CzechInvest Startup Challenge ovládl startup 24 Vision

CzechInvest Startup Challenge ovládl 3. prosince 2020 startup 24 Vision. Ten za pomoci neuronových sítí a umělé inteligence umí odhalit i ty nejskrytější vady vyrobených produktů. Vzhledem k současné epidemiologické situaci se událost uskutečnila online.


V současné době se zaměřuje zejména na automobilový průmysl, do budoucna uvažuje také o potravinovém průmyslu, zdravotnictví nebo spotřební elektronice. Nástroj se dá uplatnit prakticky všude, kde je zapotřebí eliminovat lidské chyby.

Jedinečnost produktu spočívá v tom, že dokáže provést komplexní kontrolu kvality dříve, než výrobek opustí výrobní linku. To zároveň představuje obrovskou výhodu oproti konkurenci, která se zpravidla zaměřuje na jednotlivé závady.

„Umíme naučit stroj, aby byl tím nejlepším kontrolorem kvality ve firmě a zkontroloval celý produkt do A do Z než sjede z výrobní linky. Představte si, že například Hyundai má několik tisíc typů sedaček jen pro jeden typ automobilu. Speciální požadavky každého zákazníka na míru pak nejčastěji kontroluje člověk. Jenže ten má míru úspěšnosti při kontrole mezi 60 a 80 procenty. Naše zařízení přes 99 procent. Umí se s použitím rentgenu, infra nebo termální kamery podívat i dovnitř produktu. Znamená to nejen úsporu ve výrobě, ale také větší spokojenost na straně zákazníka,“ říká spoluzakladatel startupu 24 Vision Martin Cviček.

Pokus o proniknutí na zahraniční trhy

Firma 24 Vision je na trhu zhruba rok, za tu dobu už ale úspěšně spolupracovala se společnostmi Hyundai Mobis a Hyundai Transys. Pilotní projekty běží aktuálně také ve více než třiceti dalších firmách, například ve Škoda Auto, Faurecia nebo Witte.

Vedle toho se jí už nyní daří přes tyto zákazníky proniknout na zahraniční trhy, především do Německa a Španělska. Potenciální zákazníky má však prakticky po celém světě a hlavně tam, kde je rozvinutý automobilový průmysl.

V lednu 2020 se s podporou CzechInvestu firma vydala na technologickou konferenci CES Las Vegas.

CES byl důležitý z hlediska navázání kontaktů

„Bylo to pro nás strategické hlavně z hlediska navázání kontaktů po celém světě a zmapování amerického trhu. Zmínil bych také mentoring, který spočívá v přípravě na jednotlivé konference – jak si nachystat video nebo jak zaujmout prezentací. S mentory CzechInvestu jsme pracovali i na strategii prodeje a na základě konkrétních rad jsme přepracovali naši původní vizi,“ vysvětluje Cviček a doplňuje:

„Vítězství v soutěži CzechInvest Startup Challenge je pro firmu důležité zejména z hlediska marketingu a nabytí zákazníkovy důvěry,“ říká Cviček.

Ekologický startup na druhém místě

Na druhém místě se umístil ekologický startup Ullmanna vyvíjející chytrý stroj na plení, který dokáže zvýšit produkci bio potravin využitím robotiky a umělé inteligence. Bio farmářům umožňuje pěstovat plodiny na větší rozloze bez navýšení ruční práce a tradičním zemědělcům pomáhá snížit množství používaných pesticidů.

„Náš chytrý plečkovací stroj likviduje plevel už v zárodku, a ne když se objeví na povrchu, zároveň rozpozná pěstovanou plodinu. Zemědělcům umožňuje snížit množství používané chemie až o 40 procent a biopěstitelům výrazně rozšířit produkci bez navýšení manuální práce. Za jednu hodinu zvládne na poli tolik práce, co šedesát lidí. Je určen pro ty, kteří chtějí pěstovat ekologicky, levně a na velkých výměrách polí,“ přibližuje produkt firmy její zakladatel Martin Ullmann.

V současnosti startup produkt testuje se zemědělci v Česku, Rakousku, Polsku a na Slovensku na polích s cukrovou řepou, v budoucnu chce přidávat i další plodiny, například saláty a dýně.

Na třetím místě pohádková aplikace

Třetí místo soutěže agentury CzechInvest obsadil startup Readmio se svojí pohádkovou aplikací, která při předčítání dětem vydává hudební a zvukový doprovod. Jejím cílem je to, aby rodiny opět trávily co nejvíce času spolu.

„Dnešní rodiče nemají tolik času číst dětem pravidelně a my jim chceme pomoci. Pokud si stáhnou naši aplikaci, mohou aktuálně vybírat z více než sta pohádek. A seznam neustále rozšiřujeme. Aplikace reaguje na jejich hlas a vydává zvuky, které dokreslují celý příběh, takže z předčítání dělá opravdový zážitek,“ popisuje fungování Readmio její ředitel Ilya Novodvorskiy.

Za dobu, co projekt se svým týmem v Česku a na Slovensku letos v létě spustil, si aplikaci stáhlo více než 65 tisíc uživatelů. To vše s minimálními náklady na marketing.

„Přirozeně chceme povědomí o naší značce dále rozšiřovat. Pomáhá nám s tím také mentoring a poradenství od CzechInvestu, kde se soustředíme zejména na sales a marketing. V příštím roce plánujeme využít ale i právní poradenství. Účast v soutěži je pro nás otázkou prestiže, respektu a skvělou příležitostí, jak o sobě dát světu vědět,” uzavírá Novodvorskiy.

Cena diváků pro Dronetag

Cenu diváků ve facebookovém hlasování získala firma Dronetag vytvářející bezpečný svět dronů.

Všichni finalisté, tedy Dronetag, Flowerchecker, Pointee, Readmio, Spacemanic, Ullmanna, VisionCraft, Promethist.AI, Vím o všem a 24 Vision, se představili divákům i odborné porotě složené ze zástupců CzechInvestu, soutěže Startup World Cup & Summit, společností Twisto a Zásilkovna ve formě krátkého tříminutového pitche, následně ve dvou minutách odpovídali na dotazy poroty.

Ta hodnotila produkt / službu mimo jiné z pohledu inovativnosti, potenciál růstu, existence reálného problému, který firma řeší, byznys plánu a vystoupení prezentujícího. Zástupci deseti finalistů se do užšího výběru dostali z téměř osmdesáti startupů, které v letošním roce prošly programy CzechInvestu.

Globální ambice startupů jsou samozřejmostí

„U startupů téměř automaticky počítáme s tím, že mají globální ambice. V letošním roce jsme přirozeně museli naše programy trošku upravit, především ty, které se specializují na zahraniční expanzi. Máme ale i projekt CzechStarter zaměřený na mentoring a poradenské služby, v jehož rámci naši mentoři radí, jak vypadá krizový management, jak postavit byznys plán a jak ho upravit podle neočekávaných změn tak, aby to pro firmu bylo stále rentabilní a aby startupisté využili příležitost ve svůj prospěch. Většina startupů, které se představily ve finále soutěže, čerpala právě služby tohoto programu,” říká generální ředitel CzechInvestu Patrik Reichl.

Partnery letošního ročníku CzechInvest Startup Challenge byly Startup World Cup & Summit, StartupJobs a Zásilkovna. Hlavním mediálním partnerem byl CzechCrunch, mediálními partnery pak Roklen24, Tyinternety.cz a CzechStartups.org.

Také by vás mohlo zajímat:

Kniha Václava Šolce odkrývá zmizelé mlýny na Kněžmostce

Zdroj: CzechInvest

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.