Vyberte možnost Stránka

Škoda Slavia připomíná názvem první jízdní kola

Škoda Slavia připomíná názvem první jízdní kola

Škoda Slavia nese pod svým označením odkaz na první jízdní kola, která Václav Laurin a Václav Klement po založení podniku v roce 1895 vyráběli. Sedmý žákovský vůz Škoda propojilo 31 žáků renomovaného Středního odborného učiliště Škoda Auto s minulostí. Otevřená Škoda Slavia je postavena na modelu Škoda Scala v karosářské verzi spider. Kloubí v sobě emocionální linie moderního kompaktního modelu s počátky automobilismu, kdy měly vozy většinou otevřenou karoserii.

 

Od prvního výkresu až po stavbu vozu prováděli žáci všechny pracovní kroky sami, za podpory svých pedagogů a odborníků ze společnosti Škoda Auto, jmenovitě z oblasti designu, výroby a technického vývoje. Tento již sedmý žákovský vůz značky Škoda od roku 2014 znovu dokládá vysokou kvalitu vzdělávání ve Středním odborném učilišti strojírenském Škoda Auto.

Žákovský vůz je stěžejním projektem každého ročníku Středního odborného učiliště Škoda Auto. V tomto již sedmém ročníku naši žáci při plánování, přípravě konstrukce a výrobě působivého modelu dokládají vysoký standard vzdělání v naší společnosti. Mají možnost postavit si své auto snů a současně přitom spolupracují s profesionály z různých oblastí automobilky. Seznamují se tak již v rámci výuky s postupy, které se po skončení studia na učilišti stanou součástí jejich práce v naší společnosti,“ řekl nový vedoucí Škoda Akademie Alois Kauer.

V sedmém ročníku projektu žákovského vozu Škoda využilo 26 zapojených žáků a 5 žákyň poprvé jako základ svého vysněného vozu model Škoda Scala.

 

Benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW

Kompaktní hatchback přitom proměnili v mimořádně sportovní verzi spider. Dali mu jméno Slavia a odkazují se tak v roce 125. výročí založení společnosti na první jízdní kola, vyráběná zakladateli podniku Václavem Laurinem a Václavem Klementem v Mladé Boleslavi.

Stejně jako u sériového modelu Scala dodává i karosářské verzi spider sportovně-emocionální vzhled výrazný design, který se vyznačuje precizními liniemi a propracovanými plochami a který zaujme a nadchne.

Odpovídající dynamiku poskytuje vozu Škoda Slavia benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), známý z modelu Scala, a sedmistupňová převodovka DSG. Ze sériového vozu pochází také přední a zadní náprava, řízení, kompletní elektronika včetně kabeláže i asistenční systémy. Nedotčena zůstala také palubní deska, Virtuální Kokpit a infotainment systém.

 

Také by vás mohlo zajímat:

Praha se otevírá milovníkům dinosaurů s nejmodernější virtuální realitou

BMW vydává plně elektrický vůz iX3

 

Zdroj: Škoda Auto

O autorovi