Do Česka přichází služba IT mikropomoci

Podle průzkumu společnosti Marwin.help, lidem s problémy v používání počítače, tabletu nebo mobilu často radí známí (až ve 43 % případů) nebo členové domácnosti (42 %). Bezmála 80 % uživatelů zároveň přiznalo, že se s žádostí o pomoc občas nemá na koho obrátit. Prakticky stejně velká část z nich by pak uvítala službu, která by jim s každodenními problémy napříč zařízeními dokázala poradit po telefonu nebo online. Do Česka nyní přichází nová služba „IT mikropomoci“, která bude s uživateli řešit každodenní problémy s technologiemi, i ty nejmenší.


Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) mají čtyři pětiny českých domácností přístup k počítači.

Až 82 % z nich má připojení k internetu. S šířením technologií stoupají i nároky na uživatele a jejich znalosti. Kromě seniorů už běžně potřebují pomoc lidé všech věkových kategorií. Říct si o radu s nastavením zařízení nebo s jeho každodenním používáním se ale stále řada lidí zdráhá.

Lidé používají technologie čím dál více, proto roste i poptávka po IT pomoci.

„Znalost technologií často považujeme za samozřejmost. Jejich neustálý vývoj je ale mnohdy dělá komplikovanějšími – každý z nás tak téměř denně řeší nějakou věc, se kterou si neví rady,“ říká zakladatel služby Marwin.help Marcel Kasanický.

Firma Marwin.help se zaměřuje na online pomoc s technologiemi prostřednictvím chatu, telefonátů, sdílení obrazovky i augmentované neboli rozšířené reality.

Technologie jako samozřejmost

Mít počítač a internet je i v českých domácnostech samozřejmostí. Podle ČSÚ se do online prostředí přesouvá také řada každodenních aktivit – například až 73 % majitelů mobilních telefonů na nich vyřizuje většinu svého bankovnictví. Až 57 % jich pak preferuje nákupy online namísto v kamenných obchodech.

Běžné uživatelské problémy zdaleka neřeší jen nejstarší generace. S prací na počítači nebo jiném zařízení mívají občas problém všichni, dokonce i lidé uživatelsky zkušení, ti si ovšem o pomoc často říct nechtějí, protože jsou přesvědčení, že jde o jejich osobní nedostatky.

„Zejména mladí lidé mají často pocit, že požádat o radu s používáním Excelu nebo připojením k wifi je ostuda. Nechat si poradit ale ve finále znamená nejen lépe pochopit problém, ale především je to mnohem rychlejší než zdlouhavé hledání řešení na internetu, nebo opravy metodou pokus-omyl,“ vysvětluje Kasanický.

Také by vás mohlo zajímat:

Pandemie zvýšila počet hráčů videoher nad 35 let

Zdroj: Dark Side

Komentáře