
Konica Minolta inovuje, jednou z věcí jsou chytré brýle AIRe Lens

Konica Minolta je společnost, která se zabývá prodejem tiskového řešení. Japonská společnost se snaží jít s dobou. Z tohoto pohledu si uvědomuje, že nemůže zaostávat za konkurencí a snaží se inovovat. V rámci Euro Konference na téma průmysl a digitální transformace jsme zpovídali Tomáše Slavíčka právě z této japonské firmy.
Tomáš Slavíček, innovation program manager Konica Minolta
„Zásadní moment, který přišel na globálním trhu ohledně rozhodnutí naší japonské centrály, bylo otevření pěti inovačních center po celém světě. Právě jedno inovační centrum naší společnosti je v České republice.“
Jak hodnotíte legislativní prostředí v České republice?
„Musím říci, že to hodně záleží na vertikálách, o kterých se bavíme. Jednou oblastí je samozřejmě vertikála manufacturingu výroby. V této oblasti je legislativa pro nás průchozí a jsme schopni se jí přizpůsobit. To je jeden z důvodů, proč jedním z hlavních směrů, kterým se i Konica Česká republika hodlá vydat, je právě oblast manufacturingu a oblast výroby. Když to přirovnám ke druhé straně mince, tak je to vertikála zdravotnictví, kde možná nejenom díky legislativě, ale i díky různým aspektům je to pro nás výrazně komplikovanější. I když zdravotnictví uvádí japonská centrála za jednu z klíčových vertikál, kterým se chceme zabývat, tak v České republice bych řekl, že je to ten druhý protiklad, který nám situaci výrazně komplikuje.“
https://www.youtube.com/watch?v=lfpJesIV1UM
Jaké technologie v současné době ovlivňují váš obor?
„Technologií je velké množství. Začal bych technologiemi, které jsou postavené na articifial intelligence (AI) a na computer vision. Jedná se o technologie, které dokáží zpracovávat zvuk nebo obraz a dokáží poté ta data vyhodnocovat a dokáží s nimi následně pracovat. Dá se říci, že jde o technologie, které dodávají uživateli správná data, aby se správně rozhodoval. Jde o takový desicion making system. Další technologie, s kterou jsme přišli na trh, jsou jednoznačně chytré brýle AIRe Lens. Ty dokáží přemístit odborníka z jedné části světa na druhou. V panelové diskuzi jsem použil přesun a řekněme vzdálený servis specialisty ze Silicon Valley při opravě mobilu v České republice. Je to samozřejmě nadnesené. My to v tuto chvíli vnímáme jako velký benefit. Jde totiž o brýle, které dokáží zrychlit a zlevnit servis. Nekvalifikovaného člověka totiž navedete k opravě zařízení, aniž byste jako kvalifikovaný člověk musel cestovat na místo poruchy. Pak je tu další oblast a jde o segment, který je pro nás naprosto stěžejní. Snažíme se stát technologickým a ITS poskytovatelem pro zákazníka. Koncový zákazník tak má mít jednoho dodavatele IT řešení. Toto řešení zastřešujeme pod názvem Work Place Hub. Pod tím se skrývají všechny technologie, které jsem zmínil na začátku.“
Jak vnímáte tlaky spojené s životním prostředím. Je to skutečně problém rozvoje ekonomiky?
„Osobně si myslím, že to není zas tak velký problém. V tuto chvíli nebudu hovořit až tak za Konicu jako spíš za svůj osobní názor. Osobně si myslím, že se ten problém ukáže. Německý Bosch má v plánu již v současnosti propouštět až 4000 zaměstnanců, kteří se v tuto chvíli specializovali na rozvoj dieselových motorů. Kvůli legislativě, zelenému životnímu prostředí a moderním technologiím se budou muset přeškolit na moderní technologie dotýkající se elektromobility. Takováto ztráta lidí se projeví. Všechno to souvisí s tím, že chceme být vstřícnější k životnímu prostředí.“
Žijeme v době, kdy prakticky každý den dochází k představení nové technologické vymoženosti. Žijeme ale i v době, kdy se nám planeta začíná ozývat s ohledem na špatnou kondici životního prostředí. A právě udržitelnost života na naší planetě by se měla stát důležitou otázkou všech společností.
Zdroj: Tývka.cz