Vyberte možnost Stránka

Startup Festival necílí pouze na startupy, oslovuje i experty z byznysu, říká Noema Hipká z xPORTU

Startup Festival necílí pouze na startupy, oslovuje i experty z byznysu, říká Noema Hipká z xPORTU

V prostorách Vysoké školy ekonomické v Praze se uskuteční čtvrtý ročník Startup Festivalu. Vystavující startupy budou k dispozici v Atriu Rajské budovy a přednášky, workshopy, konzultace a další program bude probíhat v přilehlých učebnách. Například se můžete těšit na přednášku o tom, jak sestavit marketingový plán pro startup, 10 důvodů, proč jsou prezentace na prd, vytváření startupu s virtuální realitou a další. Více už se o tom dozvíte v rozhovoru s PR a Marketing manažerkou xPORT VŠE Business Acceleratoru Noemou Hipkou.

 

Co bylo základem pro vznik Startup Festivalu?
„Letos budeme organizovat Startup Festival již počtvrté. Vznikl proto, protože Xport si hned od začátku uvědomoval, že je důležité budovat tu komunitu startupistů kolem nás. Takže jsme jim chtěli vytvořit prostor, aby se poznali navzájem nejenom zákazníci s firmami, firmy navzájem, ale i s korporacemi, které by chtěly být potenciálními partnery se startupy a i odborníky a experty z byznysu, kteří by byli pro ně prospěšné. Teď si myslím, že se nám to daří. Hlavním mottem Startup Festivalu je budování startupové komunity a propojovat lidi v jeden den ve festivalové atmosféře a offline. Letošní Startup festival má tři hlavní partnery. Jsou jimi Rohlik.cz, Nestlé a Google. Jsme moc rádi, že Google je s námi už po několikáté. Také Rohlík, který se k nám vrátil po předešlém ročníku. K dalším partnerům Startup Festivalu patří Supernova, Pixelmate, Storyous a Microsoft.“

V čem se bude lišit letošní festival oproti tomu minulému?
„Koncept je dá se říci stejný. Vždy máme panelové diskuze, workshopy, panelové diskuze, ONE2ONE konzultace a veletrh startupů, liší se ale téma. Vždy se snažíme během celého roku pozorně sledovat, čím žije ta startupová komunita. V minulém roce jsme cílili především na B2B. Letos se zaměřujeme na přínos startupů k udržitelné budoucnosti a roli akcelerátoru nejenom České republice, ale i ve světě. Xport organizuje kromě Startup Festivalu i Data Festival. Tam se snažíme koncentrovat všechny datové firmy, softwarové, IT atak dále. Co se týče Startup Festivalu, tam chceme, aby si našel každý něco svého. Takže se nedá říct, že bychom upřednostnili nějaký segment trhu, máme tam softwarové firmy, máme tam IT firmy, máme tam food startupy, máme firmy, které přinášejí revoluci do módního průmyslu, takže je to skutečně různorodé.“


VŠE navázala spolupráci s Univerzitou v Berkeley v Kalifornii

Jaký bude vývoj festivalu do příštích let?
„Vývoj festivalu je velikým otazníkem i pro nás organizátory. Samozřejmě se budeme snažit přizpůsobit trhu. Velký boom mají teď data, umělá inteligence, takže si budeme muset dávat pozor, aby se nám Startup Festival neprolínal s Data Festivalem, který organizujeme také v dubnu, ale uvidíme, teď to skutečně nemohu říct.“

Jak to je s dalšími zahraničními školami. Existuje tady propojení na podobné projekty s ohledem na Startup Festival?
„Vysoká škola ekonomická – konkrétně Fakulta statistiky a matematiky navázala spolupráci s Univerzitou v Berkeley v Kalifornii, kde si budou vypomáhat během výuky datově orientovaného MBA programu na univerzitě naší. Toho využíváme i během standardního provozu Xportu. Teď jsme se vrátili dva tři týdny zpět z Univerzity v Berkeley v Kalifornii, kde jsme se zúčastnili startupového bootcampu týdenního. Byli jsme tam já se dvěma kolegy. Vyzkoušeli jsme si na vlastní kůži, jaké to je být startupistou. Přišli jsme do týmu, kde vznikal nápad úplně od začátku. Celý týden jsme na něm pracovali a nakonci jsme měli final pitch pro investora. Takže to bylo zajímavé, byli jsme smíšení z celého světa. V týmu jsem měla kluka z Indie, z USA, také dva lidi z Hongkongu a pracovali jsme na projektu, který měl selektovat buyest news v Americe – takže něco spojené s žurnalistikou a umělou inteligencí.“

Mám vlastní startupovou společnost a rád bych se vašeho festivalu zúčastnil. Co pro to mohu udělat?
„Kapacita časová i prostorová je omezená. Takže je velice důležité nás kontaktovat čím dřív, tím lépe a samozřejmě budeme posuzovat, jestli je ten startup opravdu inovativní, že chceme, aby se o něm vědělo. Pokud jste inovativní firmou, určitě nás kontaktujte a budeme rádi za případnou spolupráci.“

Kapacita Startup Festivalu je časově i prostorově omezená. Pokud byste měli zájem se zúčastnit příštího ročníku se svým vlastním projektem, pak kontaktuje organizátory, co nejdříve. V tomto ohledu navštivte internetové stránky www.startupfestival.cz nebo xport.vse.cz.

 

Zdroj: Tývka.cz

O autorovi

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.