Emotion Bikes nabízí tiché elektromotorky, kterými se můžete nerušeně projet v lese

Emotion Bikes je jediný specializovaný velko a maloobchod v České republice a na Slovensku, který se zaměřuje na jednostopá elektrická vozidla. Dodává i v Česku zkonstruované a vyrobené elektrické motocykly RevX. Emotion Bikes navštívil loňský e-SALON. Přinášíme vám rozhovor s ředitelem firmy Miroslavem Vozňákem. 

 

Miroslav Vozňák, ředitel Gasgas a Emotion Bikes

Miroslav Vozňák, ředitel Gasgas a Emotion Bikes

 

„Jak vidíte za mnou máme v nabídce celou řadu elektrických, terénních, ale i silničních motocyklů nebo skůtrů. Tam úplně od předu máme naši specialitu. To je naše česká, terénní, elektrická motorka – motocrossový speciál, není to pro každého. Důležité je, že to vyvolává emoce v těch jezdcích a kdo si na to sedl, tak byl velmi spokojený. Pro takové amatérštější použití tam máme motocykly čínského výrobce Sur-Ron. Je to věc, na které se může každý uživatel projet pěkně v lese, nikoho nedráždí, jezdí to potichu, má to papíry na silnici, krásná záležitost. Poté můžeme pokračovat přes elektrické, trialové motorky francouzského výrobce Electric Motion. Zase je potřeba trochu umět na těch motorkách jezdit a pak jezdíte krásně potichu v lese. Je to věc, kterou doporučuji každému, kdo jezdí enduro, motokros a chce se po tom lese pohybovat v klidu a nedráždit projíždějící cyklisty, myslivce a podobně.“

 

Jaký je dojezd motorek a jak se nabíjí?

Nabíjení je standardně ze zásuvek. Dojezdy je dnes lepší uvádět v době, kterou můžete na motorce jízdou strávit. Pohybuje se to od jedné hodiny a třiceti minut až ke třem hodinám. Záleží na stylu, na způsobu jízdy, kudy jedete, jakým tempem, jestli jste závodník nebo nejste. Má to rozumnou délku, která je přijatelně využitelná. Není to tak jako dřív, kdy za dvacet nebo třicet minut motorka musela jít k nabíječce nebo se musely měnit baterie.“

 

Nás zajímá váš ryze český výrobek. Jak dlouho trval vývoj a jak dlouho tato firma v Česku funguje? 

Vývoj trval zhruba tři roky, začal někdy před čtyřmi lety, k prototypům jsme to dostali zhruba před rokem a skutečná výroba sice se skřípáním byla zahájena v říjnu loňského roku. K dnešnímu dni máme vyrobeno zhruba 35 kusů, ze kterých více než patnáct skončilo za oceánem v Americe. Tam bude ta poptávka, řekl bych markantní. Ve vývoji je totiž zainvestováno nemálo prostředků. Ta cílová skupina, která je za oceánem nemá hluboko do kapsy, motocykl stojí pomalu 200 tisíc korun, nejsou tam žádné legislativní omezení a hlavně jsou elektrokrosové motorky v Americe poněkud zavedená tradice. Prorazit tam bude určitě snadnější, než prorazit tady ve střední Evropě.“

 

Jak bylo složité motorky homologovat?

„Nebylo to složité, protože je homologovat nikdy nebudeme. Je to skutečně sportovní nástroj a nechceme se potýkat s tunou legislativních procesů a certifikací a všeho, co k tomu potřebujeme. Takto žijeme v klidu a dostaneme za to peníze, které chceme. Ti kluci, ať už jsou v Americe, Evropě nebo Anglii, mají z toho motocyklu radost a krásně si zajezdí, ať už je to na uzavřeném privátním okruhu nebo v Americe či Austrálii, kde na tom jezdí po své půdě, po poušti, v lese a nikdo je tam nehoní.“

 

Dochází k nějakým závodům s těmito elektromotorkami?

„V Česku v loňském roce probíhal první šampionát. Samozřejmě obsazenost byla nepodstatná, nicméně už máme prvního mistra republiky. Výsledek vyplývá spíš z toho, že se nesešlo dostatek jezdců. Tím nechci samozřejmě jeho výkon nějak snižovat, ale v zahraničí především v Anglii v Evropě a ve Spojených státech už šampionáty běží a je celá řada různých sérií, soutěží, závodů a mají už i třídy, podle toho jaké jsou výkony motocyklů, jaké typy motocyklů to jsou, jaké jsou věkové kategorie. Tam už to frčí. Tady v Česku je to ještě v plenkách.“

 

Zajímáte se o koupi elektromotorky? Pak se vydejte do prodejny Emotion Bikes. Před zakoupením si můžete vyzkoušet, zdali budou vyhovovat vašim jízdním požadavkům. 

 

 

Zdroj: Tývka.cz 

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.