Lego spolklo Bricklink, který založil Čech Daniel Ježek

Česká republika je jednou z klíčovou lokalit pro nejvýdělečnější hráčkářskou společnost na světě, kterou je LEGO. Na Kladně se totiž kostičky vyrábějí ve velkém. Představujeme vám tak novou rubriku, která se tomuto světovému fenoménu a věcem s ním spojeným bude věnovat. Obsahem cílíme spíše na starší publikum. Zaměřujeme se totiž zejména na individuální tvorbu, komunitní scénu a největší (dnes už oficiální) tržiště Bricklink. Nicméně nebudou chybět ani LEGO oficiality, různé veletrhy, fan-akce a exhibice.

 

Pár základních Lego pojmů: 

MOC my own creation neboli individuální fanouškovská tvorba bez oficiálních návodů.
AFOL – adulf fan of lego neboli každý, kdo už fyzicky vyrostl z dětských let, ale fanouškem LEGO je stále.
Bricklink – největší a jediný oficiální LEGO Marketplace na světě, nabízí mnoho způsobů obchodování s touto komoditou. Jde rovněž o hlavní zdroj (nejen) individuálních dílů pro komunitu.

Dnes se zaměříme na velmi důležitou událost pro celou komunitu – spíše obchodního/brandového charakteru. Minulý rok 26. listopadu společnost LEGO oznámila akvizici platformy Bricklink, největší světovou online fanouškovskou komunitu a tržiště LEGO s cílem posílit vazby právě s dospělými fanoušky. Odkup proběhl od původního majitele, společnosti NXMH LLC.

Platforma BrickLinkvíce než milion členů, zahrnuje online tržiště s více než 10 000 obchody ze 70 zemí světa. V nedávné době spustila vlastní digitální nástroj pro tvorbu z LEGO kostek, kde mohou uživatelé navrhnout a sdílet své výtvory.

Zejména jde ale o živou komunitu, v rámci které fanoušci obchodují, sdílejí nápady a staví. Zajímavostí je i skutečnost, že platformu založil v roce 2000 Čech Daniel Ježek. Chtěl tak právě propojit stejně smýšlející lidi z celého světa. V roce 2013 ji od jeho rodiny získala společnost NXMH, kterou vlastní korejský podnikatel Jung-Ju „Jay“ Kim.

 

bricklink

Zdroj: BrickLink

 

„Bylo výsadou vést transformaci BrickLinku během posledních šesti let. Jsem vděčný komunitě za to, že byla tak vstřícná, konstruktivní a podporovala nás. Neustále mě ohromuje nekonečná kreativita všech a jejich láska ke stavění. Jsem přesvědčen, že platforma bude v dobrých rukou se skupinou LEGO. Jako fanoušek se nemohu dočkat, až uvidím, co bude dál,“ řekl majitel společnosti NXMH Jung-Ju „Jay“ Kim.

„Naši dospělí fanoušci jsou pro nás nesmírně důležití. Jsou vášniví, oddaní a nekonečně kreativní. Mnoho let úzce spolupracujeme s komunitou a těšíme se na prohloubení naší spolupráce právě prostřednictvím BrickLinku. Máme v plánu pokračovat v podpoře tohoto velmi aktivního trhu a vyvíjet digitální studio BrickLinku, které umožňuje našim talentovaným fanouškům posunout svou kreativitu na další úroveň.“ řekl Generální ředitel skupiny LEGO Niels B. Christiansen.

K akvizici se vyjádřila i ředitelka marketingu LEGO Group Julia Goldin: „BrickLink poskytuje skupině LEGO jedinečnou příležitost spojit se s dospělými fanoušky prostřednictvím nových kanálů a vzrušujících zážitků. Nedávno jsme s BrickLinkem spolupracovali na řadě sad pocházejících z crowdfundingu právě zmíněné komunity, abychom oslavili 60. výročí LEGO kostky. Hodně jsme se naučili a chceme prozkoumat více způsobů spolupráce při vytváření hodnoty. Těšíme se na další spolupráci s našimi fanoušky a zároveň si zachováme a vychováváme nezávislého ducha digitální platformy.“

Akvizice také zahrnuje společnost Sohobricks, která vyrábí malé množství individuálních dílů. K akvizici došlo na konci minulého roku. Finanční podmínky akvizice nicméně zveřejněny nebyly.

 

 

Zdroj: Brickset.com, Tývka.cz

Komentáře