Vyberte možnost Stránka

Mercedes-Benz představil prototyp elektrokamionu eActros

Mercedes-Benz představil prototyp elektrokamionu eActros

Mercedes-Benz Trucks v rámci letošního IAA Transportation v Hannoveru představil koncepční prototyp eActros LongHaul . Jde o koncepci kamionu pro těžkou dálkovou dopravu plánovanou na rok 2024. Na výstavě došlo rovněž k podpisu smlouvy mezi logistickou firmou Hegelmann Group a Mercedes-Benz Trucks na objednávku 50 kamionů eActros LongHaul.


„Aby byla doprava do budoucna udržitelná a bez emisí, potřebujeme na své straně mnoho silných partnerů. Proto nás tato dohoda a důvěra ve značku Mercedes-Benz Truck velmi těší,”

Stina Fagerman, vedoucí, prodeje, marketingu a služeb ve firmy Mercedes-Benz Trucks

„Čím větší úspěch, tím větší odpovědnost. Jsme otevřeni výzvám a zároveň usilujeme o održitelnost v našem odvětví,”

Siegfried Hegelmann, jednatel skupiny Hegelmann

Po představení na IAA v Hannoveru dojde k zahájení testování kamionů eActros LongHaul na veřejných komunikacích. S intenzivním testováním se počítá rovněž v roce 2023. Prototypy jsou téměř připraveny pro sériovou výrobu.

Mercedes Benz Trucks podepsal letos v září smlouvy s firmami Amazon a Rhenus. Firmy slyší na skutečnost, že eActros LongHaul bude mít při jednom nabití baterie dojezd okolo 500 kilometrů. Elektrický typ kamionu je srovnatelný s vlastnostmi běžného Actrosu určeného pro dálkovou přepravu těžkých nákladů. Za deset let nepřetržitého provozu je kamion schopný ujet 1,2 milionů kilometrů.

eActros LongHaul používá baterie s technologií lithium-železofosfátových článků (LFP). Ty se charakterizují dlouhou životností a lépe využitelnou energií. Baterie lze nabíjet z 20 na 80 procent za méně než 30 minut na nabíjecí stanici s výkonem přibližně jeden megawatt.

Dva elektromotory generují trvalý výkon 400 kW s výkonem přesahujícím 600 kWh. Kromě tahače návěsů vyrábí Mercedes-Benz Truck rovněž varianty valníkových podvozků eActros LongHaul.

Zdroj: Mercedes-Benz Trucks

O autorovi