„Osobní setkání je daleko víc než reklama,“ říká Věra Kainrathová z Empiria 21

V Praze, Liberci, Jablonci nebo i v Mladé Boleslavi fungují podnikatelské kluby Empiria 21. Jejich cílem je propojovat aktivní podnikatele a podporovat jejich obchodní aktivity. Napomoci tomu mají pravidelná setkání skupin.

Věra Kainrathová, Podnikatelský klub Emiria 21 Mladá Boleslav
Představíte nám podnikatelský klub Empiria?
„Podnikatelský klub Empiria 21 vznikl v roce 2014 v Praze s cílem propojovat podnikatele na lokální úrovni. Je to určeno všem podnikatelům, všem živnostníkům, všem řemeslníkům, majitelům malých či středních firem. Snažíme se pro ně vytvářet místa, kde se budou pravidelně setkávat, spolupracovat, získávat nové kontakty, zakázky a budovat dlouhodobé vztahy na bázi důvěry. Je to takové osobní setkávání podnikatelů.“

Jaký je hlavní význam setkávání. V čem vidíte výhodu?
„Tu výhodu vidím v tom, že se lidé osobně potkají. Já sama jsem obchodník. Prezentuji se tam jako prodejce se zlatem a stříbrem. Pro mě je velmi důležité potkat se s těmi lidmi osobně. Myslím si, že takovéto osobní setkání a potřesení s rukou je daleko víc, než jakákoli reklama v časopise nebo na internetu.“

Můžete nám popsat, jak vaše setkání probíhají?
„My máme dvojí setkávání. Máme pravidelné podnikatelské snídaně a večerní podnikatelské akce. Podnikatelské snídaně probíhají každou lichou středu. Setkáváme se tady v těchto prostorech Restaurace Štěpánka nad Klinikou dr. Pírka. Probíhají vždy od osmi do deseti hodin a podnikatelé se tady vzájemně představí, řeknou, kdo jsou, co dělají a co mohou těm ostatním nabídnout. Pak bývá přestávka na snídani a po přestávce mívá prezentaci vždy jeden z našich členů, což je jeden z benefitů členství, kdy je to takové větší představení toho podnikatele. Po té prezentaci přijde na řadu sdílení a to už není prostor na představení podnikatelů, ale na pomoc těm ostatním. Takže pokud ten dotyčný podnikatel konkrétně řekne, co potřebuje, co hledá, jestli to jsou zakázky, kontakty, klienti, zaměstnanci, tak může být při tom setkání někdo, kdo mu s tím daným problémem může pomoci nebo jej nasměrovat na někoho dalšího.“

Jaký byl váš důvod, proč jste se rozhodla pro společnost Empirii?
„Já jsem vlastně před nějakými třemi lety ani nevěděla, co to networking je. Já jsem k tomu přišla přes kamarádku, která mi řekla, ať jdu na jednu akci do Prahy, kterou ona má zaplacenou a nemůže tam jít. Takže jsem na ni jela. Samozřejmě jsem vůbec nevěděla, co mě čeká, jak to bude probíhat. Když jsem tam přijela, tak jsem se uklidnila, že všichni ostatní byli stejně nervózní jako já. Nicméně ten způsob, jak to probíhalo, mě doslova nadchnul a rozhodla jsem se, že něco podobného chci udělat v Mladé Boleslavi, že to tady chybí a že to tady prostě zkusíme.“

S jakými firmami je možné se na takovýchto setkáních potkat?
„Jak jsem říkala, je to pro všechny živnostníky, řemeslníky, majitele spíš malých nebo středních firem. Na naše setkání může přijít jakýkoli podnikatel, který má co říct a který hledá nějaké propojení toho svého podnikání.“

Pokud bych se rozhodl se stát členem vaší skupiny, co pro to mám udělat?
„Nejprve bych vám řekla, ať se přijdete podívat na jednu z našich snídaní. Na tu snídani může přijít kdokoli, přijít si vyzkoušet, jak to funguje, jací lidé se tam scházejí, jestli to pro vás bude mít nějaký smysl, jestli je to přesně to, co hledáte. Můžete přijít dvakrát se podívat buď do jednoho klubu, nebo vyzkoušet i jiný klub. Poté se rozhodnete, jestli se stanete členem nebo ne.“

Jaké jsou poplatky za členství v klubu?
„Členství v klubu nabízíme dvojí buď je to osobní členství, to je vázáno na jednoho konkrétního člověka, stojí 12 800 korun a potom členství firemní a to je vázáno na firmu a to mohou navštěvovat různí zástupci a to stojí 15 800 korun.“

Jsem z jiného města, kde podnikatelská skupina nefunguje, co mohu pro to udělat, abych se mohl do vašich diskuzí také zapojit?
„Toto je otázka spíše pro majitele klubu. Jsou to Lucie Libovická, Petr Slavík a Barbara John. Pokud byste měl zájem, tak bych vás s nimi nakontaktovala a můžete probrat podrobnosti. Každopádně to bude chtít nějaký zápal, nadšení, nějakou chuť provozovat takovouto činnost a kapitál.“

Kde vznikla takováto myšlenka?
„Vzniklo to před pěti let. První setkání to byla většinou dámská setkání. Z toho vznikl i název Profibabinec. To byla vlastně ta první myšlenka, že se setkávaly, mohly si tam vyměňovat oblečení nebo si něco vybrat. Sdílely se tam takové různé dámské věci. Ale asi se jim to vymklo a rozhodli se, že to budou provozovat ve velkém a že do toho dají víc byznysu a vznikla Empirie.“

Jaká je budoucnost Empirie, kam se podle vašeho názoru posune do budoucna?
„Ideál je, aby vzniklo více klubů, aby se dostaly do velkých měst a aby měly větší zastoupení. Pro členy je to také zajímavější, že když bude více klubů a budou moct navštěvovat i jiné lokality. Určitě snaha ze strany majitelů tady je, aby vzniklo více franšíz.“

Co byste doporučila mladým podnikatelům, aby dosáhli úspěchu?
„Já si myslím, že pro podnikání jsou hodně důležité kontakty. Samozřejmě tam musí být nějaký zápal, musí tam být pevné nervy a chuť, ale na kontaktech to dnes hodně stojí. Podnikatelský klub je pro tyto lidi něco, co jim můžeme nabídnout a co tam najdou. Najdou tam zdroj kontaktů ze všech možných profesí. Takže přijďte na naše setkání buď na podnikatelské snídaně, nebo na večerní networkingové akce, tam už je to pro vícero podnikatelů.“

Pokud vás networking zaujal, tak neváhejte a navštivte jeden z podnikatelských klubů Empiria. Networking není v současnosti žádnou neznámou a je základem každého úspěšného podnikání.

 

Zdroj: Tývka.cz

Komentáře