Vyberte možnost Stránka

Škoda vyrobila v Mladé Boleslavi jubilejní třímiliontý motor EA211

Škoda vyrobila v Mladé Boleslavi jubilejní třímiliontý motor EA211

Škoda Auto vyrobila ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi třímilionty motor řady EA211. Jeho vůbec první exemplář sjel z linky v roce 2012. Aktuálně vyrábí okolo 800 zaměstnanců tří- a čtyřválce o objemu 1,0 až 1,6 litru. Ty se montují do vozů Škoda i v modelech dlaších značek koncernu Volkswagen. Svůj první motor automobilka vyrobila již v roce 1899.

 

„Už více než 120 let v Mladé Boleslavi vznikají spolehlivé a technicky inovativní motory, závod na výrobu agregátů tak patří mezi závody s nejdelší tradicí v rámci celého automobilového průmyslu. I z tohoto důvodu je dosažení hranice tří milionů motorů řady EA211 made by Škoda pro nás mimořádnou událostí. Vedle našeho know-how dokládá i význam naší výroby komponentů pro koncern Volkswagen. Toto výrobní jubileum je výsledkem vynikajícího výkonu celého týmu,“ říká člen představenstva firmy Škoda Auto za oblast výroby Michael Oeljeklaus.

Aktuálně společnost Škoda Auto v závodě v Mladé Boleslavi z důvodu široce pojatých opatření proti šíření koronaviru vyrábí denně pouze 1900 motorů namísto obvyklých 2400.

Zhruba 800 zaměstnanců vyrábí moderní tří- a čtyřválcové motory s hliníkovým blokem ve čtyřech různých variantách. Škoda vyrábí tříválcové motory 1,0 MPI o výkonu 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k), 1,0 MPI EVO 59 kW (80 k) a 1,0 TSI ve třech výkonových verzích 70 kW (95 k), 81 kW (110 k) a 85 kW (115 k).

Mezi čtyřválcové agregáty řady EA211 patří motory 1,4 TSI o výkonu 94 kW (128 k) nebo 110 kW (150 k) a motor 1,6 MPI o výkonu 81 kW (110 k). Motory se montují do třinácti modelů různých značek koncernu Volkswagen na celém světě: Vedle modelů FABIA, SCALA, OCTAVIA, KAMIQ, KAROQ a KODIAQ značky Škoda jsou montovány do modelové řady POLO, VENTO a AMEO značky Volkswagen a do modelů IBIZA, ATECA, TOLEDO a ARONA značky Seat.

V globálním výrobním svazku koncernu Volkswagen hraje důležitou roli také závod společnosti Škoda Auto na výrobu komponentů ve Vrchlabí. Tam mimo jiné vzniká sedmistupňová přímo řazená převodovka DQ 200, která se používá v modelech značky Škoda a v dalších vozech koncernu Volkswagen. V tomto hi-tec závodě denně sjede z linky 2200 převodovek tohoto typu. Zde bylo hranice 3 000 000 vyrobených kusů dosaženo už v listopadu 2019.

 

První motor vznikl v Mladé Boleslavi už v roce 1899

Motory v Mladé Boleslavi vznikaly už před 121 lety. Jen čtyři toky poté, co tu Václav Laurin a Václav Klement v roce 1895 začali s výrobou jízdních kol, představili svůj první bicykl s pomocným motorem. Jednoválec měl výkon 1,25 nebo 1,75 koňských sil. V roce 1905 firma Laurin & Klement vyvinula svůj první automobil – model Voiturette A s vodou chlazeným motorem o výkonu 7 koňských sil a o objemu 1100 kubických centimetrů.

 

Milníky produkce motorů řady EA211 v Mladé Boleslavi:

2012: Počátek výroby motorů EA211 typem 1,0 MPI
2014: Zahájení výroby motorů 1,4 TSI a 1,6 MPI
2015: Výrobní jubileum: 500 000 vyrobených motorů řady EA211
2016: Zahájení výroby motoru 1,0 TSI a výrobní jubileum: Škoda Auto vyrobila 1 000 000 motorů řady EA211
2018: Zahájení výroby modelu 1,0 MPI EVO
2019: Společnost Škoda Auto vyrobila 2 500 000 motorů řady EA211
2020: Společnost Škoda Auto vyrobila 3 000 000 motorů řady EA211

 

Také by vás mohlo zajímat:

Konference Brno rozebíraly rozvoj vysokorychlostní tratě v Česku

Mobility Innovation Hub má podpořit mobilitu budoucnosti

 

 

Zdroj: Tývka.cz

O autorovi