České e-shopy jsou oproti V4 napřed, mobile first pokulhává

České e-shopy jsou oproti zemím V4 napřed. Na konferenci a veletrhu Reshoper nám to řekl Jiří Guňka z firmy Bidding Fox. Jde o společnost, která nabízí biddingový automat postavený na platformě Mergado. Ten zprostředkovává efektivnější nabízení inzerce na různých nákupních portálech a srovnávačích cen. Ptali jsme se ale i na trendy nebo konkurenční výhodu českých e-shopů oproti těm zahraničním. 

 

Jiří Guňka, product owner Bidding Fox 

„Děláme nástroj, který je dostupný široké veřejnosti e-shopů a pomáhá jim s automatizováním a nastavováním cen za proklik na české a slovenské Heurece, na Zboží.cz. Nově se zaměřuje i na hlídání cen konkurence.“

 

Jaké jsou trendy ve vaší oblasti?

„Myslím si, že je to právě automatizace a oproštění lidí od toho, aby nemuseli dělat strojovou činnost. V uvozovkách jde o ten monkey business a naopak delegování na stroje a ušetření času, který následně mohou věnovat plánování a strategiím jako takovým.“

 

O co se zajímají v poslední době zákazníci?

„Je to různé na základě úrovně e-shopů, jestli je to třeba e-shop, který začíná nebo jestli je to někdo z top hráčů v segmentu. Pokud jde o lidi z agentur, tak ti ví, co mají dělat a co chtějí. Takže je to různé a není na to jednotný pohled.“

 

České e-shopy se snaží chytat trendy ze zahraničí

Když analyzujete firmy, kdy je prostor pro zlepšení?

„Myslím si, že je to získávání informací a povědomí o tom, jak to celé funguje a pak práce nástroje, kterými to mohou zařídit a navíc, aby je to nestálo moc času.“

 

Pokud bych se chtěl stát vašim zákazníkem, tak co po mně budete chtít? Jak bude vypadat spolupráce?

„Spolupráce vypadá tak, že si to na webu zapnete tak, jako si na v telefonu instalujete aplikace buď přes AppStore nebo Store od Google. My s vámi osobní kontakt nemáme. Pouze v okamžiku, kdy byste potřeboval nějakou technickou radu a podobně. Máme nástroj a neděláme k tomu službu. Zapnete si to, řeknete automatu, co má dělat, aby věděl, jak se má chovat a potom se jednou za čas přijdete podívat, jestli to funguje tak, jak chcete. Případně si necháváte generovat nějaké reporty. To už záleží na tom, jaké jsou vaše požadavky.“

 

Jak vnímáte rozdíl mezi českými e-shopy oproti těm sousední ze zemí Visegrádské čtyřky (V4)?

„V České republice je to hodně napřed. Myslím si, že těžíme z toho, že tady je náročný zákazník jak z pohledu koncového, tak i z těch e-shopů. Už ví, co by měli chtít. Snaží se chytat trendy ze zahraničí a ten Visegrád je o něco slabší. Někde jsou ale silnější v mobilech. Nejsou tak tolik zvyklí nakupovat přes PC, ale rovnou najeli na mobilní platformu. V ČR se o tom už několik let mluví, ale postupně to e-shopy realizují a začíná to být standard.“

 

Více informací o konferenci a veletrhu Reshoper se dozvíte níže: 

Reshoper se zaměřil na rozvoj e-shopů na základě dat

ČR je gigantem v e-shopech, pomáhá jim konference Reshoper

E-mail marketing není kobercová kampaň, chce personalizovat

 

 

Zdroj: Tývka.cz 

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.