Čistota pracovního prostředí vytváří kvalitní značku

Čistota pracovního prostředí je základním faktorem pro budování brandu firmy. Pokud chcete své podnikání posunout na vyšší level, pak tuto oblast není záhodno podceňovat. V rámci aplikování nových změn se společnosti většinou zaměřují na rozvoj prodejních kanálů, marketing, inovace a aktivity, které vedou k přímému zisku. Čistota a kvalita pracovního prostředí je faktor, jenž se odráží o úspěšnosti firem. Je totiž jejich vizitkou a to nejen k zákazníkům, ale i vlastním záměstnancům, kteří mohou šířit do veřejnosti jejich pracovní podmínky.

 

Čistota je jedním z marketingových kanálů

V byznysu platí spíše racionální argumenty, ale často si neuvědomujeme, o kolika věcech rozhoduje první dojem. Pokud přijde potenciální klient na jednání do firmy, kde vidí prach na stolech, nevynesené koše, otlučený nábytek, zřejmě ho to nepřesvědčí, že o jeho zakázku se takováto společnost pečlivě postará.

Zanedbaný úklid ve firmě ale nekazí značku jen navenek, špatně působí i na vlastní zaměstnance. Vzhledem k tomu, že většina z nich tráví na pracovišti více než 8 hodin denně, je pro ně vlastně druhým domovem. A i když si to mnozí nepřipouští, pokud je irituje nepořádek, jsou podrážděnější, méně soustředění, a tedy i méně produktivní.

Navíc zaměstnanci jsou v současné době pro každou firmu těmi, kdo značku zastupuje, vlastně jedním z marketingových kanálů. Pokud se tedy vyjadřují o svém pracovišti pochvalně, přispívá to k budování dobrého jména firmy.

 

Co má být hygienické, musí být nejdříve čisté

Pandemie covid-19 změnila pohled na čistotu pracovního prostředí, lidé ji začali vnímat mnohem kritičtěji. Nedávný průzkum společnosti Kärcher ukázal, že více než třetina (36 %) zaměstnavatelů nyní klade mnohem větší důraz na hygienu a čistotu pracoviště, dalších 32 % firem se na vylepšení situace v této oblasti také více zaměřuje.

Kvalita řešení úklidu pro mnoho firem získala nyní na důležitosti. Do období pandemie některé firmy na pečlivém úklidu a hygieně na pracovišti cíleně šetřily nebo jenom nevěnovaly tomuto problému dostatečnou pozornost a péči. To se nyní u mnoha firem zásadně změnilo,“ říká Radek Škrabal z SSI Group.

„Častými chybami některých firem byl nejenom cíl na čistotě a hygieně šetřit, ale také neznalost této problematiky. Známe případy, kdy na úklidu prvoplánově nešetřili, ale volili nevhodné pracovní postupy, technologie či neprofesionální úklidové firmy,“ dodává Lukáš Rom ze společnosti Kärcher.

„Pandemie některým otevřela oči a začali se více zajímat, proč mnoho let setrvačně používané formy úklidu nefungují a objevují nové formy čištění prostor, jako je například čištění horkou párou, které odstraní průmyslové nečistoty a umí zlikvidovat většinu běžných bakterií a obalených virů. Stejně tak zjišťují, že vše nevyřeší jenom desinfekční prostředky. Desinfekce bez předchozího vyčištění povrchů není účinná ani z poloviny,“ říká Rom.

 

Pracoviště „zašpiní“ i nadměrný ruch

K čistotě prostředí svým způsobem patří i akustická pohoda – minimálně v tom, že v klidném prostředí se pracuje lépe. Hluk na pracovišti výrazně vyčerpává duševní energii, zejména pokud nepracujeme manuálně. Fakt, že negativně ovlivňuje produktivitu práce, pravděpodobně nepřekvapí zejména ty, kteří pracují v otevřených kancelářích.

Průzkum společnosti Biamp ukázal, že téměř 30 % pracovníků v kanceláři je rozptylováno komunikací spolupracovníků. Stačí jeden hlučný kolega, který neustále vytrhuje ze soustředění své okolí. To, aby se člověk po takovémto vyrušení začal znovu plně soustředit, trvá řádově desítku minut.

„I v otevřených prostorách nebo tam, kde se pohybuje větší množství lidí, je možné za pomoci technologií vybudovat klidnější prostředí nebo akusticky odstíněné klidové zóny. To umí technologie Sound Masking, která vytváří stálou avšak nenápadnou zvukovou kulisu podobnou šumění vody, která překryje rušivé vlivy a přispěje k akustické pohodě. Využívá se zejména ke zklidnění open space kancelářských prostor nebo v bankách, hotelových halách či na letištích, kde lze díky ní vytvořit diskrétní zóny,“ říká Michal Černý ze společnosti Audiopro.

Také by vás mohlo zajímat:

Pekat Vision a jeho AI průmyslová vizuální kontrola kvality

Češi se zaměřují na místní komunitu, přichází desetiletí domova

 

Zdroj: Aspen

Komentáře