Heureka plánuje při vytvoření marketplace obrovskou expanzi

Heureka je největší nákupní portál a srovnávač cen na českém internetu. Každý měsíc navštíví web okolo třech milionů reálných uživatelů. Heureka patří mezi deset nejnavštěvovanějších webů v České republice. Zúčastnila se rovněž e-commerce veletrhu a konference Reshoper. O celé události jsme informovali ZDE.

 

Jan Kotek, Business development manager Heureka

„Heureka pomáhá byznysu v rámci e-commerce. Novinkou pro letošní rok je určitě téma expanze. V současnosti totiž působíme nejenom v Česku, na Slovensku a dalších sedmi zemích. Říkáme tady tak e-shopům, jak jim můžeme pomoci v rámci expanze. Druhou věcí je fakt, že přinášíme nové datové reporty týkající se prodejů v zahraničí. Skrz data pomáháme e-shopům expandovat.“

 

Jak vnímáte trh e-shopů v České republice. Mění se?

„Myslím si, že služby e-shopů se výrazně posouvají. Máme tady logistické firmy, které pomáhají e-shopům lépe řešit věc logistiky. Vidíme tady firmy, které vznikají v rámci skladového fulfillmentu. E-shopy se tak snaží posouvat svoji službu dál. Dále rovněž pracují na UX, na zákaznické péči. Já z toho mám ohromnou radost.“

 

Základním tématem Heureky je marketplace

Jaká je budoucnost vaší oblasti?

„Přemýšlíme, jak posunout Heureku dál. V tomto ohledu je základním tématem marketplace. Nyní jsme v nějakých devíti zemích, v nichž fungujeme jako samostatná platforma, ale budoucnost bude v marketplacu. Vytvořit tady ohromného hráče, konsolidovat trhy a umožnit českým i slovenským e-shopům, aby z jednoho místa expandovaly do naší části Evropy – tím myslím střední a jihovýchodní Evropy.“

 

Jak se liší státy s ohledem na legislativu. Jsou v evropských státech stejná pravidla?

„Stejná nejsou. Liší se samozřejmě DPH sazbami – například v Maďarsku máme 27 % DPH. Jsou tam samozřejmě bariéry, co se týče převozu alkoholu atak dále. Budou tady s tím určitě spojeny nějaké porodní bolesti, ale věříme, že časem se toto bude muset uhladit.“

 

Jak je vůbec Heureka velká? Kolik má zaměstnanců?

V Heurece pracuje zhruba 140 lidí. Máme kancelář v Liberci a v Praze a protože plánujeme obrovskou expanzi v rámci vytvoření marketplacu, tak masivně nabíráme především do IT, vývojáře, produktové specialisty atak dále. Jak asi víte, tak trh se zaměstnanci na tom není úplně nejlépe, takže to není jednoduché.“

 

Heureka je rovněž pořadatelem soutěže ShopRoku. V březnu letošního roku se tak nejlepší české e-shopy dočkají již po jedenácté zajímavého ceremoniálu. Budou vyhlášeny nejkvalitnější, nejpopulárnější a nejzajímavější e-shopy českého internetu za rok 2019. 

 

 

Zdroj: Tývka.cz

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.