Vyberte možnost Stránka

„Infrastruktura pro elektromobily v ČR zatím předbíhá počet vozů,“ říká Tomíček z Porsche ČR

„Infrastruktura pro elektromobily v ČR zatím předbíhá počet vozů,“ říká Tomíček z Porsche ČR

Elektromobilita hýbe světem. Důležitá je i samotná infrastruktura související s elektrifikací. Porsche Česká republiky a její mateřská firma Porsche Holding Salzburg nabízí dobíjecí stanice značky Moon. Ta se v současné době dostává na český trh. Touto značkou  by měly být podle Pavla Tomíčka z Porsche Česká republika osazeny veškeré automobilky spadající pod koncert Volkswagen. Mezi nimi tak figuruje i mladoboleslavská automobilka Škoda Auto

 

Pavel Tomíček, Business Development Manager, Porsche Česká republika

„Zároveň z této dealerské sítě by měly být k dispozici produkty, které skupina Porsche dodává na český nebo na středoevropský trh. Portfolio produktů zahrnuje veškeré dobíjecí stanice, které si v zásadě můžete představit. Je to od základních, hloupých wallboxů nebo těch, které v sobě nemají zabudovanou jakoukoli komunikaci. Konkrétně pak jsou určeny pro normální běžné použití nebo je to i pro místa, kde nemohu sledovat přístup nebo zatížení.

Pak představujeme chytré wallboxy, které můžeme dobíjet až 22 kW. Zároveň mají konektivitu, to znamená, že mají funkcionalitu řízení zatížení. Nepotřebují tak takový příkon, jako je násobek jednotlivých stanic. Mohou pracovat s něčím a potom rozkládat příkony tak, jak je v danou chvíli potřeba.

Pak máme i DC Wallbox – to znamená stejnosměrný proud na 25 nebo 24 kW. Jde opět o specifické použití. Je to stejnosměrné dobíjení. Na druhou stranu je samozřejmě pomalejší. Jde totiž o menší zařízení.

Následně máme velké zařízení. Jde o náš hypercharger – 150 kW stanice, která je poměrně elegantním řešením pro veřejnou infrastrukturu. Především jde o dálniční koridory nebo městská řešení, kde není čas dlouho dobíjet. K dispozici je několik přídavných modulů, dá se to dát až na 300 kW. Tento model rozkládá výkon mezi dva kabely – každý o 75 kW. To znamená, že když přijedou dva řidiči najednou dostávají 75 kW, když přijede jeden, tak dostane 150 kW.

Pak tady je poslední produkt, který je podle mě ideální pro české použití. Je to kabel, který se jmenuje Moon2Go. Je to kabel s pěti různými násadami, kde na jedné straně je mennekes pro AC dobíjení. Uprostřed je modul, který v podstatě dobíjí rychleji než ze standardních zásuvek. a konci máme koncovky jak do klasické domácí 230 – klasicky českého tří kolíku nebo pěti kolíku nebo takzvané té míchačkové zásuvky. Pro národ chatařů a pro lidi, kteří jsou pořád na cestě, se tento elegantní kufřík může hodit.“

 

Pavla Tomíčka jsme zpovídali na loňském veletrhu elektromobility e-SALON. 

 

 

Zdroj: Tývka.cz 

O autorovi

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.