Vyberte možnost Stránka

E-mail marketing není kobercová kampaň, chce personalizovat

E-mail marketing není kobercová kampaň, chce personalizovat

E-mail marketing je stále důležitým marketingovým nástrojem. První e-mailové služby se začaly mezi širokou veřejnost rozšiřovat v roce 1996 službou Hotmail. Samotný e-mail marketing je už ale starší než 40 let. První hromadný newsletter odeslal v roce 1978 čtyřem stovkám lidí Gary Thuerk. Díky tomu vydělal 13 milionů dolarů. Trendy v marketingu související s touto oblastí se ale s novými technologiemi mění. Více o tom už nám na e-commerce konferenci a veletrhu Reshoper řekla Markéta Danišová z firmy Smart Emailing

 

Markéta Danišová, Customer Service Team Lead SmartEmailing

„Jsme ryze česká firma, která poskytuje aplikaci pro email marketing. Na světě existuje spousta aplikací pro rozesílání emailových kampaní. My si zakládáme na vysoké doručitelnosti. V rámci českého trhu poskytujeme našim klientům zároveň prostor pro vzdělávání a učíme je, aby jim email marketing přinášel do jejich podnikání víc zákazníků, víc finančních prostředků a aby jim prostě sloužil.“

 

Jak se vyvíjí e-mail marketing?

„Vývoj email marketingu jde prudce dopředu stejně, jako se dnes vyvíjí spousta technologií, které máme k dispozici. Email marketing před pár lety, jak jsme jej chápali, bylo něco, co vám umožňovalo posílat kobercové kampaně. To znamená, že jste napsali email, odeslali jste ho na celou databázi a bylo hotovo. Dnešní doba, která nahrává personalizaci a učí nás dělat email marketing cíleně. To znamená, že nás nutí posílat emailové kampaně s obsahem, který lidi zajímá a posílat je tehdy, když emailové kampaně potřebují a chtějí. Právě proto jsme se Smart emailingem přišli na Reshoper s automatizací, což je funkcionalita, která umožní vytvářet personalizované scénáře. Jak jsem říkal, tak je následně posílat klientům v čase, který chtějí, s obsahem, který potřebují.“

 

Jdete cestou automatizace i s ohledem na chatboty?

„Touto cestou nejdeme. Nepracujeme na ní a nezavádíme ve Smart emailingu chatboty.“

 

E-mail není mrtev

Co byste doporučila e-shopům, kteří by chtěli využít váš email marketing?

„Rádi se s nimi setkáme, popovídáme si s nimi o tom, co pro ně můžeme udělat a co můžeme udělat pro to, aby jim email marketing přinesl do podnikání víc.“

 

Jaká je budoucnost e-mail marketingu?

Email rozhodně není mrtev. Email žije a bude žít dál. Je to nejoblíbenější komunikační prostředek a když se s ním naučíme zacházet správně, tak je to něco, co má významný podíl na obratech e-shopů.“

 

Marketéři by neměli zapomínat na jedno důležité pravidlo. Kvalitní e-mail marketing není postavený na kvantitě, odráží se ale od kvalitního obsahu. Při vytváření databáze kontaktů je tak nutné hledět na jejich kvalitu. Množství tak není důležité. 

 

Více informací z konference a veletrhu Reshoper se dozvíte níže: 

Reshoper se zaměřil na rozvoj e-shopů na základě dat

Heureka plánuje při vytvoření marketplace obrovskou expanzi

Zdroj: Tývka.cz

 

O autorovi

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.