
Higg BRM hodnotí udržitelnost oděvních prodejců, řeší lidská práva

Higg BRM (HIGG Brand & Retail Module) je modul od organizace Sustainable Apparel Coalition (SAC) a společnosti Higg Co. Její cílem je urychlení zavedení globálního standardu udržitelnosti v módním průmyslu. Tento modul začala používat jako první firma Zalando.
Projekt Higg BRM má docílit změn v rámci celého odvětví. Zalando díky němu získá srovnatelné údaje o udržitelnosti. Ty mají přispět k pochopení individuálních i společných problémů v tomto odvětví.
Díky nasbíraným datům dokáže Zalando analyzovat trendy a prozkoumat řešení vedoucí ke smysluplnému a trvalému zlepšení ve spolupráci s jejími partnerskými značkami.
Značky a maloobchodní prodejci mohou díky novému nástroji analyzovat, jak si vedou v oblastech naplňování etických a environmentálních parametrů. Mezi ně patří lidská práva, spravedlivé mzdy nebo emise CO2. Na základě tohoto vyhodnocení může následně dojít k upravení priorit v oblasti udržitelnosti.
Měření výsledků v oblasti udržitelnosti
Členové skupiny SAC spadajících pod módní značky a maloobchodní prodejce oblečení se postupně zapojí do platformy Higg BRM. Budou tak měřit výsledky v oblasti udržitelnosti a dosažení pokroku. Oděvní průmysl tak získává možnost porovnat udržitelnost na úrovni jednotlivých značek.
„Jako přední evropská online platforma pro módu a životní styl chceme jít příkladem, být průkopníkem a spolu s našimi partnery zvolit cestu, jež přispívá k řešení nejdůležitějších problémů současnosti – změny klimatu, využívání zdrojů a práv pracujících. V rámci naší strategie udržitelnosti nazvané do.MORE jsme u našich partnerských značek zavedli povinné hodnocení na základě etických parametrů a kritérií v oblasti udržitelnosti. Higg BRM nám pomůže dosáhnout našeho cíle, jímž je průběžně zvyšovat etické standardy a do roku 2023 pracovat pouze s partnery, kteří je splňují,” říká ředitelka udržitelnosti v Zalando Kate Heiny.
„Rozhodnutí společnosti Zalando vyžadovat od partnerských značek, aby používaly Higg BRM, bude katalyzátorem a pobídne celé odvětví k zavedení standardního systému pro měření udržitelnosti. Tímto způsobem můžeme dosáhnout trvalé změny,” uvádí ředitelka SAC Amina Razvi.
SAC má k dispozici 250 členů z celého světa
„Udržitelnost” je komplexní pojem. Její definice není vůbec jednoduchá. Složité je jí i porozumět. Trh je plný stovek osvědčení, štítků a iniciativ. Je nejasné, kde udržitelnost začíná a kde končí. Jednotlivé značky a maloobchodní prodejci mají k dispozici vlastní hodnocení a různé cíle. Odvětví postrádá společnou metodu měření výsledků v oblasti udržitelnosti.
Iniciativa SAC v roce 2019 nechala vzniknout samostatný subjekt technologické firmy Higg Co. Jejím cílem bylo vyřešení a rozvoj technologie, ze které vychází Higg index a soubor odvětvových nástrojů včetně Higg BRM.
Módní průmysl má být prvním odvětvím, které má pomocí nové iniciativy přispět k rychlejšímu dosažení udržitelnosti globálního dodavatelského řetězce.
SAC je sdružení zabývající se udržitelností v oděvním, obuvnickém a textilním průmyslu. SAC má 250 členů z celého světa. Ti poté spolupracují na vytváření Higg indexu, souboru pěti nástrojů v oblasti udržitelnosti, které hodnotí sociální a environmentální udržitelnost, určují oblasti, kde je prostor ke zlepšení.
Umožňují rovněž dosáhnout environmentální a sociální transparentnosti, kterou spotřebitelé vyžadují. Společnost Higg Co vyvíjí technologickou platformu, kterou Higg index využívá.
Také by vás mohlo zajímat:
BMW a využití umělé inteligence k dokonalejšímu lakování
Zdroj: Tývka.cz