„Dodáváme krabice plné psí radosti,“ říká co-founder projektu Dogsie Matyáš Dřevo

Česko je národem pejskařů. To si dobře uvědomovali zakladatelé projektu Dogsie Matyáš Dřevo a Tomáš Pokorný. Svoji lásku ke psům tak chtěli přetavit ve smysluplný projekt. Vznikl tak startup Dogsie, který skládá pro pejsky speciální balíčky a dělá jim radost. Část z výdělků navíc putuje do útulků nebo charitativním organizacím.

Matyáš Dřevo, Co-founder Dogsie

Jak jste přišli na nápad Dogsie?
„S Tomášem jsme se setkali na vysoké škole České zemědělské univerzitě (ČZU) a oba jsme si hned padli do oka s tím, že chceme něco dělat. Chtěli jsme dělat něco jiného, než sedět doma. Řekli jsme si, že půjdeme podnikat. Když jsme přemýšleli, v čem budeme podnikat, tak jsme se rozhodli, že oba máme psy a oba máme rádi psy. Takže jsme chtěli vymyslet nějaký byznys se psy. Přišli jsme na předplatné balíčky a nebylo nic těžkého vymyslet koncept.“

V čem ta myšlenka spočívá. Mohl byste nám představit core business vašeho podnikání?
„Je to naprosto jednoduché. V podstatě zprostředkováváme takovou službu, že vy potěšíte pejska a zároveň pomůžete pejskům bez domova atak dále. To znamená, že vám každý měsíc přijde domů krabice, která je plná psí radost. To znamená pamlsků a hraček, se kterými si pes užívá radost. Dvacet procent ze zisku pak posíláme na neziskové organizace, které se starají o psy v nouzi.“



S jakými neziskovými organizacemi spolupracujete?
„Od začátku jsou to dvě neziskové organizace. Jsou to Pes nejvěrnější přítel, pak jsou to Dočasky.cz. Oba dva spolky zprostředkovávají pro pejsky to, že je někde najdou nebo je vytáhnou z nějaké množírny, zainvestují lékařskou pomoc, veterinární péči a potom hledají nové domovy skrze dočasné péče.“

Je nějaká možnost pro další neziskové organizace spolupracovat s vaším projektem?
„Určitě, už se nám několik takových organizací ozývá a s naším růstem budeme hledat dalšího partnera. Říkali jsme si, že bychom se tentokrát specializovali třeba na nějakou pomoc s lidmi například nějaké canisterapie, kdy ten pejsek interaguje s člověkem a navzájem si pomáhají.“

Nesoustředíte se výhradně na psy, ale připravujete balíčky i pro kočky. V čem to spočívá a plánujete do budoucna rozšířit portfolio o další zvířata?
„Je to v podstatě to samé jako s pejsky. Přijde tak krabice, která je plná pamlsků a hraček – kočičí radosti. Rozhodli jsme se, že to budeme dělat výjimečně, konkrétně jednou ročně na Vánoce, aby i ty kočičky měly radost. Každopádně gro našeho podnikání jsou psi, protože jsme pejskaři, ačkoli oba máme i kočky, takže zatím neplánujeme rozšiřovat o další zvířátka. Zůstaneme čistě u psů a jednou ročně z kočiček.“

Zeptám se ještě na tu zahraniční expanzi. Říkal jste, že jste se dostali na Slovensko. Kam se plánujete rozšířit do budoucna?
„V tuto chvíli chceme hlavně zůstat v Česku. Chceme, aby všichni Češi poznali, jak dělat pejskovi radost. Nicméně Slovensko se nám otevřelo samo. Slováci se začali ozývat, takže jsme neváhali a začali jsme balíčky posílat i na Slovensko. Jestli se chceme nějakým směrem ubírat, tak to bude pravděpodobně Polsko, kde máme k Polákům také velmi blízko a mají také spoustu pejsků.“

Jaké byly vaše začátky. Vždy je problém najít zdroje peněz, jak jste se poprali s tímto problémem?
„Všechno jsme financovali z vlastních zdrojů. V podstatě se nám to velmi rychle rozjelo – v podstatě s velmi malými investicemi.“

Jste velice aktivní na Instagramu. Jak s ním konkrétně pracujete?
„Na Instagramu jsme vyrostli. Podchytili jsme jej v době, kdy lidi nevěděli, že je nějaký Instagram. Přišli jsme dřív, než byl kolem toho takový boom. V podstatě na něm ukazujeme psí radost, kterou pejsci opravdu mají, když jim přijde krabice a děláme to jednoduše. Nemáme žádné plány. Prostě tam přispíváme to, co nám přijde pod ruku. Je to přece jenom sociální síť. Takže by to mělo být nějaké autentické a toho se držíme a to nám funguje.“

Jak by se měli podnikatelé starat o svoje sociální sítě, máte nějakou radu?
„Rozhodně souhlasím, že sociální sítě jsou nejdůležitější, o co se starat. Rozhodně bych nepřemýšlel a začal bych. Velké množství lidí v okolí má problém se sociálními sítěmi. Přitom je to jen o vložení fotky nebo nějakého komentáře. Já radím, abyste dělali sociální sítě s lidskou tváří. Není třeba nic vymýšlet.“

Jak je to máte komplexně s marketingem? Máte nějakého člověka, který vám s ním pomáhá nebo si to děláte od začátku sami?
„Od začátku si to děláme sami, protože mně baví marketing a Tomáš sice dělá ve firmě jiné věci, ale marketing ho také baví. Takže jsme si spolu vždycky sedli, něco jsme vymysleli a začali jsme to realizovat. Tím jak rosteme, tak to začíná být samozřejmě těžší. Takže v současné chvíli máme agenturu na PPC kampaně, ale jinak se pořád snažíme držet marketing inhouse. Chceme komunikovat tu naši vizi to, co my dva chceme. Tím pádem marketing řešíme pod vlastními křídly.“

Teď jsme v inkubátoru Point One. Jak dlouho tu jste a co pro vás možnost být pod tímto inkubátorem znamená?
„Jsme tady, dejme tomu pět let, jsme tady v podstatě od začátku. Byli jsme zakládajícími členy, když jsme sem vstoupili s jiným projektem, který jsme záhy opustili kvůli Dogsie. A co nám to přináší. My jsme tu zároveň studovali ČZU, takže nám to přinášelo hlavně to, že jsme tady měli prostory. To znamená, byl jsme na přednášce, měl jsem hodinu a půl, takže jsem běžel sem, tady jsem hodinu a půl pracoval a pak jsem běžel na další přednášku. Zároveň je to ale velmi kreativní prostředí a je to zdroj setkávání se s dalšími mladými lidmi, kteří chtějí něco změnit, ať už ve světě nebo prostě chtějí nějakou svoji vášeň přenášet v podnikání a ukazovat ho dalším lidem. Takže pro mě je to hlavní, že tady máme skvělou komunitu.“

Co v tuto chvíli váš startup potřebuje. Sháníte investora nebo zaměstnance. Co vás v tuto chvíli tlačí?
„V tuto chvíli bych to nazval asi nějakým zlepšením organizace práce, protože práce přibývá, samozřejmě přibývají i zaměstnanci. Ale v podstatě se naučit s tím, co máme, co je potřeba udělat, co naopak potřeba udělat není. Neřekl bych, že nás úplně něco trápí, že bychom potřebovali investora nebo nějakou takovouto věc. Spíš je to o nějakým osobním rozvoji a delegaci práce atak dále.

V České republice se v podstatě roztrhl pytel s různými startupovými soutěžemi, jako jsou Vodafone Nápad roku, Women Startup Competition a různé další soutěže. Zúčastnili jste se jako Dogsie nějakého podobného eventu nebo říkal jste, že budete teď na Startup Festivalu, který pořádá xPORT. Máte i v minulosti zkušenosti s těmito událostmi?
„Hlavně, když jsme začínali, tak díky Point Onu kvůli inkubátoru jsme měli možnost se zúčastnit několika soutěží. Mám velkou radost, že jsme se zúčastnili třikrát a vždycky jsme vyhráli nějakou cenu publika, protože ten náš projekt je velmi líbiví, vypadá to hezky, hezky to děláme, je to o pejscích, Češi jsou národem pejskařů, takže jsme si vždycky odnesli cenu publika. To, co se nám povedlo asi úplně nejvíc, tak když jsme se zúčastnili programu americké ambasády pro začínající podnikatele, kde jsme po několika měsíčním kurzu a workshopech, bylo vyhlášení soutěže a skončili jsme na druhém nebo třetím místě, což byl na začátku našeho podnikání obrovský úspěch.“

Co byste doporučil začínajícím podnikatelům nebo startupistům v tom, aby dosáhli toho kýženého úspěchu?
„Rozhodně bych začal, protože nejtěžší je začít. Takže začít, neotálet a pustit se do něčeho, co vás baví, protože pokud budou lidi dělat něco, co je nebaví, tak by je to mohlo velmi rychle omrzet, ale i když jsou nějaké chvíle, kdy se nedaří tolik, tak jdete pořád za tím, co chcete a to se vyplatí.“

Líbí se vám tento startup? Pak navštivte stránky www.dogsie.cz nebo se mrkněte na jejich Instagram. Ten vám zaručeně zpříjemní podzimní sychravé dny.

 

Zdroj: Tývka.cz

Komentáře