Video je stále více důležitějším prvkem, které využívá větší a větší množství firem. Důraz na něj kladou i sociální sítě. Názorným příkladem je Instagram Reels v rozlišení 1080×1920, který je po vzoru TikToku v trendu. My se ale nyní zaměříme na video na Facebooku a YouTubu. Nedílnou součástí každého namluveného videa by měly být titulky. Jak je ale do daného videa dostaneme? O tom již níže informuje digitální agentura Adlien.

 

Je zapotřebí brát v potaz tři faktory:

  • Prvním z nich je skutečnost, že mnoho konzumentů se dívá na video bez zvuku. Při cestě do práce hromadnou dopravou nemá plno lidí sluchátka, nebo prostě raději poslouchá Spotify a u toho si projíždí zajímavá videa na sociálních sítích. Ano, v tomto případě je tak důležité k česky namluvenému videu ještě přilepit české titulky.
  • Druhým samozřejmým bodem je jazyková bariéra. Pokud chcete, aby se váš produkt nebo klidně i myšlenky dostaly třeba i za hranice naší vlasti, pak přemýšlejte nad zahraničními mutacemi videí. Titulky vám v tomto ohledu mohou usnadnit práci. Jak na FB, tak na YT můžete přidávat k videu vícejazyčné titulky. Na YT si je můžete přepínat v panelu na videu. FB je rozlišuje podle národnosti, kterou má uživatel uvedenou v nastavení. Pokud tak máte připravené španělské titulky a na video se podívá Javier s bydlištěm v Madridu, pak se mu automaticky přehrají španělské titulky.
  • Třetím neméně důležitým faktorem je samotný algoritmus sociálních sítí. Ty logicky chtějí, aby se jejich návštěvník měl co možná nejkomfortněji. Pokud tak k videu přidáte více jazykových mutací, pak zahrajete na líbeznou strunu. Na oplátku se brzy dočkáte patřičné odměny.
  • Dalším důležitým bodem je skutečnost vytvořeného atraktivního kanálu jako celku. Jak vyhotovit krásný a funkční firemní Facebook se dozvíte ZDE.

 

Jak připravit titulky?

Pojďme se vrhnout na samotné nahrání videa. Prvně se podíváme na Facebook. Otevřete si profil, kam hodláte video nahrát. Video jsme začali uploadovat a vyskočilo nám nové okno. Rozklikněte si „Možnosti videa“ a rozbalte kartičku „Přidat titulky“. Zde již můžete nahrát různé mutace vašich videí. Nezapomínejte na správné označení.

V prostředí YouTube se přesuneme do YouTube Studia. Zde nalevo v navigaci rozklikněte podsložku „obsah“. Nyní se vám rozbalil seznam všech videí, které jste zveřejnili. Rozklikněte obsah, do něhož chcete vložit titulky. Nalevo se vám otevře nová navigace, v ní rozklikněte titulky a přidejte jazyk, jenž chcete k videu přilepit. Pak už klikněte na záložku „PŘIDAT“. Nyní můžete „Nahrát soubor“ (vygenerované titulky), který jste si připravili pro FB. Pokud jste tak neučinili, můžete titulky „Zadat ručně“ přímo v prostředí YouTube.

YouTube umožňuje i stažení vygenerovaných titulků ve formátu SRT a dalších. Ve vašem profilovém kanálu YouTube, do kterého se dostanete profilovou ikonkou vpravo nahoře, zadáte nalevo v navigaci všechna nahraná videa. Zde si rozkliknete požadované video. Ve výběru vašeho videa rozkliknete možnost titulky. V rámci této možnosti kliknete úplně na konci řádku na tři tečky, pomocí kterých můžete stáhnout titulky v daném souboru (vtt, srt, sbv).

Zbytek informací se dozvíte v článku ZDE.

 

 

 

Zdroj: Adlien.cz