Škoda testuje biologicky rozložitelné obaly pro expedici do Indie

Škoda Auto testuje bilogicky rozložitelné fólie pro balení dílů automobilů před expedicí do závodu v indické Púně. Jde o aktuální pilotní projekt mladoboleslavské automobilky, v rámci kterého fólie chrání díly účinně jako běžné fólie z umělé hmoty. Rozdíl představuje skutečnost, že nové fólie lze zkompostovat a po třech až šesti měsících se v logistickém parku v Púně uplatňují jako pomocná půdní látka. Tento obalový koncept využívají zaměstnanci CKD centra v mateřském závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi, automobilka tím měsíčně ušetří přibližně 500 kilogramů běžných plastových fólií.

 

„Ve společnosti Škoda Auto se komplexně zabýváme průběžnou optimalizací naší ekologické stopy. Za tímto účelem systematicky povzbuzujeme své zaměstnance, aby rozvíjeli a realizovali inovativní koncepty. Konkrétním příkladem výše uvedeného jsou kompostovatelné obaly pro dodávky našich dílů do Indie. Společně s našimi kolegy ve výrobním závodě v Púně v současnosti úspěšně testujeme fólie na bázi kukuřičného škrobu. Tímto způsobem se nám podařilo snížit množství běžných plastových obalů pro dodávky dílů do Púny o polovinu, přičemž poskytují dílům stejnou účinnost ochrany,“ říká vedoucí logistiky značky ve Škoda Auto David Strnad.

Za účelem efektivního snížení potřeby obalové fólie pro komponenty před expedicí do indické Púny hledal útvar logistiky Škoda Auto cíleně biologicky rozložitelné náhrady. V CKD centru v Mladé Boleslavi následně otestovali kompostovatelnou fólii. U několika zkušebních zásilek se kontrolovalo, zda splňují přísné podmínky pro přepravu v námořních kontejnerech.

Kontrola kvality po doručení dodávky do Púny neprokázala u komponentů jakékoliv poškození nebo stopy koroze. Aby bylo možné ověřit, zda se obaly dají kompostovat podle plánu, postavili zaměstnanci logistiky v závodě kompostéry z recyklovaného materiálu.

 

Použití bio obalů ve větším měřítku

Kromě fólií je naplnili i dalšími bioodpady a již po šesti měsících se fólie z velké části biologicky rozložily. Škoda Auto nyní testuje, zda je inovativní fólie vhodná pro použití v praxi ve větším měřítku. V červenci 2020 byl za tímto účelem spuštěn příslušný pilotní projekt, který prozatím poběží až do června 2021.

Zkompostované obaly se budou v Púně používat mimo jiné jako organické hnojivo pro stromy v logistickém parku. Od března 2019 mají zaměstnanci z oblasti logistiky i návštěvníci možnost zasadit před branami závodu strom a přetvářet tak bývalé rumiště do podoby parku.

Trvale udržitelné hospodaření a prevence produkce odpadů jsou důležitými pilíři environmentální strategie Škoda Auto.

 

Přínos ve snížení emisí CO2

Pro zvyšování udržitelného rozvoje ve výrobě a důsledné snižování ekologické stopy navíc závod sleduje realizaci celé řady dalších projektů.

Společnost Škoda Auto Volkswagen India Private Limited se tak v prosinci 2019 přihlásila k odpovědnosti za ekologicky udržitelnou budoucnost tím, že uvedla rovněž v závodě v Púně do provozu jednu z největších střešních solárních elektráren v Indii.

Prostřednictvím zařízení skládajícího se z 25 770 fotovoltaických modulů je možné pokrýt roční potřebu elektřiny tohoto závodu až z 15 procent. Snížení emisí CO2 v důsledku výroby automobilů v závodě tak ročně dosahuje hodnoty více než 9000 tun.

 

Také by vás mohlo zajímat:

20 příběhů ŠAVŠ: Když zavřete jedny dveře, otevře se pět dalších, říká M. Petrtýlová

Kojenecké ústavy patří do minulosti, dojde ke změně zákona?

 

Zdroj: Škoda Auto

Komentáře