Vyberte možnost Stránka

Byznys a kroky k jeho nastartování v nejisté době

Byznys a kroky k jeho nastartování v nejisté době

Byznys se musí vypořádat s několika týdenní nucenou odstávkou. Z tohoto pohledu se většina firem pokouší v co možná nejrychlejším možném termínu restartovat podnikání. Koronavirová pandemie změnila na trhu podmínky. To si žádá více než jen návrat k normálu. Změnily se společenské hodnoty a kulturní normy. To vyžaduje i změnu ekonomických aktivit. Více rad přináší společnost Accenture.

 

„Vedení firem nyní potřebuje rychle reagovat na aktuální situaci, ale jde i o příležitost udělat první kroky na cestě k širší transformaci,“ říká Radek Dráb, který vede Accenture Interactive v České republice a regionu střední Evropy.

„Je třeba zvážit, kde posílit své kompetence nejdříve – zaměřit se na digitalizaci, analýzu dat, přechod do cloudu, variabilní strukturu nákladů, agilní provoz, automatizaci, posílení pozice v oblastech e-commerce a bezpečnosti,“ dodal Dráb.

Firmy by pak podle společnosti Accenture měly při obnově své činnosti postupovat podle pěti následujícíh bodů.

1. Boj proti lidské úzkosti

Přes 64 % zaměstnanců podle průzkumu Accenture v současné době čelí úzkosti. Z toho důvodu je zapotřebí komunikovat se zaměstnanci včas, často a s empatií. Důležité je aktivní vyhledávání zpětné vazby od zaměstnanců. Je vhodné se zaměřit nejen na podporu zaměstnanců, ale i jejich rodin.

 

2. Funkční a bezpečné pracovní prostředí

Je třeba přehodnotit řešení pracovního prostoru a přeformulovat potřebyomezit fyzický kontakt a umožnit pružnější využití prostor. Oddělit klíčové pracovníky, kteří musí být fyzicky přítomní od těch, kteří mohou pracovat na dálku. Například 49 % lidí, kteří nikdy nepracovali z domova, má nyní v úmyslu to dělat častěji.

Proto je nezbytné nastavit procesy tak, aby šlo efektivně pracovat z domova, připravit vedoucí pracovníky na řízení hybridních virtuálních a fyzických týmů a rozšířit technologickou podporu.

 

3. Návrat ve fázích

Vytvořte plán pro návrat do normálu v postupných krocích tak, abyste mohli reagovat na nepředvídatelné události. Využijte této příležitosti k redefinování procesů a k vytvoření agilního provozního modelu. Ten umožní rychle přejít ke vzdálené pracovní síle v reakci na dynamické tržní podmínky.

 

4. Pružná struktura nákladů

Po fázi rychlého snižování nákladů se zaměřte na vybudování pružného přístupu k řízení nákladů, a přejděte od ochrany prostředků k dlouhodobým investicím.

Vytvořte pružný systém kontroly nákladů a investujte do analýzy dat pro úpravu struktury nákladů a řízení likvidity. Zvažte využití podpůrných vládních programů, které by mohly mít dopad na dlouhodobou likviditu nebo konkurenceschopnost.

 

5. Připravte se na budoucnost

Naslouchejte svým zákazníkům a rychle reagujte na jejich potřeby. Investujte do umělé inteligence a dalších nástrojů pro řízení interakce se zákazníky a analýzu jejich chování. Využijte možností cloudu pro škálování technologií, podporujte inovace s využitím dat a aplikací.

Připravte se na řízení rizik spojených s velkými výkyvy pracovních sil – systémy musí být široce dostupné, ale zároveň bezpečné, hledejte slabiny dodavatelského řetězce, identifikujte bezpečnostní hrozby v těchto nových podmínkách.

 

Také by vás mohlo zajímat:

Kosmický inkubátor ESA BIC nabral za čtyři roky 25 startupů

Digitální eventy v AJ otevírají trhy, ale zvyšují náklady

 

Zdroj: Accenture

O autorovi