínající spíše místo pro chování dobytka, vzlétlo letadlo vertikálně směrem k nebi. Zajímavostí je, že během vzletu i přistání nevydávalo téměř žádný zvuk. 

Letoun má být podle výrobců tišší než helikoptéra. Heaviside se má tak dostat kamkoli rychle a tiše. To jsou jeho zásadní předpoklady. Umožňuje mu to i skutečnost, že nemusí přistávat na velké dráze ani na obrovském helipadu. Stačí mu krátký prostor asfaltu, který není o moc delší, než rozpětí křídel letounu. Letadlo je schopné ulítnout okolo 161 kilometrů. Výrobce si představuje jeho budoucnost ve městech.

Zajímavostí je skutečnost, že stroj je autonomní. Můžete jej tak řídit sami nebo přenechat obsluhu letounu autopilotovi.

Kitty Hawk Flyer

Zdroj: flyer.aero / Instagram

 

Společnost Kitty Hawk představila již svůj třetí letoun. Prvním bylo jednosedadlové letadlo Flyer. V jeho vertikálním vzletu mu pomáhá 10 vrtulí, které pohání baterie s vydrží 12 až 20 minut. Tento atribut závisí s ohledem na vyvinutou rychlost a hmotnost pilota. Je schopné vyletět do výšky až tří metrů. Dokáže dosáhnout rychlosti 32 kilometrů za hodinu.

Kitty Hawk Cora

Zdroj: wcolby / YouTube

 

Následovalo dvoučlenné letadlo Cora. To firma Kitty Hawk představila v roce 2018. Zajímavostí také je, že s touto leteckou společností spolupracuje i spoluzakladatel společnosti Google Larry Page. Nedávno navázal partnerství s firmou Boeing, s kterou chce spolupracovat v městské letecké mobilitě. V tomto ohledu má být důležitým dopravním prostředkem právě letoun Cora, který se má stát bezpečným autonomním i pilotovaným taxikem.

 

Zdroj: Tývka.cz

O autorovi

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.