Kdo je Thomas Schäfer a kam může Škoda Auto dostat?

Automobilka Škoda Auto má nového předsedu představenstva Thomase Schäfera. Na této pozici vystřídal Bernharda Maiera, jenž po pěti letech končí ve funkci. Kdo je Thomas Schäfer a kam může mladoboleslavskou automobilku dostat? Více se dozvíte v našem novém článku.

 

Schäfer svoji kariéru v automotive nastartoval v roce 1991 jako strojní inženýr ve firmy Daimler AG. Do roku 2002 pak pracoval v Německu, v USA a v Jihoafrické republice na vedoucích pozicích v oblasti výroby a řízení kvality.

Mezi lety 2002 až 2005 byl členem představenstva za oblast techniky a stál u vzniku firmy DaimlerChrysler Malaysia. Tady měl na starosti výstavbu a přestavbu prodejních, výrobních a dodavatelských struktur.

Od roku 2005 do 2012 Schäfer ve firmě Daimler AG nesl odpovědnost za dovávky vozů, zákaznické centrum a za celosvětové xKD-aktivity na nově vznikajících trzích.

 

Bohaté zkušenosti s jednáním o nových výrobních závodech

Pod palcem měl i výstavbu nových závodů nebo plánování a strategii včetně mezinárodní logistiky všech zahraničních závodů.

V roce 2011 dostal za úkol vést projekt výstavby závodu značky Mercedes-Benz ve spolupráci s BAIC v Číně. V květnu 2012 už Schäfer změnil pomyslný dres, když přestoupil do koncernu Volkswagen AG.

V něm se postavil do čela koncernové zahraniční výroby, později se zhostil vedení xKD-projektů a dostal na starosti jednání o nových výrobních závodech.

 

Rekordní tržní podíl na jihu Afriky

Počínaje rokem 2015 se stal předsedou představenstva a výkonným ředitelem Volkswagen Group South Africa. Tady měl pod svojí režií rozvoj koncernových značek v regionu subsaharské Afriky.

Za pět let svého působění v Jihoafrické republice dokázal rozvinout prodejní síť a zvýšit profitabilitu obchodních zastoupení. Koncernové značky Volkswagen, Audi a VW užitkové vozy rovněž dovedl k dosavadnímu rekordnímu tržnímu podílu ve výši 23,5 procenta.

Díky tomu koncern Volkswagen posílil svoji pozici v subsaharské Africe. Zásadní roli v tom sehrálo vybudování nových výrobních závodů, etablování nových kooperací s importéry nebo rozvoj koncepcí mobility pro Keňu, Nigérii, Rwandu a Ghanu.

„Ve Volkswagenu věříme v Afriku,“ řekl začátkem roku Schäffer k expanzi v Keni

„Jsme hrdí na to, že směřujeme k rozvoji automobilového průmyslu v Africe. V tom hodláme pokračovat. Náš úspěch v Keni je jednou z částí naší cesty, jakožto spolehlivého partnera v rámci ekonomického rozvoje Subsaharské Afriky,“ dodal Schäfer.

Jeho africká cesta skončila a nyní panuje řada otazníků nad tím, s jakými úkoly jde do České republiky a jestli v našince věří stejně jako v Afriku. 

 

Kam může Schäfer Škoda Auto dovést

Samotný předseda Odborů KOVO Jaroslav Povšík uvedl, že si není jistý, jakým směrem nový muž u kormidla může mladoboleslavskou automobilku nasměrovat. Podle svých slov o něm slyšel takřka poprvé.

Vynořují se i spekulace, že by mohlo jít o člověka, který dostal za úkol akvity Škoda Auto utlumit. Německému koncernovému vedení se totiž nelíbí, že mladoboleslavská automobilka byla velkou konkurencí jeho hlavním značkám, mezi nimiž figurují Audi nebo VW.

Podle ČTK zase změní hlavní fokus automobilky na levnější třídu vozů. To je přesně posun, kterým se Škoda Auto může odpoutat od luxusnějších značek typu Audi a VW.

Analytik firmy Cyrrus Petr Pelc například ČTK řekl, že od nového vedení lze očekávat úsporná opatření v hospodaření Škoda Auto. Může jít i o snižování mezd.

 

 

Také by vás mohlo zajímat:

20 příběhů ŠAVŠ: Úspěšní sledují trendy a výjimeční je určují, říká J. Elich

Letecký průmysl se vzpamatuje z krize až počátkem roku 2023

Zdroj: Škoda Auto, ČTK, Tývka.cz

 

Komentáře