Vyberte možnost Stránka

Audi zařídila na Světovém ekonomickém fóru přepravu s ekologickou flotilou

Audi zařídila na Světovém ekonomickém fóru přepravu s ekologickou flotilou

Automobilka Audi připravila pro Světové ekonomické fórum, které se pořádá každoročně ve švýcarském Davosu společně s mobilními dobíjecími kontejnery 100 elektrifikovaných modelů. Ti se staraly po celou dobu konference o pohodlný převoz hostů. Výrobce automobilů přitom sliboval, že zajistil dopravu s téměř neutrální bilancí emisí CO2. To k této události mimořádně sedí, protože se zde řešilo především životní prostředí.

 

Kromě elektromobilů Audi e-tron se v ulicích Davosu proháněla i vlajková loď Audi A8 v hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení.

Audi sestavilo dohromady tři nabíjecí kontejnery. Každý z nich skládají čtyři použité akumulátorové systémy modelu Audi e-tron. Celkový nabíjecí výkon 700 kW je rozdělován mezi tři nabíjecí stojany s výkonem 150 kW. Celková kapacita nabíjecích kontejnerů dosahuje 1,0 MWh.

Audi na tomto projektu spolupracuje se švýcarskou technologickou firmou ABB. Inovativní řešení ma podle Audi minimalizovat zatížení lokální elektrické sítě v obdobích nejvyšší spotřeby.

Další zajímavostí je skutečnost, že sto procent elektrické energie pro tři mobilní nabíjecí kontejnery dodávala davoská vodní elektrárna.

 

Testování a využití mobilních nabíjecích kontejnerů

Společnost Audi dále uvádí, že své nabíjecí kontejnery testuje i během závodů Hahnenkamm ve sjezdovém lyžování 24. ledna.

Součástí nabíjecí soustavy jsou místo kompletních sad akumulátorů z modelu e-tron jednotlivé akumulátorové moduly. Prostorově optimalizovaná konstrukce umožňuje zasazení nabíjecích stojanů přímo do kontejneru.

Každý nabíjecí kontejner tvoří 400 opětovně použitelným akumulátoroch modulů e-tron. Jde o ekvivalent okolo jedenácti kompletních sad akumulátorů.

Celkový nabíjecí výkon 1,2 MW a kapacitou 1,0 MWh umožňuje z vysokovýkonných nabíječek bez připojení k elektrické síti dodávat elektrickou energii až osmi elektromobilům Audi e-tron současně.

Ke kontejneru o délce 9,1 metru je umístěno 20 nabíjecích přípojek. Osm z nich zajistí rychlé nabíjení výkonem až 150 kW. Zbývajících 12 přípojek pracuje s nabíjecím výkonem 11 kW.

 

Mobilní nabíjecí kontejnery i na závodech Formule E

V případě potřeby lze z osmi vysokovýkonných nabíjecích přípojek vytvořit čtyři nabíjecí přípojky, poskytující výkon 300 kW.

To ve svém důsledku umožní nabít Audi e-tron GT s 800V nabíjecí technologií za pouhých 20 minut.

K vývoji nejnovější generace nabíjecích kontejnerů došlo ve spolupráci s rakouskou firmou Moon. Více o této firmě jsme hovořili v reportáži ZDE.

Během roku 2020 Audi plánuje přes 20 dalších událostí, kde naleznou uplatnění mobilní nabíjecí kontejnery. Například půjde o závody Formule E v Římě.

 

Zdroj: Audi, Tývka.cz

O autorovi

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.