„Kvituji modernizaci podinvestované železniční infrastruktury,“ řekl Bednarík na Konferenci Brno

Letošní Konference Brno na téma Očekávaného vývoje odvětví kolejových vozidel v Česku a ve světě se zúčastnil i předseda představenstva Českých drah Ivo Bednárik. Podle jeho slov se do zlepšení železniční infrastruktury vkládá mnohem více prostředků než v minulosti.


Ivan Bednárik, předseda představenstva České dráhy

Jaké jsou podle vás problémy v železniční infrastruktuře?

„Čemu je třeba smeknout klobouk, je skutečnost, že se našlo dostatek prostředků na to, abychom podinvestovanou infrastrukturu začali modernizovat. Tento proces začal v roce 2015. Čítá řádově desítky miliard korun. Oproti tomu, co se dávalo do železnic a do infrastruktury v minulosti. Samozřejmě s tím souvisí i to, že jezdíme po stavbách jako zákazníci infrastruktury a na stavbách dochází k navýšení mimořádné události. Všechno zlé je pro něco dobré a všechno dobré je pro něco zlé. V tento moment jsem ten, kdo to chápe.“

„Čemu tleskáme je skutečnost, že jsme našli prostředky na to, aby železnice v České republice byla rychlejšímodernější bezpečnější. Co kritizujeme je fakt, že nevíme jasně, kdy bude hotovo. To znamená, že chybí světlo na konci tunelu. To je to období, kdy investice přinesou to ovoce, bude větší kapacita, tratě budou rychlejší a bezpečnější. Harmonogram je natažený na deset let až nekonečno.“

Představíte nám Nadační fond ŽELEZNICE SRDCEM?

Nadační fond ŽELEZNICE SRDCEM je dítě, které vznikalo v roce 2014 a byl to reprezentační ples společnosti ČD Cargo, kde se nám stala nešťastná událost, kdy se nám zabil otec dětí. Šlo o pracovní úraz. Tehdy jsem se rozhodl, že připravím charitativní tombolu, z jejíž výtěžku pomůžeme jeho dětem dostudovat. Dopadlo to super v tom smyslu, že jsme vybrali 100 tisíc korun a neslavně v tom, že nedošlo k dohodě s těmi potřebnými. Mysleli si, že bychom to mohli otočit v tom duchu, že proběhne soudní spor a vyrovnání mezi pozůstalými a společností, kde byly nějaké nároky ze strany pozůstalých a mimořádné plnění kvůli tomu pracovnímu úrazu. Advokát doporučil, aby nepřijali dar od společnosti ČD Cargo.“

„V tom momentu jsem zjistil, že potřeba vytvořit něco, co pomůže i v těchto podobných případech a bude to absolutně mimo právnické osoby ČD Cargo a České dráhy. Takže jsme založili Nadační fond, co kterého jsme ze sociálního fondu dali vstupní kapitál, aby disponoval prostředky. Zároveň jsme vyzvaly společnosti, které jsou našimi odběrateli a dodavateli. K dnešnímu dni je tam 19 milionů korun.“

„Za první rok jsme rozdělili 64 miliard korun potřebným. Primárně šlo sirotky a o možnost, aby dostudovali. Jedná se o podporu zaměstnanců ČD a ČD Cargo. Máme tam žádost z jedné z posledních nešťastných událostí, kdy zahynul člověk při výkonu službu mimo naše skupiny. Myslím si, že Nadační fond ŽELEZNICE SRDCEM by se mohl postarat o to, aby zvýšil to povědomí a hrdost, že otec byl železničář a že železniční rodina na to myslí do budoucna. Nadační fond ŽELEZNICE SRDCEM je něco, co trochu vrátí hrdost železničářské rodině.“

Také by vás mohlo zajímat:

Konference Brno: Česká železnice jako křižovatka Evropy pro osobní dopravu?

Zdroj: Tývka.cz

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.