„Chceme, aby lidé rozdávali dárky, které se hodí ostatním,“ říká zakladatel startupu Tomikup.cz

Startup Tomikup.cz stojí za aplikací chytrého wishlistu. Tato služba nalezne uplatnění především o Vánocích nebo když potřebujete prostě někoho obdarovat. Může to být skvělý nástroj pro lidi, kteří vždy tápou nad tím, co mají svým blízkým pořídit. Zakladatele tohoto projektu Tomikup.cz Daniel Fajmon. 

 

Daniel Fajmon, founder Tomikup.cz 

„Je to takový způsob, jak v dnešní době napsat dopis Ježíškovi. No, kde vznikl samozřejmě tady, protože se mi nelíbilo, že jsem před Vánocemi vždy přemýšlel nad tím, co bych ještě tak koupil. Člověk bloudil po supermarketu a věděl, že ještě něco musí koupit i babičce. I když mě nic nenapadlo, tak jsem vzal něco sladkého, i když jsem věděl, že má cukrovku. Říkal jsem si, že by to šlo udělat lépe. Proto jsem si udělal tuto aplikaci, kterou jsme povýšili někam jinam. Ta funguje tak, že si přes rok člověk zapisuje své nápady pro dárky ať už pro sebe nebo pro své blízké.

Kdo je váš zákazník?

„Naši zákazníci jsou vlastně všichni. Já to ukážu na sobě. Například se podívám těsně před Vánocemi. U mě je to normální kolem 20. prosince. Říkám si, že by bylo na čase koupit dárky. Rozkliknu si tak všechny své členy rodiny. Rozkliknu třeba manželku a tam vidím své nápady na dárky, které jsem si pro ni vymyslel. Ty jsou většinou hloupé, takže sjedu trochu níž a tam vidím nápady na dárky, které mi tam přímo vložila. Co se jí líbilo někde v e-shopu nebo kdekoli. Já si z toho vyberu to, co mi přijde nejlepší, zarezervuji to, takže to nekoupí nikdo jiný, ale ona tu rezervaci nevidí. Nedostane tak nic dvakrát a zároveň nepřijde o překvapení. Zarezervuji ten dárek, nakoupím, ušetřil jsem čas s tím vybírání a ušetřil jsem peníze, protože nekupují hlouposti.“

Jak je váš projekt vnímaný veřejností a jakou má podle vás perspektivu?

„Je to tak, pokud jsou lidi pragmatičtí, tak to milují. Docela hodně to využívají maminky malých dětí. Napíší tam například Eliščiny první Vánoce a vytvoří seznam dárků, které rozešlou babičkám a členům rodiny, které si z toho vyberou dárky, které doma maminka ještě nemá. Takže pro dítě nedostanou nic, co opravdu nepotřebují a zároveň jsou to dárky, které se budou líbit i tomu dítěti i těm rodičům. Když má někdo argument proti, tak říká, že chce, aby tam bylo to překvapení. Většina lidí dává ale překvapení, na které se ve finále práší rok a člověk to nakonec pošle dál nebo to vyhodí. Naším cílem je, aby se dávaly dárky, které si člověk přeje nebo které se mu hodí.“

 

Tomikup.cz

Tomikup.cz podporuje dětské domovy

Podporujete přes vaši platformu nějaké prospěšné činnosti?

„Přes Tomikup podporujeme dětské domovy. Tímto i apeluji, že jakýkoli dětský domov se k nám může přihlásit, vytvoří si svůj seznam přání a mají tam například, že ‚Anežka odchází z dětského domova a přeje si sadu nádobí, Eliška to a to‘. Vytvoří si tak seznam přání, které my sdílíme na webu a kdokoli, co chce, si to přání na webu zarezervuje a pošle to přímo do toho dětského domova. Loni jsme tímto způsobem splnili, myslím, že 400 dětských přání, což je docela fajn. Ukazuje to jenom skutečnost, jak je důležité říct si o to, co skutečně potřebuji a dostat to na tu správnou adresu.“

Jaká je budoucnost vašeho produktu?

„V současné době dáváme hodně důraz na Tomikup tlačítko. Toto tlačítko si může jakýkoli e-shop vložit na svůj web, aniž by musel nějak programovat. Je to otázka pěti minut. Strašně s tím usnadní svým návštěvníkům tvorbu wishlistu. Když uživatel přijde na e-shop, tak si strašně jednoduše přidá tento produkt mezi svá přání nebo jej uloží jako nápad na dárek pro někoho z blízkých. Děláme to, že před narozeninami, před svátkem přátelům uživatele napíšeme – ‚hale Pepa bude mít narozeniny, podívej se, co by si přál, přeje si něco z tohoto e-shopu‘. Takže majitel e-shopu vydělal na tom, že se to dostalo k dalším lidem, kteří chtějí zrovna něco Pepovi kupovat. Stejně tak toto tlačítko využívají uživatele koncoví, kteří si to nainstalují jako rozšíření pro prohlížeč. Když si to nainstalujete pro prohlížeč, tak v jakémkoli e-shopu vidím toto tlačítko a mohu si přidávat snadno do svých wishlistů jakýkoli produkt.“

Plánujete zapojit do budoucna do vaší aplikace i umělou inteligenci?

„Do budoucna plánujeme to, že se budeme o našich uživatelích trochu více učit. Ať už z toho, co nám o sobě sami řekli nebo, co nám o nich řekli jejich přátelé nebo z toho, co si vyloženě přejí. Dozvíme se tak, jestli to jsou spíš sportovci nebo jestli mají spíš knihy či alkohol. Podle toho můžeme ať už jim nebo jejich přátelům radit tipy na dárky, které jsou relevantní a které jim pomohou s nákupem. Takže tam bude ještě větší moment překvapení. Já se pak v praxi podívám na manželku, vidím své nápady pro ni, vidím, co ona si přeje a pod tím vidím Tomikup doporučuje a tam budou ty nejlepší tipy na dárky.“

 

Chcete si usnadnit každoroční výběr dárků? Pak se podívejte na internetové stránky www.tomikup.cz. Třeba vám právě tento zajímavý projekt ušetří hodiny vybírání. 

 

Zdroj: Tývka.cz

Komentáře

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.