Vyberte možnost Stránka

Biano řeší hodnocením problém prodeje nábytku naslepo

Biano řeší hodnocením problém prodeje nábytku naslepo

Lidé nechtějí nakupovat nábytek naslepo. Zákazníkům tak pomáhají tisíce ověřených hodnocení na Bianu. Vyzkoušet a vrátit, to je strategie, na kterou spoléhají zákazníci například při online nákupu módy nebo elektroniky. Při výběru nábytku ale častěji upřednostňují napřed zboží vidět na vlastní oči a vyzkoušet si ho. Překonat nedůvěru některých zákazníků k online nákupům nábytku chce Biano pomocí nového hodnocení Biano Star.


Uživatelům nově s výběrem produktů i spolehlivého eshopu pomáhá už přes 12 000 hodnocení ověřených zákazníků a autentické fotky.

Jak si vybrat nábytek, když si ho nemůžu prohlédnout osobně? Jak si ověřit, že eshop, který ho prodává, je spolehlivý? To jsou problémy, které i kvůli pandemii začalo řešit více a více zákazníků.

„Na základě zpětné vazby od uživatelů vidíme dlouhodobou poptávku po zkušenostech ostatních zákazníků se samotnými eshopy i produkty. U nábytku o to více hraje roli vizuální stránka,“ říká Solutions Manager Paulína Palíková, jejíž tým je zodpovědný za projekt Biano Star.

Dotazník Biano Star zákazníkovi umožňuje vyjádřit se, jak byl spokojený s komunikací eshopu, s dopravou nebo poměrem ceny a kvality.

„Chceme být nezávislá strana mezi zákazníkem a eshopem při nákupu nábytku,“ uvádí CEO Biana Michal Zelinka.

Pětihvězdičkové hodnocení

Zakoupené produkty může zákazník ohodnotit maximálně pěti hvězdičkami. Kromě toho má možnost přidat komentář a fotografii produktu v autentickém prostředí.

„Právě recenze podpořené fotografiemi mají největší dopad na rozhodování uživatelů u nákupu, a to hlavně v home&deco segmentu,“ uvádí Palíková. Meziměsíčně přitom roste počet recenzí doplněných fotkami o 40%. Fotorecenze si zatím nejvíc oblíbili uživatelé na Slovensku, kde je největší poměr fotografií k produktům.

Daty proti obavám eshopů. Většina produktů má pozitivní recenze

Díky uživatelským dotazníkům za 3 měsíce na Bianu přibylo přes 12 000 ověřených hodnocení eshopů a nábytku či doplňků do domácnosti. Každý měsíc přibude čtyřikrát více hodnocení.

Většina produktů má pozitivní hodnocení

Eshopy se často obávají negativních recenzí, statistika ale ukazuje pravý opak. 78 % produktů má pozitivní hodnocení, většina získala téměř plný počet hvězdiček.

„Těší nás, že zákazníci jsou v hodnoceních konstruktivní a pomáhají tak ostatním při rozhodování o nákupu,“ dodává Zelinka.

Lidé spoléhají na názory ostatních, eshopům recenze zvyšují prodeje

Význam uživatelských recenzí potvrzuje i nedávná studie Google „Decoding decisions: Making sense of the messy middle“. Z té vyplývá, že zákazníci mají při rozhodování v nejistých situacích tendenci napodobovat chování a volby ostatních. [1] Recenze a doporučení jim slouží jako zkratka pro vlastní rozhodnutí. Přitom hodnocení mají na zákazníky i nevědomý efekt – zmíněná studie zaznamenala, že lidé častěji klikají právě na položky doplněné o hodnocení, například ve formě hvězdiček.

Lidé se vyhýbají obchodům bez hodnocení

I podle jiných e-commerce statistik [2] nákupní chování 9 z 10 zákazníků ovlivňují uživatelská hodnocení a recenze. Navíc 62 % online uživatelů uvádí, že se vyhýbají nákupům u obchodů, které hodnocení nemají.

85 % jich potom důvěřuje online recenzím na stejné úrovni jako osobnímu doporučení [3]. Díky tomu konverze u produktů s recenzemi můžou narůst až o 350 % [4].

Prvních 12 000 ověřených hodnocení posouvá produkty eshopů na vyšší příčky ve vyhledávači.

Díky Biano došlo ke zvýšení konverzního poměru

Pozitivní efekt uživatelských recenzí se potvrzuje i v případě eshopů s nábytkem a dekoracemi. „U některých produktů se díky hodnocení Biano Star zvýšil konverzní poměr o 25 %,“ uvádí Palíková.

Hodnocení jsou pro eshopy jednoduchým řešením, jak v katalogu vyhledávače přilákat pozornost na své produkty. Zpětnou vazbu na své služby přes Biano sbírá zatím přes 100 eshopů.

Jejich produkty s hodnocením se automaticky posouvají v katalogu nahoru. Doplněk je navíc pro všechny registrované partnery zdarma, a to ve všech 7 zemích, kde nyní Biano působí. Zákazníkům pomůže v orientaci také odznak spolehlivosti umístěný v patičce eshopu, který uvádí jeho celkové hodnocení.

Zdroje:

[1] Google. Decoding decisions: Making sense of the messy middle https://www.thinkwithgoogle.com/_qs/documents/9998/Decoding_Decisions_The_Messy_Middle_of_Purchase_Behavior.pdf

[2] Trustpilot. The critical role of reviews in Internet trust https://business.trustpilot.com/guides-reports/build-trusted-brand/the-critical-role-of-reviews-in-internet-trust#downloadreport

[3] Brightlocal. Local Consumer Review Survey 2020 https://www.brightlocal.com/research/local-consumer-review-survey/

[4] Bazaarvoice. Shopper Experience Index https://www.bazaarvoice.com/wp-content/themes/bazaarvoice/_sei-2019/static/downloads/BV19-SEI-Main-NA-Final.pdf

Také by vás mohlo zajímat:

Swap neboli výměna roste na popularitě

Zdroj: Biano

O autorovi