Škoda představuje na Auto Expo v Dillí studii VISION IN

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představuje na autosalonu Auto Expo 2020 v indickém Dillí (5-  12. února) zbrusu novou studii VISION IN. Ta vůbec poprvé prezentuje model postavený na modulární platformě MQB-A0-IN, který je určený speciálně pro indický trh. Nechává tak nahlédnout na nové a kompaktní rodinné SUV, které bude v rámci indického trhu zapadat do střední třídy. 

 

Škoda Auto představuje na autosalonu Auto Expo konkrétně novinku pro indický trh model Karoq, modernizovanou vlajkovou loď Superb, model Rapid ve verzích Monte Carlo a Matte Concept Rapidu, ale i vůz Kodiaq nebo sportovní model Octavia RS 245.

Od června 2018 nese Škoda Auto odpovědnost za projekt India 2.0 a za celkovou modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu.

 

Škoda Vision In
Zdroj: Škoda Auto

 

Důležitým zlomem byla v říjnu 2019 fúze tří firem koncernu Volkswagen Group India, které se zabývají výrobou a prodejem osobních automobilů, do nově vytvořené společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL).

Spojení těchto společností v konečném důsledku zaručuje koordinované, rychlejší rozhodování ruku v ruce s efektivnějším využití stávajících synergií.

„Indie je pro koncern Volkswagen jedním z nejlákavějších a nejslibněji se rozvíjejících trhů. Před rokem a půl jsme projektem INDIA 2.0 začali psát tento úspěšný příběh. Společně se značkou Volkswagen usilujeme o to, abychom do roku 2025 společně získali 5% tržní podíl, v závislosti na vývoji trhu a konkrétního segmentu. Indie by tak postoupila mezi pět největších trhů značky Škoda na světě. První modely z projektu INDIA 2.0 jsou aktuálně na konci svého vývoje. Dnes nabízí studie ŠKODA VISION IN konkrétní pohled na první sériový vůz,” říká předseda představenstva firmy Škoda Auto Bernhard Maier.

 

Škoda Vision In
Zdroj: Škoda Auto

 

„Klíčem k úspěchu je pro nás lokalizace. Nezbytným předpokladem bylo otevření Technologického centra v Púně. Díky lokalizované modulární platformě MQB-A0-IN máme nyní k dispozici také technickou platformu. Můžeme tak nabízet moderní, atraktivní vozy, které splňují nejnovější bezpečnostní a emisní normy platné v Indii, odpovídají vkusu našich zákazníků a jsou vytvořené na míru jejich požadavkům,“ uvedl managing director Škoda Auto Volkswagen India Private Limited Gurpratap Boparai.

Nový vzhled studie VISION IN přináší typický zevnějšek, kterým se vyznačují nové vozy Škoda Auto. Studie představená v Dillí odhaluje detailní pohled na designový jazyk rodinného vozu. Česká automobilka tak plánuje pokračovat v SUV ofenzívě i na rychle se rozvíjejícím indickém trhu. Sériová verze vycházející ze studie VISION IN spatří světlo světa začátkem roku 2021.

 

Interiér z veganských materiálů 

Vůz VISION IN je dlouhý 4 256 mm. Rozvor činí 2 671 mm. Pohání ji benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k). Protáhlé linie a dlouhý rozvor dělají SUV na první pohled větší. Výrazný, robustní vzhled studie Škoda VISION IN dokresluje také velká kapota motoru a 19palcová kola z lehké slitiny.

 

Škoda Vision In
Zdroj: Škoda Auto

 

Osvětlené krystalické prvky na LED předních světlometech, zadních světlech, masce chladiče a výrazné světelné liště na zádi mají dát jasně najevo, že nová studie patří mezi SUV vozy značky Škoda. Atraktivní metalická oranžová barva karoserie vyzařuje radost ze života a kreativitu.

Interiér studie VISION IN kombinují nejmodernější technologie a nové veganské materiály s tradičním indickým designem a českým sklářstvím. Dekorační lišta přístrojové desky nalezla inspiraci v indické metodě potisku látek kalamkari, v rámci které jsou tradiční, vzorované látky potištěny ručně vyřezávanými dřevěnými razítky.

Potahy sedadel jsou z kůže získané extraktem z rebarbory, inovativní bio kůže, kůže činěná extraktem z plodu dubu a alternativa kůže Piñatex, která se získává z listů ananasu.

Strop je z recyklovaného umělého vlákna. Dekorační lišty jsou z pravého křišťálu. Digitální éru představují digitální asistent ovládaný krystalickým prvkem umístěným uprostřed přístrojové desky, volně stojící centrální obrazovka s úhlopříčkou 12,3 palců (přibližně 31,2 cm), individuálně konfigurovatelný Virtuální Kokpit nebo systém shift-by-wire k ovládání sedmistupňové automatické převodovky DSG.

 

 

Zdroj: Škoda Auto

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.