Vyberte možnost Stránka

Inovace Čechům vyhovují, šetří čas i peníze

Inovace Čechům vyhovují, šetří čas i peníze

Jednašedesát procent Čechů považuje české společnosti za inovativní, 82 % se domnívá, že by se do inovací a výzkumu mělo investovat ve větší míře. V novém výzkumu na to upozorňuje inovační společnost IdeaSense. Přes polovina respondentů se k inovacím vyjádřilo pozitivně. Od inovativních produktů nebo služeb pak očekávají úsporu času, peněz a zjednodušení složitých úloh. 

 

Přes polovinu Čechů si pod slovem inovace vybaví soustavné vylepšování produktů a služeb. K tomuto názor se přiklonilo až 55 procent respondentů. Dalších jednapadesát procent lidí inovace vnímají jako způsob zjednodušení životů. Pouhým třinácti procentům Čechů se nelíbí, že inovace přinášejí soustavnou potřebu učit se novým věcem. Dalších osm procent respondentů zase uvedlo, že si pod inovacemi představují zrychlující se nabídku nových produktů a služeb.

 

České firmy by do inovací měly více investovat

Jak jsme již na úvodu informovali, tak společnost IdeaSense zjistila, že 61 procent Čechů považuje české společnosti za inovativní. Diametrálně opačný pohled zastává 24 procent lidí. Jako progresivní a inovativní zemi považuje Českou republiku 51 % respondentů. Největší zastoupení mají 35 až 44 letí jedinci (56 %). Opačný názor má věková kategorie v rozmezí 18 až 24 let (42 %). V kategorii mezi 25. a 34. rokem jde o 48 procent osob. Ve skupině mezi 45 až 54 jde o jednapadesáti procentní podíl. Nadpoloviční představu o inovativnosti naší vlasti má i 53 procent obyvatel starších 55 let.

České společnosti by měly podle 82 procent lidí investovat do výzkumu i inovací větší finanční prostředky.

K tomuto pohledu se přiklánějí jak muži, tak i ženy. Výraznější investování do výzkumu a inovací by si pak přálo 87 % mužů a 76 procent žen.

 

Inovace představují schůdnou cestu pro zlepšení života zákazníků

„Díky inovacím zákazníci ušetří nejen své peníze, ale také drahocenný čas. Obojí mohou následně investovat do něčeho jiného, smysluplnějšího. Zároveň tak budou celkově zlepšovat svůj život a volný čas trávit kvalitněji, což může mít za následek zvýšení poptávky na jiných trzích. Můžeme tak říci, že inovace jsou ideální cestou, jak zlepšovat život zákazníků a zároveň přispívat k růstu odlišných odvětví trhu,“ komentuje výzkum Chief Commercial Officer IdeaSense Lukáš Vynikal.

Slovo inovace vyvolává u více než poloviny Čechů (56 %) pozitivní emoce. Pozitivněji se k němu přiklánějí opět muži a v 64 procentech případů. Na opačném pólu jej kladně vnímá 48 procent žen. Mezi respondenty se objevili i skeptici (27 procent). Ti uvedli, že se s tímto slovem setkávají příliš často. Nevěří mu 5 procent dotazovaných a 12 % jej vůbec neohodnotilo.

Dvaapadesát procent respondentů si od nových výrobků slibuje, že jim ušetří čas. Dalších 39 procent zase očekává, že jim usnadní složité věci. Zbývajících 33 procent se zase shodlo na tom, že jim inovativní výrobky ušetří peníze.

 

Více příspěvků o IdeaSense si můžete prohlédnout níže:

Idea Delivery Lab je vhodné pro uskutečnění jakékoli inovace, využívají jej i velké firmy

IdeaSense spouští web, má pomoci v inovacích ve veřejných službách

I sociální služby lze inovovat aneb design zaměřený na člověka

Zdroj: IdeaSense, Tývka.cz 

O autorovi

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.