
Škoda vložila 32 mil. euro na výrobní linku pro Enyaq

Škoda Auto investovala 32 milionů euro na výrobní linku, ve které se budou vyrábět vozidla MEB. Je umístěna v hlavním závodě v Mladé Boleslavi a započala loni v létě. Mimo jiné došlo k úpravám v oblasti statiky budovy, dopravníkové techniky a finální montáže.
Výrobní linka je nyní jedinou v celém koncernu Volkswagen, která umožňuje paralelní výrobu vozidel na základě modulární platformy pro elektromobily (MEB) a modulární platformy pro vozy s příčně uloženými motory (MQB). To znamená, že ze stejné linky v závodě v Mladé Boleslavi bude sjíždět elektromobil na baterie Škoda Enyaq iV, stejně tak jako Škoda Octavia a kompaktní SUV Škoda Karoq.
„Podle plánu dokončená přestavba výrobní linky pro model Škoda Enyaq iV v Mladé Boleslavi umožňuje paralelní výrobu vozidel na bázi platforem MEB a MQB. Jedná se o doposud jedinečný koncept v rámci celého koncernu. To nám dává možnost vyrábět v našem hlavním závodě zcela flexibilně mezi 250 a 350 vozy Enyaq iV denně. Jsme tak připravení reagovat bez prodlení na tržní poptávku a současně zajistíme plné vytížení linky za všech okolností. Výroba nové vlajkové lodi naší modelové řady začne ještě letos,“ říká člen představenstva Škoda Auto pro výrobu a logistiku Michael Oeljeklaus.
Přípravy výrobní linky na výrobu prvního modelu Škoda postaveného na modulární platformě pro elektromobily (MEB) začaly loni v létě. Od té doby byla upravena například statika budovy nebo technologie pro přepravu dílů na hmotnost čistě bateriových elektrických vozidel a vestavěných dílů.

Zdroj: www.skoda-auto.cz
Enyaq jakožto jediný elektromobil Volkswagenu vyráběný mimo Německo
Kromě toho probíhá po přestavbě konečná montáž platformy plně automatizovaně a zahrnuje také vysokonapěťovou trakční baterii. Škoda Auto nainstalovala pro manipulaci s těžkými bateriemi pomocné roboty a pro úpravu head-up displejů zřídil český výrobce automobilů také větší pracovní stanici.
Při přestavbě výrobní linky věnovala Škoda Auto zvláštní pozornost bezpečnosti, zejména v oblasti manipulace s bateriemi. Společnost podnikla rozsáhlá protipožární opatření a nainstalovala například kamery s termovizí, které neustále kontrolují teplotu ve výrobní hale a spustí alarm, pokud dojde k odchylce.
I přes rozsáhlá stavební opatření bude možné výrobní linku v budoucnu využít současně k výrobě modelů s rozdílnými koncepcemi pohonů. Díky tomu budou modely Enyaq iV, Octavia a Karoq v budoucnu vznikat maximálně variabilně na stejné výrobní lince. Škoda Enyaq iV tak bude jediným vozem v Evropě postaveným na modulární platformě (MEB) z koncernu Volkswagen, který se bude vyrábět mimo Německo.
Škoda Auto důsledně elektrifikuje svou modelovou paletu
Škoda Auto v Praze 1. září představila nový Enyaq a činí tak velký krok na cestě k realizaci své strategie elektromobility. Nové SUV je prvním čistě bateriovým elektrickým modelem Škoda, který byl jako takový od počátku navržen.
Již od konce roku 2019 sjíždí z výrobní linky v Bratislavě čistě bateriový elektrický model Škoda Citigoe iV. Český automobilový výrobce vyrábí v závodě v Kvasinách také Superb iV s plug-in hybridním pohonem.
Vysokonapěťové trakční baterie z hlavního závodu v Mladé Boleslavi využívají kromě automobilky Škoda Auto také další značky koncernu pro své modely MQB s částečně elektrifikovanými pohonnými jednotkami.
Zvláštní důraz klade Škoda Auto na cílenou a komplexní přípravu svých zaměstnanců a učňů i zaměstnanců dodavatelů na požadavky elektromobility. Speciální školení doposud úspěšně absolvovalo zhruba 20 000 zaměstnanců.
Také by vás mohlo zajímat:
FaceUp.com je český startup proti šikaně ve školách
Zdroj: Škoda Auto