Reshoper se zaměřil na rozvoj e-shopů na základě dat

Na výstavišti PVA Expo v pražských Letňanech se uskutečnil v pořadí třetí ročník tuzemské e-commerce konference a veletrhu Reshoper. Této události se většinou zúčastní přes stovku vystavovatelů a společností nabízejících e-shopům různé služby. Jde zde zastoupeno široké spektrum po obalové materiály až po e-shopové platformy, marketingové nástroje a další. Souběžně s tím letos probíhala konference zaměřená na strategický rozvoj e-shopů na základě dat. 

 

Eva Knirschová, Zakladatelka Reshoperu

Eva Knirschová, Zakladatelka Reshoperu

 

„V podstatě jsme se potkali s Jindřichem Faborským na Marketing Festivalu v Ostravě. Když hledal parťáka pro nějakou další akci, tak jsme si na kávě popovídali o tom, co by bylo potřeba v Česku založit. Vznikl z toho Reshoper. Tehdy to bylo ještě pod názvem E-commerce Expo.“

 

Jindřich Fáborský, spoluvlastník Reshoper a zakladatel Marketing Festivalu

Jindřich Fáborský, spoluvlastník Reshoper

 

„Spoluvlastním Reshoper a pak ještě pořádám Marketing festival. To je naše velká konference o marketingu. Je jedna z největších v Evropě. Primárně se pohybuji ve vzdělávání. Dalším naším produktem je tak Digisemestr. To je takový semestrální kurz digitálního marketingu. Já už vlastně nepracuji pro klienty, jen výjimečně nabízím konzultace a snažím se o to, aby vzdělávání v Reshoperu, Digisemestru a v Marketing festivalu bylo co nejlepší a abychom vychovávali marketéry tím nejlepším způsobem.“

 

Eva Knirschová, Zakladatelka Reshoperu

„Řekla bych, že marketéři, kteří připravují produkty, jdou více do hloubky a ve větší míře do dat. Snaží se zkoumat další možnosti a posunout je dál. U doručovacích služeb zároveň vidíme, že se snaží v podstatě překročit mezníky one day deliveryDoručování balíčku se aktuálně řeší v rámci pár hodin. Pořád se laťky posouvají čím dál výš a výš.“

 

Reshoper

 

Jak jste se dostala vůbec do oblasti e-shopů?

„Když mi bylo patnáct let, tak jsem založila e-shop. Dala jsem si v podstatě takovou desetiletou jízdu, kdy jsem řešila spoustu problémů, zaměstnance, marketing, prodej a všechno v podstatě. Nápad se tak krásně potkal se založením Reshoperu a s pomocí e-shopům. Kdybych tehdy věděla, co všechno mohu použít, tak bych asi e-shop rozvíjela trochu jinak a rychleji. Dříve jsem to dělala v podstatě bez těch informací. Ty ještě tehdy nebyly.“

Je dnes ještě vůbec na trhu prostor pro založení vlastního e-shopu v době Alzy, Mallu atak dále?

„Myslím si, že ano. Služby je ale třeba vymyslet tak, aby byly unikátní, aby měly skutečně konkurenční výhodu. Asi nebude mít smysl založit si e-shop s elektronikou, protože člověk nemůže konkurovat v podstatě cenou ani rychlostí doručení. Je to strašně složité. Na druhou stranu si velikáni nejsou stále schopni zajistit perfektní specializace nebo produkty na míru. Pořád tam tak prostor je, ale bude se pravděpodobně postupně zmenšovat.“

 

reshoper

 

Jindřich Fáborský, spoluvlastník Reshoper

Jednotky velkých e-shopů mají na trhu majoritu. Alza má v současnosti 31 miliard obratu z celkových 150 miliard. Roste rychleji než celý trh. Máme tady trochu jiný problém, než je u 40 tisících e-shopů nějaká slabina, kterou by měly zlepšit. Spíš dochází k pohlcování malých e-shopů těmi velkými. Je tady strašně moc e-shopů, které netvoří zisk. Dokonce jsem slyšel, že bezpečně tvoří zisk pouhých devět procent e-shopů. Když se na to podíváme třeba z pohledu vyhledávání, což není vůbec byznysová metrika, tak 10 procent největších e-shopů má asi 95 % veškerého vyhledávání na Googlu. Tady probíhá momentálně velká konsolidacezavírání a skupování e-shopů většími hráči od lidí, kteří si mysleli, že to bude jednoduché. Založili e-shop na ohromně konkurenčním prostředí a konkurenčním produktu, který sami nevyrábějí. Prodávají tak to, co všichni. Nemají ale takovou sílu v pricingu, sílu v logistice, nepatří mezi takto velké hráče a krachují. Těžko říci, jak jim lze v této situaci pomoci. Samozřejmě se dá uvažovat nad tím, že pomůžeme tisícovkám těchto e-shopům pomocí vzdělávacích programů v analytice, PPCčkách a v dalších disciplínách. Ve skutečnosti před nimi stojí veliká výzva.“

 

Eva Knirschová, Zakladatelka Reshoperu

Jak se odlišujete oproti ostatním expům?

„Z vlastní zkušenosti veletrhy bývají kombinovány s různými mini konferencemi nebo produktovými prezentacemi. Vše se tak rozprostře do té haly. My jsme unikátní v tom, že souběžně děláme konferenci, která není pro prezentaci produktů vystavovatelů. Připravujeme program a na míru zkoumáme a vytváříme studie. Takto to žádné jiné veletrhy nemají propojené.“

 

Reshoper

 

Jaký je zájem vystavovatelů?

„Zájem stále roste. Letos máme nejvíce vystavovatelů. Uvidíme, jak to bude do dalších let. Slovensko a Česko už máme docela pokryté. Ambice je samozřejmě vyrůst do zahraničí, přivést zahraniční vystavovatele. Na této úrovni ale stále pořád z různých důvodů válčíme.“

Jak změnil rozvoj sociálních sítí e-shopy?

„Řeknu opět pouze můj pohled. Měla jsem e-shop, kde jsme vyráběli na míru věci pro koně a pro zvířata. Šlo o ručně vyráběné věci. Bylo to hezké, barevné, takže se to krásně fotilo. Nám tak Facebook od startu obrovsky pomohl, protože nebyla taková konkurence a zároveň to byly krásné, barevné věci. Takže to bylo populární a z mé strany jednoduché. Hovořím o založení a vedení komunity. V dnešní době mám ale pocit, když jakékoli další projekty zakládáme, tak je to čím dál větší boj o pozornost a člověk musí vymýšlet různé cesty, jak se k těm lidem dostat. Obsah na internetu je totiž hodně přehlcený.“

 

Reshoper

 

Mohou e-shopy v současné době fungovat bez nějakého content marketingu?

„Myslím si, že jenom samotné zboží v dnešní době neprodává. Prezentace je nutná, objevit se na sociálních sítích a najít ten kanál, který vám bude fungovat. To, že bude zboží na e-shopu, dneska už nikoho nezajímá, pokud nebudete vidět.“

 

 

Jindřich Fáborský, spoluvlastník Reshoper

Na samotné konferenci bylo k vidění devět unikátních přednášek. Mezi řečníky figurovalú například majitel Marketing Mineru Filip Podstavec, CEO Retino Petr Boroš, spoluzakladatelé Makevision Matez Jindra a Honza Páv a mnoho dalších. Zajímavou prezentaci si připravil i Jindřich Fáborský. 

Několik týdnů jsem dělal velkou studii Instagramu. Konkrétně jsme vybrali skoro všechny české e-shopy, které jsou na Instagramu a dívali se na jejich čísla, porovnávali je s minulým rokem a dívali se na nějaké trendy a na to, co by si z toho lidi mohli odnést. Zaměřili jsme se na to, jestli fungují videa, jestli fungují stories, jakým způsobem účty rostou atak dále. Šlo tak o velmi datovou přednášku.

 

Reshoper

 

Jak vnímáte současné trendy?

„Co se týče trendů, tak je to momentálně složitá věc. Naše rétorika u Marketing festivalu je, že ať už provozovatel e-shopu nebo marketér je vystaven konstantnímu nástupu trendů ze všech oblastí a největší problém je, jak se v tom vyznat. Mohli bychom si říct, že trendem je personalizace, Instagram Stories nebo TikTok. Bez pochyby TikTok je třeba platforma, která strašně vyrostla. Na světě ji má, myslím 1,6 miliardy uživatelů. Jsou to veliká témata, ale jestli je to trend a jestli to jsou věci, se kterými by měly e-shopy trávit čas, to není úplně jisté. Mým cílem je teď e-shopařům nebo marketérům umožnit se v těchto oblastech vyznat a nalézt, jaké informace by měli používat. Když se podíváte dole a podíváte se na jakoukoli konferenci, tak tam najdete stovky různých technik, stovky různých frameworků, nástrojů, které vám mohou pomoci, PPC platforem, e-shopových platforem, social platforem a všechny se vám snaží něco prodat, něco nabídnout a nějak pomoci. Mým cílem je se v tomto vyznat, nalézt priority a pomoci v tom lidem. Jsem momentálně skeptický k nějakým super trendům.“

Jaký je důvod, proč podporujete e-shopy?

„Důvodem, proč podporujeme e-shopy, je skutečnost, že jsme ohromný trh a e-shopová velmoc, což je docela unikátní. Podnikavost je v Česku velká. To je skvělé. Zároveň si myslím, že e-shopy čelí v marketingu ohromné úrovni dezinformací s ohledem na to, co se má dělat a co se dělat nemá. Je strašně moc neorané pole v tom, co se dá naučit a jak se to lze naučit správně. Na Reshoperu máme datově zaměřené přednášky od velmi solidních lidí, na které je spolehnutí, v tom co říkají. To samé se snažím na Digisemetru, aby tam přednášeli lidi, na které je spolehnutí. Do třetice je to to samé i na Marketing festivalu. Mojí motivací je tak pomoci lidem a udělat to v nejlepší víře.“

 

Na Reshoperu se prezentovalo mnoho zajímavých e-commerce firem

Markéta Danišová, Smart Emailing

Markéta Danišová, Smart Emailing

 

Jaký je důvod, proč jste se Reshoperu účastnili?

„Záleží nám na českém e-mail marketingovém prostředí a budeme rádi, když budeme e-shopům, které tady jsou v České republice, moci nabídnout funkční řešení a pomoct jim v tom, aby email marketing pro ně znamenal v podnikání výrazný přínos.“

 

Tomáš Szkandera, ředitel vývoje K2 atmitec

Tomáš Szkandera, ředitel vývoje K2 atmitec

 

„Účastníme se Reshoperu, abychom dali najevo e-shopovým firmám, které primárně neřeší ERP systém, že máme unikátní řešení, které může vyřešit problém, kdy mají dva systémy – jeden e-shop a jeden ERP systém.“

 

Lech Biernat, Sales director Olza Logistics

Lech Biernat, Sales director Olza Logistics

 

„Chceme se ukázat českým klientům. Jezdíme na podobné veletrhy do Polska, tam jsme už byli snad osmkrát. Nyní to chceme zkusit v České republice, protože hodně balíků posíláme z Polska do Čech. Aktuálně chceme začít posílat i z Čech do Polska. Je to stejné. Máme na to lidi, máme připravený systém, naše nabídka je velmi zajímavá.“

 

David Polášek, Marketing manažer Pošta bez hranic

Štefan Belka, obchodní zástupce Pošta bez hranic

 

„Reshoper je pro nás nejlepší akce, co se týče českých e-commercových veletrhů. Na jednom místě se vždy sejde společně s e-shopy a dodavateli špička z e-commerce. Všichni mají stejnou potřebu, proto je to ideální místo na setkání.“

 

Jiří Guňka, product owner Bidding Fox 

Jiří Guňka, product owner Bidding Fox 

 

„Na Reshoperu jsme potřetí. Je to klasika, kdy se potkáváme s našimi partnery, se kterými spolupracujeme nebo s našimi zákazníky a lidmi z oboru. Je to takové příjemné setkání, kdy se sjedeme z celé České republiky. My jsme třeba z Brna, takže se setkáme s lidmi, s nimiž je ten kontakt méně častý.“

 

Vladimír Bartl, Busines development manager Smartlook 

Vladimír Bartl, Busines development manager Smartlook 

 

„Konference se účastníme, protože budujeme značku. Je to pro nás důležité, chceme být vidět. Náš projekt Smartsupp  je zhruba se sedmdesáti procenty zastoupený na českém trhu. Takže jde o nejpopulárnější chatové řešení. Za mě je konference super. Potkáme na ní nové lidi a dozvíme se, co ostatní dělají a inspirujeme se do dalšího vývoje.“

 

Piotr Lucjan Witych, ředitel Orbitvu 

Piotr Lucjan Witych, ředitel Orbitvu 

 

„Je to skvělý způsob, jak se prezentovat. Pohybují se tady lidi, kteří se zabývají tématem e-shopů, prezentacemi a všeho možného. Myslím si, že Reshoper a obecně meetingy podobného typu jsou pro naši firmu nejlepší, jaké mohou být.“

 

 Honza Kotek, Business development manager Heureka

 Honza Kotek, Business development manager Heureka

 

Heureka samozřejmě pomáhá byznysu e-shopů v rámci e-commerce. Novinkou pro letošní rok je zajisté téma expanze. Dneska totiž působíme nejenom v Česku a na Slovensku, ale i v dalších sedmi zemích. Říkáme tady tak e-shopům, jak jim můžeme pomoci v rámci expanze. Druhou věcí je skutečnost, že přinášíme nové datové reporty týkající se prodejů v zahraničí a skrze data pomáháme e-shopům expandovat. Reshoper máme moc rádi. Vždy tady máme stánek a velmi dobře nám fungují specializované přednášky na konkrétní téma, na které zveme e-shopy prostřednictvím našeho mailingu. Poté tady máme účast třeba padesáti nebo šedesáti lidí, kteří si přijdou poslechnout konkrétní téma.“

 

Více se Reshoperu se dozvíte níže:

Heureka plánuje při vytvoření marketplace obrovskou expanzi

Rostoucí obraty e-shopů vyžadují automatizaci procesů

 

Nezúčastnili jste se letošního Reshoperu? Pokud vlastníte e-shop nebo jej plánujete do budoucna spustit, pak byste příští ročník neměli rozhodně propásnout. Jde totiž o velice turbulentní prostředí, ve kterém vám rychle může ujet vlak. 

 

 

Zdroj: Tývka.cz

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.